دیدنی‌های زیبای باکو

۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر باکو ترکیب جذابی از سنت و مدرنیته است آن‌هم در کشوری که زندگی به سبک روستایی سنتی در بسیاری از نقاطش با قدرت در جریان است.
دیدنی های باکو

باکو برای ما ایرانی‌ها مقصد سفر آسان و در دسترسی است. به همین علت در کنار استانبول، تفلیس و دبی، یکی از مقاصد محبوب گردشگرهای ایرانی است. اما جاذبه‌های باکو، پایتخت کشور آذربایجان، به نزدیک بودنش محدود نمی‌شود و این کشور با داشتن پیشینه فرهنگی و تاریخی قابل‌توجه، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا دیدنی های باکو را برایتان بگوییم.

دیدنی های باکو

بی‌تردید مهم‌ترین دیدنی شهر باکو، معماری شهری جذاب آن است. ترکیبی از معماری سنتی قفقازی، ساختمان‌‌هایی به سبک دوران شوروی، آسمان‌خراش‌های مدرن به سبک هنگ‌کنگ و دبی و خیابان‌های سنگ‌فرش اروپایی. همه این‌ها در کنار هم فضای دلنشینی در این شهر خلق کرده‌اند که گردشگران را سر ذوق می‌آورند و اگر شما هم از علاقه‌مندان گشت‌وگذار شهری باشید، از گردش و پیاده‌روی در شهر باکو لذت زیادی خواهید برد.

دیدنی های باکو

گشت ‌و گذار در ایچری شهر یا شهر قدیم

گشت ‌و گذار در ایچری شهر دست کمی از سفر به گذشته قفقاز ندارد. قدمت این بخش از شهر به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد. معماری سنگی ساختمان‌ها و کوچه‌های باریک، رستوران‌های سنتی و سوغاتی‌فروشی‌های نقلی‌ و موسیقی فولکلور آذری که از هر گوشه‌‌ای به گوش می‌رسد، شروعی بسیار دلنشین برای داشتن گردشی فراموش‌نشدنی در باکو است. بازدید از شهر قدیمی رایگان است اما برای دیدن کاخ شیروان شاه و برج دختر باید بلیت تهیه کنید.

دیدنی های باکو

قلعه دختر باکو

قطعا قلعه دختر را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی باکو در آذربایجان دانست. این قلعه جزو آتشکده‌های زرتشتیان بوده است. دین زرتشتی نیز ریشه در ایران داشته و همین مسئله بازدید از قلعه دختر را دیدنی‌تر می‌کند. قلعه دختر علاوه بر یک جاذبه توریستی، سومین دارایی مهم از دیدنی های باکو به شمار می‌آید.

قلعه دختر

اگر به جاذبه‌های گردشگری خارجی علاقه دارید، مطلب زیباترین شهرهای سوئیس را از نزدیک ببینید را بخوانید.

کاخ شیروان شاهی

کاخ شیروان شاهی را به جرات می‌توان یکی از مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین آثار تاریخی تمام آذربایجان و باکو دانست. معماری این کاخ زیبا، بر اساس معماری شیروان-آبشرون است و در منطقه تاریخی باکو قرار دارد. جالب است بدانید که از سال ۱۹۶۴ که این بنا در فهرست آثار باستانی ثبت شد، در حال بازسازی و مرمت است. اطراف این کاخ مغازه‌های زیادی وجود دارند که گشت و گذار در بین آن‌ها نیز به تنهایی می‌تواند واقعا سرگرم کننده باشد.

کاخ شروان شاهی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره گردشگری دشت گل های ایران را با هم ببینیم را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۳۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…