زیباترین سواحل ایران که باید ببینید

۵
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایران یکی از کشورهایی است که از دو جهت به دریا راه دارد و هر کدام از این دو دریا سواحل دیدنی زیادی دارد که شناختن آن‌ها خالی از لطف نیست.
زیباترین سواحل ایران

سفر به شهرهای ساحلی، همیشه یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های سفر در میان گردشگران ایرانی بوده است. از طرف دیگر، شهرهای جنوبی هم همیشه با استقبال زیاد مسافران مواجه شده و گردشگران زیادی ترجیح می‌دهند خودشان را به سواحل زیبای خلیج فارس و دریای عمان برسانند. با این‌حال، تماشای ساحل‌ها و آرامش تماشای طلوع و غروب خورشید که با صدای امواج دریا ترکیب‌شده، هنوز هم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای برنامه‌ریزی سفر در تعطیلات باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا زیباترین سواحل ایران را بشناسید.

ساحل مرجان از زیباترین سواحل ایران

این ساحل یکی از آرام‌ترین و بکرترین سواحل کیش است؛ اما می‌توانید در آن، تفریحاتی مثل موج‌سواری و قایق‌سواری را هم امتحان کنید. به دلیل گرمای بیش از حد جزیره کیش در فصل تابستان، بهتر است فصل‌های سرد سال را برای تماشای ساحل مرجان انتخاب کنید.

زیباترین سواحل ایران کجاست

ساحل زیتون

اگر به قشم سفر کرده باشید، بعید است که سری به ساحل زیتون نزنید. این ساحل، درواقع بخشی از پارک زیتون قشم به‌حساب می‌آید که یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم است.

ساحل گیسوم

یکی از زیباترین سواحل شمال ایران، ساحل گیسوم است که در استان گیلان قرارگرفته و مکانی بی‌نظیر برای فرار از هیاهو و سروصدای زندگی در شهرهای شلوغ، به‌شمار می‌آید.

گیسوم

ساحل بندرعباس از زیباترین سواحل جنوب ایران

یکی دیگر از سواحل زیبایی که می‌توانید در جنوب ایران ببینید، ساحل بندرعباس است. اگر می‌خواهید برای چند دقیقه کفش‌های خود را دربیاورید و روی شن‌های نرم ساحل قدم بزنید، احتمالا ساحل بندرعباس می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

ساحل ری‌شهر

ساحل ری‌شهر یکی از محبوب‌ترین سواحل ایران در میان گردشگران است که سالانه هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود می‌کشاند. در این ساحل امکان کرایه قایق‌های تندرو هم برای گردشگران فراهم شده‌است.

زیباترین سواحل ایران

ساحل چمخاله

بسیاری از گردشگران معتقدند که ساحل چمخاله، بهترین ساحل استان گیلان یا حتی در سراسر شمال است و می‌توانید بسیاری از مزارع کشاورزی شمال و بخشی از رشته‌کوه البرز را هم در آنجا تماشا کنید.

ساحل صدف آستارا

نمی‌شود از زیباترین سواحل ایران صحبت کنیم و نامی از ساحل صدف آستارا به میان نیاید. این ساحل در ۷ کیلومتری آستارا قرارگرفته و با برخورداری از امکانات و خدمات رفاهی فراوان، توانسته است سالانه گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب کند.

آستارا

ساحل سرخ از زیباترین سواحل ایران

ساحل سرخ هرمز، یکی از خاص‌ترین و هیجان‌انگیزترین سواحل ایران است که می‌تواند یکی از بهترین خاطره‌های سفر شما را رقم بزند. ترکیب خاک قرمز این ساحل و تابش نور آفتاب باعث شده تا بخشی از آب دریا هم به رنگ قرمز دیده شود.

ساحل چابهار

این ساحل رویاگونه به‌قدری زیبا است که می‌تواند برای ساعت‌ها چشم شما را به خودش خیره کند. درخشش فیتوپلانگتون‌ها در ساحل این بندر، دانه‌های درخشان آبی رنگی را به‌وجود آورده که در نقاط کمی از دنیا می‌توانید مشابه آن ‌را تماشا کنید.

اگر به جاذبه‌های دیدنی ایران علاقه دارید، بزرگ‌ترین کویر ایران کجاست؟ را بخوانید.

چابهار

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب گردشگری جنگل فندقلو اردبیل، طبیعت بی‌نظیر بهاری را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۵۴ ب٫ظ

    ممنون بابت نوشتن مطالب مفید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

      ممنون که همراه مجله ما هستید.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…