۳ ترفند شگفت‌انگیز کنترل و کاهش وزن

۷
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از افراد خیال می‌کنند راز بزرگی پشت کاهش وزن وجود دارد در حالی‌که فراموش می‌کنند به آسانی می‌توانند عادت‌های سالم غذایی را در خود پرورش داده و به این ترتیب مشکل اضافه‌وزن و چاقی را تجربه نکنند.
کنترل وزن از سنین پایین

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، چاقی در سراسر جهان از سال ۱۹۷۵ تقریبا سه برابر شده است. این سازمان اشاره کرد که شیوع اضافه وزن و چاقی در میان کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۹ ساله افزایش چشمگیری داشته است. وزن اضافی انباشته شده در دوران کودکی می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی متعددی در بزرگسالی از قبیل دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا شود. مجله دلتا در همین راستا نکات کلی برای کنترل وزن از سنین پایین را بررسی می‌کند.

مصرف میان وعده‌های سالم را تمرین کنید

مصرف میان وعده‌های سالم را تمرین کنید

میان وعده سالم نقش زیادی در رشد و انرژی بدن دارد. اغلب گفته می‌شود که از تنقلات ناسالم نباید بین وعده غذای اصلی استفاده کرد زیرا مصرف آن‌ها، اشتها را از بین می‌برند. مصرف منظم تنقلات سالم می‌تواند مواد مغذی بدن شما را تامین کند. معمولا تنقلات ناسالم شامل خوراکی‌هایی مثل چیپس، شکلات و سایر غذاهای آماده و در دسترس می‌شود و مصرف زیاد آن‌ها یا خوراکی‌های حاوی چربی اشباع تاثیر منفی بر سلامت عمومی دارد.

هر روز حداقل ۳۰ دقیقه تمرین ورزشی کنید

کارشناسان تاکید می‌کنند، لازم است کودکان روزانه ۴۵ تا ۶۰ دقیقه وزرش کنند تا بدن آن‌ها همیشه فعال و متناسب بماند. در مورد بزرگسالان جوان، می‌توانند به باشگاه بروند، تمرین‌های ساده‌ای را در خانه انجام دهند یا عصرها قدم بزنند و ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی کنند.

محققان گزارش می‌دهند که یک ساعت فعالیت روزانه مانند انجام دادن کارهای خانه، قدم زدن، تمرین بدنی یا فعالیت‌های مشابه، تا ۲۴درصد خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

 

از خوردن غذاهای بسته‌بندی شده خودداری کنید

غذاهای بسته بندی شده به احتمال زیاد حاوی درصد زیادی از مواد نگهدارنده هستند که به معنای کالری بیشتر است. چنین غذاهایی ممکن است اغلب طعم لذیذی داشته باشند و شما را به هوس خوردن بیشتر سوق دهند، اما از نظر سلامتی بهترین گزینه نیستند. در عوض، این گونه غذاها را با وعده‌های غذایی تازه پخته شده جایگزین کنید تا از حداکثر تغذیه و پروتئین به جای طعم دهنده‌ها و شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده کنید.

این نکات ساده اما موثر چیزی است که هر فردی صرف نظر از سن خود باید برای داشتن یک زندگی سالم از آن پیروی کند. روش کنترل وزن از سنین پایین

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب خواص شوکه کننده ریواس برای سلامتی را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۲۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۳۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…