راهکارهایی برای تقویت ناخن آسیب دیده

۶
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ناخن‌های آسیب‌دیده نشان‌دهنده عدم سلامت بدنی و عدم تعادل در بدن شما است که بیشتر در بین خانم‌ها رایج است و باعث نگرانی و ناراحتی آن‌ها می‌شود. بنابراین هرچه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کنید.
تقویت ناخن آسیب دیده

سلامت ناخن نشانه سلامت بدن است. پزشکان طب سنتی از زمان‌های قدیم به این مساله واقف بوده‌اند که ناخن‌های آسیب دیده می‌تواند نشانه بیماری و ناراحتی در بدن باشد. استفاده مکرر از لاک ناخن به خصوص لاک‌های ژلی و پاک کردن آن‌ها با استون، تماس با مواد شیمیایی و شوینده، انجام کارهای سنگین با ناخن‌ها، عدم رعایت بهداشت ناخن و تغذیه نامناسب نیز از عواملی هستند که باعث آسیب به ناخن‌ها می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع تقویت ناخن آسیب دیده می‌پردازیم.

از کرم‌ها یا روغن‌های مخصوص کوتیکول استفاده کنید

یکی از علل شایع آسیب به ناخن، خشک شدن بافت ناخن و اطراف آن است. باید با تامین رطوبت مورد نیاز و رساندن مواد مفید و مغذی این موضوع برطرف شود.

روغن یا کرم کوتیکول که به‌طور خاص برای احیای ناخن طراحی شده است می‌تواند ضعف و خشکی ناخن را از بین برده و آن را مجددا احیا کند.

سعی کنید یک روغن یا کرم مخصوص کوتیکول با پایه طبیعی تهیه کنید و هر شب روی ناخن‌ها بمالید و ماساژ دهید تا جذب شود.

روغن کوتیکولی مناسب ناخن‌های آسیب دیده است که حاوی روغن شی یا روغن آرگان و ویتامین‌های مغذی باشد. این روغن التهاب بافت ناخن و مشکلات شایع دیگری را که ممکن است در این ناحیه وجود داشته باشد درمان می‌کند و به احیای بافت ناخن کمک می‌کند.

تقویت ناخن

روغن زیتون بهترین ماده برای احیای ناخن‌های آسیب دیده

اگر با اصول مراقبت از پوست و مو آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که روغن زیتون یک روغن مفید برای مرطوب کردن پوست و مو و احیای آن‌ها است.

این روغن طبیعی روی ناخن هم اثر مشابهی دارد. برای کسانی که به روغن کوتیکول (که معمولا ارزان هم نیست) دسترسی ندارند بهترین و ارزان‌ترین گزینه که همیشه می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید روغن زیتون است. این روغن در کنار خاصیت مرطوب کنندگی، ناخن‌های شما را تقویت می‌کند.

ناخن آسیب دیده

نوک انگشتان خود را مرتب ماساژ دهید

ماساژ دادن دست‌ها یک کار بسیار آرامش‌بخش است که باعث افزایش جریان خون در دست‌ها شده و پوست دست را تقویت می‌کند. هم‌زمان با زدن کرم و لوسیون، دستان و نوک انگشتان خود را نیز ماساژ دهید تا کرم به خوبی جذب آن شود.

مرتب از کرم‌های مرطوب کننده روی ناخن استفاده کنید

همان‌طور که گفتیم علت اصلی آسیب دیدن ناخن‌ها کمبود رطوبت و خشک شدن بافت آن‌ها است. اگر می‌خواهید ناخن‌های سالم و زیبایی داشته باشید که به راحتی نشکنند و آسیب نبینند بهتر است به کرم زدن پس از شستشوی دست‌ها عادت کنید. این عادت مفید سلامت و زیبایی ناخن‌های شما را تضمین می‌کند. اگر ناخن‌های شما آسیب دیده باشد این کار سلامت و زیبایی را در درازمدت به آن بازمی‌گرداند.

تقویت کردن ناخن

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب روغنی در دسترس که برای موهایتان معجزه می‌کند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ساهارا

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۰۴ ب٫ظ

    👍🏻🙏🏻

    پاسخ

  2. فاطمه⁦(๑♡⌓♡๑)⁩

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۸ ب٫ظ

    توصیه خوبی بود

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۳ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۴۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…