پیش بینی رئیس اتحادیه مشاوران املاک از بازار مسکن ۹۸

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش بینی بازار مسکن در سال98 از سوی رئیس اتحادیه مشاوران املاک که به طور ملموس با نبض بازار ارتباط دارد نگاه روشنی به مخاطبان از آینده بازار مسکن خواهد داد.
پیش بینی بازار مسکن در سال 98

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۷ در باره میزان معاملات تا پایان بهمن ماه و لزوم افزایش وام مسکن به ۸۰ درصد قیمت ملک پرداخت و با پیش بینی بازار مسکن در سال ۹۸ اعلام کرد که در این سال شاهد جهش قیمتی نخواهیم بود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرگزاری مهر، مصطفی‌قلی خسروی درباره میزان خرید و فروش املاک مسکونی در ۱۱ ماهه سال گذشته اظهارداشت: از اول فروردین تا ۳۰ بهمن ۹۶ تعداد کل قراردادهای ثبت شده در سامانه املاک کشور اعم از خرید، فروش و اجاره، یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۱۵ مورد بود.در بازه زمانی مشابه در سال ۹۷ این شاخص یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۱۶ مورد گزارش شده  که ۶۴۵ هزار و ۵۵۵ مورد آن مبایعه نامه و ۵۲۵ هزار و ۲۶۰ مورد آن اجاره نامه بوده است. از این نظر در کل کشور تعداد قراردادهای ثبت شده ۴ درصد کاهش داشته است که در بخش مبایعه نامه ۷ و در بخش اجاره نامه ۱۴ درصد ثبت معاملات کاهش داشته است .

مصطفی قلی خسروی با اشاره به اهمیت الزامی شدن ثبت کد رهگیری در معاملات املاک افزود: برخی ارگان ها مانند بانک ها، ادارات ثبت، شهرداری ها و دارایی با سامانه املاک و مستغلات هماهنگ نشده‎اند و فقط با شرکت پست برای ارائه کد پستی با این سامانه همکاری دارند.

پیش بینی بازار مسکن در سال ۹۸

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران درباره پیش بینی بازار مسکن در سال ۹۸ گفت: در چهار دهه اخیر قیمت مسکن چهار جهش داشته  که در سال های ۶۸، ۸۶، ۹۱ و ۹۷ روی داده است . چهار عامل افزایش قیمت حامل های انرژی، نوسان های ارز، افزایش قیمت طلا و بازار سرمایه در افزایش قیمت مسکن موثر بوده‎اند. وقتی در سال ۹۱، دلار سه برابر شد قیمت مسکن در تهران نیز تا سه برابر افزایش یافت.

 بازار مسکن در سال 98

با این حال سال آینده جهش قیمت نخواهیم داشت و وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس درپی ساماندهی قیمت ها هستند. نگاه جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش ساخت و سازها نیز به تثبیت قیمت مسکن کمک خواهد کرد.

سقف تسهیلات مسکن باید به ۸۰ درصد قیمت ملک برسد

وی با تأکید بر اینکه سقف تسهیلات مسکن باید افزایش یابد و به ۸۰ درصد ارزش ملک برسد، گفت: اگر این فعالیت به یک رویه تبدیل شود، دیگر اثر تورمی نخواهد داشت.

این فعال صنفی بخش مسکن درباره ارقام مندرج در سایت های خرید و فروش مسکن گفت: قیمت های موجود در این سایت ها واقعی نیست و بالاتر از نرخ حقیقی منطقه برای فروش اعلام شده است، از همین رو اتحادیه املاک از سایت هایی که در این خصوص فعالیت می کنند و سبب برهم خوردن تعادل در قیمت گذاری مسکن شده اند به دستگاه های ذیربط شکایت کرده است.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…