پادزهرهای خوراکی سرطان را بشناسید

۷
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیش از یک‌سوم مرگ‌های سرطانی، ناشی از تغذیه ناسالم است و مصرف مواد غذایی سالم می‌تواند مانع از افزایش این آمار شود.
مواد غذایی مفید و ضد سرطان

برخی از مواد غذایی، دارای مواد ترکیبی و دارویی ارزشمندی هستند که از رشد سلول‌های سرطانی می‌کاهند و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با آن می‌شوند. افزودن چنین موادی به برنامه غذایی و مصرف منظم آنان می‌تواند از خطر ابتلا به بیماری‌های سرطانی بکاهد و موجب پیشگیری از آن شود. در این مطلب از مجله دلتا با مواد غذایی مفید و ضد سرطان بیشتر آشنا شوید.

سیب مثل سلامتی

مصرف سیب مانع گسترش سلول‌های سرطانی می‌شود و کلسترول و اکسیدان چربی خون را کاهش می‌دهد. سرطان روده سومین عامل مرگ‌ومیرهای سرطانی در میان زنان در سراسر جهان محسوب می‌شود. این عامل برای مردان در جایگاه دوم قرار دارد.

سیب مثل سلامتی

زنجبیل، ریشه‌ای سالم

زنجبیل به دلیل مواد ترکیبی و خاصیت‌های بیشمارش، امیدبخش‌ترین گزینه برای درمان بیماری‌های سرطانی است. این ریشه به پیشگیری از انواع سرطان ازجمله سرطان سینه، کبد، ریه، پروستات و لوزالمعده کمک می‌کند.

زنجبیل، ریشه‌ای سالم

چای سبز، ضد سرطان

چای سبز یکی از مواد غذایی مفید و ضد سرطان است. این چای سرشار از مواد پلی فنول است که نوشیدن آن به پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان کمک می‌کند و باعث نابودی سلول‌های سرطانی و تومور‌های موجود در بدن می‌شود.

بروکلی، اسفناج و کلم

بروکلی به تیره‌ای از سبزی‌ها تعلق دارد که به دلیل وفور فلاونوئیدهایش از نقش ویژه‌ای در درمان بیماری‌های سرطانی برخوردار است. مصرف سه تا چهار وعده بروکلی در هفته از خطر ابتلا به سرطان پستان و سرطان مثانه می‌کاهد. اسفناج و کلم نیز سموم بدن را می‌زدایند و سیستم ایمنی آن را تقویت می‌کنند. مصرف هر دوی آنان سبب پیشگیری از بیماری‌های سرطانی و نابودی سلول‌های سرطانی می‌شود.

بروکلی

ویتامین D موجود در ماهی

ماهی تازه سرشار از اسید چرب امگا۳ است که از التهاب‌های گوارشی و عفونت‌های پوستی پیشگیری می‌کند، به‌ویژه ماهی‌های پرچربی مانند ماهی آزاد که مملو از ویتامین D هستند. دانشمندان در تحقیقات خود توانستند تاثیر مثبت ویتامین D را در روند درمانی حدود ۲۰ نوع سرطان به اثبات برسانند.

گوجه‌فرنگی در هر نوع و شکل آن

مصرف گوجه‌فرنگی هرچه بیشتر، بهتر؛ چه به‌صورت خام، چه به‌صورت رب و سس. گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که مصرف منظم آن منجر به تقویت سلول‌های بدن در برابر سرطان می‌شود.

گوجه فرنگی ، مواد غذایی مفید و ضد سرطان

سیر، سلاحی قوی در برابر سرطان

سیر دارای ماده دارویی اسیدآمینه آلین است که نه تنها از بروز سرطان پیشگیری می‌کند، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن انسان در برابر دیگر بیماری‌ها نیز می‌شود. این ماده به سلول‌های سرطانی می‌چسبد و سبب نابودی آنان می‌شود، بدون آن که به سلول‌های سالم آسیب رساند.

عدس را به برنامه غذایی‌ بیفزایید

عدس یکی از سالم‌ترین حبوبات است که هم تهیه و پخت آن به سادگی انجام‌پذیر است و هم مصرف آن به‌ویژه به تسکین ناراحتی‌های روده کمک می‌کند. به همین دلیل عدس به آن دسته از مواد غذایی تعلق دارد که مصرف آن در پیشگیری سرطان روده می‌تواند موثر باشد، به‌ویژه آن که دارای فیبر غذایی سالم و بالایی نیز هست.

عدس، مواد غذایی مفید و ضد سرطان

زردچوبه، ادویه ضد سرطان

امروزه زردچوبه معروف‌ترین و معتبرترین ادویه ضد سرطانی محسوب می‌شود. علت آن نیز ماده کورکومین موجود در آن است که اثری شفابخش دارد. با مصرف این ادویه زرد، سیستم ایمنی بدن انسان در برابر تومور‌ها مقاوم می‌شود. به‌ویژه ترکیب زردچوبه با فلفل نقش موثر زیادی دارد.

برخی از مواد غذایی مضر و سرطان‌زا

  • شکر سفید
  • آرد سفید
  • گوشت قرمز

مواد غذایی مفید و ضد سرطان را بشناسید

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب علائم سرطان پوست که باید بدانید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۹ ق٫ظ

  3. یوسفخان ازخرم آباد

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ب٫ظ

    خیلی خوبه

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۴۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…