چرا مردان چاق بیشتر می‌شکنند!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک مطالعه نشان داده است که چربی اضافی، مردان را در معرض پوکی استخوان قرار می‌دهد.
پوکی استخوان در افراد چاق

پوکی استخوان یکی از شایع‌ترین آسیب‌هایی است که بسیاری از افراد، به‌ویژه افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مطالعه‌ای جدید اطلاعاتی فراتر از این تصورات را مطرح کرده است. این مطالعه نشان داده مردانی که سطح چربی بدنشان بالا است، ممکن است بیشتر از مردانی که سطح چربی بدنشان معمولی است، دچار شکستگی استخوان شوند. در این مطلب مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر در مورد پوکی استخوان در افراد چاق بدانید.

باور غلط، چاق‌ها پوکی استخوان نمی‌گیرند!

طبق نتایج مطالعات مردانی که سطح چربی بالایی دارند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان باشند. وضعیتی که استخوان‌ها را ضعیف و احتمال شکستگی آن‌ها را بیشتر می‌کند.

باور غلط، چاق‌ها پوکی استخوان نمی‌گیرند!

نتایج تحقیقات جدید با مطالعات قبلی که نشان داده‌اند توده چربی بدن یا وزن چربی بدن تاثیر مثبت یا خنثی بر سلامت استخوان دارد، تناقض دارد.

برخی تصور می‌کنند که افراد با وزن بالا تراکم استخوان بالایی دارند و به‌ندرت در معرض شکستگی هستند. درنتیجه بعید است که این بیماران ازنظر پوکی استخوان غربالگری شوند.

پس از تمام این فرضیات و مطالعات، یافته‌های جدید نشان می‌دهند که چاقی می‌تواند منجر به کاهش تراکم استخوان (میزان کلسیم و مواد معدنی در استخوان‌ها) در افرادی شود که معمولا در معرض خطر شکستگی در نظر گرفته نمی‌شوند.

اهمیت غربالگری افراد دارای اضافه‌وزن

طبق توصیه متخصصین، پزشکان باید آزمایش پوکی استخوان را در بیمارانی که وزن بدن بالایی دارند، در نظر بگیرند؛ به‌ویژه اگر آن‌ها عوامل خطر دیگری مانند سن بالا، سابقه خانوادگی یا مصرف استروئید را داشته باشند.

مردان چاق بیشتر مراقب باشند!

متخصص دانشگاه شیکاگو گفت: ما دریافتیم که توده چربی بالاتر با تراکم استخوان کمتر مرتبط است و این روند‌ها در مردان قوی‌تر از زنان بود.

تحقیقات نشان می‌دهند که تاثیر وزن بدن به ترکیب توده بدون چربی و توده چربی فرد بستگی دارد. همچنین وزن بالای بدن به‌تنهایی تضمینی در برابر پوکی استخوان نیست.

محققان داده‌های تراکم مواد معدنی استخوان و ترکیب بدن ۱۰۸۱۴ فرد زیر ۶۰ سال را از نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ در ایالات‌متحده تجزیه‌وتحلیل کردند. آن‌ها دریافتند که لاغر بودن تاثیر مثبتی بر تراکم استخوان در مردان و زنان دارد؛ اما توده چربی بیشتر رابطه منفی متوسطی با تراکم استخوان به‌ویژه در مردان دارد.

خطر پوکی استخوان در افراد چاق

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب  آیا می‌دانید غذایی که می‌خورید ژنتیک شما را تغییر می‌دهد؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ق٫ظ

  2. رویا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

    سلام متشکر ازحماتتان سفر های یکروزه به کجا نام نویسی کنیم لطفا راهنمایی کنید حداقل سفرهای یک روزه برای خود ودیگران انتخاب کنیم متشکر حتما بگید درصفحه اول مجله دلتا متش‌کر

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

      ممنون بابت نوشتن نظرتون. بله حتما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۴۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…