اپلیکیشن‌های موبایل، راهی برای کلاهبرداری از شما

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با پیشرفت تکنولوژی با این‌که کارهای روزمره بسیار ساده‌تر انجام می‌شود اما مشکلاتی نیز برای ما به‌وجود می‌آید. بنابراین مردم باید مراقب کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن‌های موبایل باشند و فریب کلاهبرداران سودجو را نخورند.
کلاهبرداری با اپلیکیشن موبایل

یکی از مواردی که اخیرا بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، طراحی اپلیکیشن‌های جعلی است که کلاهبرداران با این شگرد به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع کلاهبرداری با اپلیکیشن موبایل می‌پردازیم.

کلاهبرداری با اپلیکیشن موبایل

مردم بایستی هوشیار باشند که تلفن همراه، اس‌ام‌اس و عابربانک سه ضلع اصلی کلاهبرداری تلفنی است. برخی شیادان با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم، حساب‌های بانکی آن‌ها را به روش‌های مختلف خالی می‌کنند.

حیله‌هایی مثل برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، هدیه سفر به زیارت اماکن مقدس، موفقیت در قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی مواردی هستند که کلاهبرداران تلفنی جهت فریب مال باختگان از آن استفاده می‌کنند.

این شیادان به قدری مسلط و حرفه‌ای عمل می‌کنند که اقشار مطلع و تحصیل‌کرده جامعه هم ممکن است مورد فریب آن‌ها قرار گیرند.

کلاهبرداری با اپلیکیشن

در بیشتر موارد، این کلاهبرداران با جعل عناوینی فریبنده، از طریق تلفن همراه یا پیامک با مالباختگان ارتباط اولیه را برقرار می‌کنند.

همچنین در تازه‌ترین شگردها، کلاهبرداران طی تماس با افراد و اطمینان از فعال بودن شبکه‌های اجتماعی و سامانه بام یا اپلیکیشن‌های مختلف موبایل با جلب اعتماد آن‌ها، اطلاعات لازم از جمله اطلاعات هویتی و کد ملی قربانی را به دست می‌آورند. پس از گرفتن کد ارسالی به شماره تماس وی به حساب آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. در نهایت اقدام به انتقال غیر مجاز وجوه به‌صورت اینترنتی می‌کنند.

در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و تماس‌های تلفنی تحت عنوان برنده شدن، با مراجعه حضوری به بانک‌ها و تماس تلفنی با شماره‌های رسمی صدا و سیما از صحت گفته‌های فرد تماس گیرنده مطلع شوید. هرگز فریب پیام‌ها و تماس‌های این چنینی را نخورید.

مجازات کلاهبرداری

مطابق ماده یک قانون، تشدید مجازات مرتکبان رشوه، اختلاس و کلاهبرداری: طبق این قانون مرتکب علاوه بر رد مال صاحب اصلی، از یک تا هفت سال زندان و جریمه نقدی برابر با مبلغی که دریافت کرده است محکوم می‌شود.

اپلیکیشن موبایل

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با دیگر نکات حقوقی در این موضوع، ضمانت اجرای انتخاب مهریه‌های عجیب چیست؟  را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۲۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۱۹ ق٫ظ

    بسیار عالی و ارزشمند

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …