این مردان هرگز با شما ازدواج نمی‌کنند!

۱۹
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه تشخیص دهیم شخصی که با ما در رابطه است به دنبال رابطه‌ای بلند مدت و عمیق است؟ برای پاسخ این سوال همراه ما باشید.
مردانی که به دنبال رابطه عمیق نیستند

ما آدم‌ها انتظارات متفاوتی از رابطه‌های خود داریم. یکی در پی روابط کوتاه‌مدت است، یکی کاملا هدفمندانه وارد رابطه عاطفی می‌شود و دیگری همه‌چیز را به‌ دست زمان می‌سپارد. این یعنی امکان دارد حتی بعد از مدت‌ها معاشرت، طرف مقابل به‌اندازه ما درگیر رابطه نشده باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نشانه های مردانی که به دنبال رابطه عمیق نیستند می‌پردازیم.

تا حالا به زبان نیاورده که دنبال رابطه بلندمدت است

خاطرات‌ خود را مرور کنید. تا به‌ حال درباره داشتن رابطه جدی، لذت داشتن شریک موفق همیشگی و تعهد به یک نفر صحبت کرده یا تصور چنین رابطه‌ای برایش خنده‌دار است؟ اگر با شناختی که از طرف مقابل و شخصیتش دارید حدس می‌زنید که تمایلی به رابطه جدی ندارد، باید بدانید که احتمالا این آدم به درد رابطه بلندمدت نمی‌خورد یا حداقل هنوز آمادگی‌اش را ندارد. البته اگر هنوز نمی‌دانید چه احساسی به رابطه بلندمدت دارد، به‌صورت شفاف از خودش بپرسید و جوابش را بشنوید.

مردانی که به دنبال رابطه عمیق نیستند

از هرگونه صحبتی درباره رابطه طفره می‌رود

یکی از نشانه‌های مردانی که به دنبال رابطه عمیق نیستند این است که او مدام از صحبت درباره رابطه طفره می‌رود، حتما تمایلی ندارد. چنین فردی از مکالمات شفاف و واضح اجتناب می‌کند. چون رابطه مبهم و غیرانحصاری را ترجیح می‌دهد. اگر هر بار که می‌خواهید مسائل بین خود را روشن کنید با سرزنش به شما احساس گناه می‌دهد. واضح است که نمی‌خواهد مسئولیت نیازهای عاطفی شما را بر عهده بگیرد و انتظارات‌ شما را برآورده کند. اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید به مطلب چرا مردان سالگرد ازدواج را فراموش می‌کنند؟ سر بزنید.

خواسته‌ها و انتظاراتش از رابطه شفاف نیست

حتی وقتی شما سعی می‌کنید درباره رابطه‌ خود با او صحبت کنید، رک‌و‌راست نمی‌گوید چه می‌خواهد و با چنین جملاتی بهانه می‌آورد:

  • بیا کمی آهسته‌تر پیش بریم
  • الان سرم خیلی شلوغه
  • بذار ببینیم چی پیش میاد

البته شاید هم راست بگوید و واقعا در چنین شرایطی باشد. البته در این صورت انتظار می‌رود به بهترشدن اوضاع در آینده اشاره کند، مثلا به جدی‌شدن رابطه در آینده نه‌چندان دور امیدوار باشد.

اگر کسی به شروع رابطه جدی و بلندمدت علاقه‌مند باشد، وقتی در این رابطه از او سؤالی می‌کنید، مشتاق است درباره این مسئله صحبت کند. پس اگر از اعلام آمادگی برای این تعهد بلندمدت فرار می‌کند، بدانید که این مرد علاقه‌ای به پیش‌برد رابطه ندارد. همه ما وقتی می‌دانیم قرار نیست طرف مقابل از پاسخمان خوشش بیاید، از شفافیت فرار می‌کنیم.

مردانی که به دنبال رابطه عمیق نیستند

بیشتر روابط قبلی او کوتاه یا تعریف‌نشده بوده‌اند

تاریخچه روابط افراد لزوما نشان‌دهنده خواسته‌ها و تمایلات آن‌ها نیست. اما اگر تمام روابط گذشته فرد کوتاه‌مدت و بی‌هدف بوده‌‌اند و حالا هم درباره آینده رابطه‌اش با شما شفاف نیست، یعنی این فرد فعلا تمایلی به تغییر سبک زندگی‌ خود ندارد. اگر به این مطالب علاقه‌مند هستید به مطلب چرا گفتن دوستت دارم برای مرد سخت است؟ سر بزنید.

برنامه‌ریزی بلندمدت نمی‌کند

حاضر نیست برای چند ماه بعد برنامه‌ریزی کند و زمانی که درباره آینده صحبت می‌کند، هیچ اشاره‌ای به حضور شما نمی‌کند. فراموش نکنید کسی که به رابطه با شما علاقه‌مند باشد، از قراردادن شما در برنامه‌های بلندمدت خود ابایی ندارد.

برنامه‌ریزی بلندمدت نمی‌کند

علاقه‌ای به معاشرت با دوستان یا خانواده شما ندارد

اگر از معاشرت با نزدیکان شما اجتناب می‌کند، دورهمی‌ها را لغو می‌کند یا به نظر نمی‌رسد علاقه‌ای به برقراری ارتباط با نزدیک‌ترین و عزیزترین افراد زندگی شما داشته باشد، باید کمی به او شک کنید. چنین فردی قصد ندارد روی رابطه‌اش با شما سرمایه‌گذاری کند یا صرفا به‌چشم رابطه‌ای کوتاه‌مدت به آن نگاه می‌کند.

مدام پیامک می‌فرستد و اهل قرار ملاقات نیست

اینکه فردی بلد باشد چطور پیام بفرستد، لزوما به این معنی نیست که دوست دارد با شما وارد رابطه شود. اتفاقا اگر می‌بینید کسی تلفن همراهتان را منفجر می‌کند، اما در زندگی واقعی خبری از او نیست، می‌شود حدس زد که ایجاد رابطه واقعی با شما برای این فرد اولویت ندارد. پیش‌قدم شوید و او را به ملاقات حضوری دعوت کنید. اگر می‌بینید طفره می‌رود، قرار را به بعد موکول می‌کند یا نمی‌تواند برای شما وقت بگذارد، احتمالا علاقه‌ای به دیدن شما ندارد.

مدام پیامک می‌فرستد و اهل قرار ملاقات نیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب زنان فقط ۷ چیز از شما می‌خواهند! را بخوانید.

۱۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۲۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۲۲ ب٫ظ

  5. shadi

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۵۹ ب٫ظ

    عالی ممنونم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۳۵ ق٫ظ

  8. محمد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۰۹ ق٫ظ

    مطالب خیلی بجاست و دقیقا موضوع بجاست نباید کسی رو مورد انتظار قرارداد که باعث دل شکستگی درآینده شود خیلی عالی ممنونم سپاسگزارم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  9. محمد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۰۹ ق٫ظ

    مطالب خیلی بجاست و دقیقا موضوع بجاست نباید کسی رو مورد انتظار قرارداد که باعث دل شکستگی درآینده شود خیلی عالی ممنونم سپاسگزارم

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۲۴ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۴۹ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۴۱ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۴۱ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ب٫ظ

  17. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…