قاب عکس فقط عکس‌ها را قاب نمی‌کند

۶
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قاب عکس‌ها همیشه و در همه خانه‌ها حضور دارند و به نوعی نگهدارنده خاطرات و زندگی گذشته ما هستند.
ایده های استفاده از قاب عکس شیشه ای در منزل

امروزه قاب عکس‌ها می‌توانند کاربردهای متنوع‌تری نسبت به گذشته داشته باشند. قاب عکس‌های شیشه‌ای بخصوص به دلیل حالت معلق و شناوری که به واسطه شیشه‌ای بودن دارند، بیشتر برای اجرای ایده‌های خلاقانه به‌کار می‌روند. در این مطلب از مجله دلتا به ایده های استفاده از قاب عکس شیشه ای در منزل می‌پردازیم.

قاب کردن گیاهان با قاب عکس شیشه‌ای

این قاب‌ها در نهایت سادگی طراحی می‌شوند. شما به جز چهارچوب اطراف هیچ جز دیگری را در آن‌ها مشاهده نمی‌کنید و همین امر باعث شده تا جذابیت منحصربه‌فردی را وارد فضا کنند. یکی از کاربردهای جدیدی که برای این مدل قاب عکس‌ها تعریف می‌شود، قاب گرفتن گل‌ها و گیاهان است. برای این کار گیاهان و شاخ و برگ خشک شده را بین دو شیشه قرار می‌دهند و به دلیل نامشخص بودن شیشه‌ها، برگ‌ها حالت معلق پیدا خواهند کرد.

ایده های استفاده از قاب عکس شیشه ای در منزل

قاب کردن خاطرات با قاب عکس شیشه‌ای

یکی از ایده های استفاده از قاب عکس شیشه ای در منزل  قاب کردن نامه‌ها، نقاشی‌ها، نقشه‌ها و به‌طورکلی کاغذهای ارزشمند است. این ایده که معمولا برای دکوراسیون اتاق مناسب است خاطرات قدیمی و البته شیرین را به معرض نمایش گذاشته و شما مجبور نیستید که همیشه آن‌ها را در کشوها و جعبه‌ها نگهداری کنید. این مدل‌ها هم می‌توانند به‌صورت آویز و هم به‌صورت رومیزی مورد استفاده قرار بگیرند. ست شدن چهارچوب دور قاب عکس‌ها به ایجاد یک مجموعه هماهنگ کمک خواهد کرد. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این تغییرات خانه شما را شیک‌تر از قبل می‌کند سر بزنید.

ایده های استفاده از قاب عکس شیشه ای در منزل

قاب عکس شیشه‌ای برای وسایل خاص

گاهی اوقات با وسایلی مواجه می‌شویم که برایمان بسیار زیبا و دلنشین هستند اما نمی‌دانیم که چگونه باید از آن در دکوراسیون خانه استفاده کنیم. تصاویر زیر دو نمونه از همین اشیا، یعنی پرهای زیبا و همین‌طور موتیف‌های بافتنی را به شما نشان می‌دهند. شاید این وسایل به تنهایی به چشم نیامده و حتی قابل استفاده هم نباشند، اما زمانی که وارد قاب شیشه‌ای می‌شوند خود  به‌ عنوان یک عنصر تزیینی برای طراحی دیوار به‌کار می‌روند. شیشه‌های شفاف اجازه می‌دهند که نور از بین بافت‌ها و طرح و نقش آن‌ها عبور کرده و جزییات و ظرافت به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شود. اگر دیوار خانه شما با رنگ خاصی رنگ‌آمیزی شده باشد، قرارگیری این قاب‌ها بر روی آن می‌تواند جلوه خاصی خلق نماید.

قاب عکس شیشه‌ ای برای وسایل خاص

قاب کردن کارت پستال در قاب شیشه‌ای

این روش که بیشتر می‌تواند برای فضاهای نشیمن و پذیرایی مناسب باشد، باید با سلیقه زیادی در انتخاب قاب‌ها همراه شود. بهتر است متناسب با پالت رنگی و همین‌طور سبک کلی مورد در فضا این قاب‌ها را انتخاب کنید. البته در خانه‌هایی با رنگ خنثی، کارت پستال‌های رنگارنگ با چنین نمایشی می‌تواند به آسانی و به میزان لازم رنگ را به فضا وارد نماید.

قاب کردن کارت پستال در قاب شیشه‌ای

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسایل دکور خانه را جذاب و دیدنی می‌کنند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۱۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۱۰ ق٫ظ

  4. رضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۱۳ ق٫ظ

    آره همین جوری هست ولی تجلی شخصیت هم دارد.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…