این رنگ خانه شما را جذاب و متفاوت می‌کند

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ممکن است از نظر خیلی از افراد رنگ طوسی یا همان خاکستری خسته‌کننده‌ترین رنگ در طراحی داخلی خانه به‌نظر برسد، اما این رنگ می‌تواند بسیار شیک و دنج باشد.
رنگ طوسی یا خاکستری در طراحی داخلی منزل

اگر شما به دنبال دکوراسیونی خاص و توجه برانگیز برای آثار هنری و وسایل دکوراتیو خود هستید به رنگ‌های خنثی نیاز دارید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی رنگ طوسی یا خاکستری در طراحی داخلی منزل می‌پردازیم.

ترکیبی از خاکستری و سفید

این‌ دو رنگ بسیار با هم هماهنگ هستند. بسیاری از طراحان رنگ سفید خالص را با سایه‌های آن جایگزین می‌کنند. در صورت استفاده از متریال‌های مختلف دیگر به عنوان مثال، کاغذ دیواری یا گچ، ترکیب جالب توجه نیز ایجاد می‌شود. همه این‌ها به ایجاد یک فضای داخلی دنج و راحت کمک می‌کند.

رنگ طوسی یا خاکستری در طراحی داخلی منزل

 ترکیب خاکستری و قهوه‌ای

سالن با استفاده از خاکستری و قهوه‌ای به چند روش قابل انجام است:

  • مبلمان چوب طبیعی و کاغذ دیواری خاکستری
  • مبلمان شیری به علاوه یک قالیچه یا فرش قهوه‌ای خاکستری

سطح قهوه‌ای همانند دیوارها و عناصر خاکستری همانند مبلمان ظاهری زیبا، لوکس و فاخر، ایجاد می‌کند و افراد و مهمانان را قانع می‌کند که از فضای که در آن قرار گرفته‌اند لذت ببرند. تنها به این مسئله توجه داشته باشید تناسبات و هارمونی و زیبایی شناسی را در انتخاب درست از خانواده خاکستری و قهوه‌ای در نظر بگیرید.

رنگ طوسی یا خاکستری در طراحی داخلی منزل

 ترکیب خاکستری با صورتی

این ترکیب جدید و ملایم به‌نظر می رسد، هرگز آزار دهنده نمی‌شود و به آرامش افراد به خوبی کمک می‌کند. گذشته از این به خاطر این ترکیب رنگی افراد خانواده مشتاق می‌شوند وقت خود را بیشتر در اتاق نشیمن با یکدیگر بگذرانند. اگر از صورتی روشن به‌عنوان کانون اصلی رنگی خود استفاده می‌کنید، بدانید که مشخصه سبک‌ پیشرفته‌ای در دکوراسیون داخلی است.

ترکیب خاکستری و زرد

یکی از ایده‌های استفاده از رنگ طوسی یا خاکستری در طراحی داخلی منزل ترکیب آن با رنگ زرد است. در چنین ترکیبی چون رنگ زرد رنگ پر انرژی و شادی‌آوری است، استفاده زیاد از آن ممکن است منجر به عصبانیت و آشفتگی شود. بهتر است در استفاده از این دو رنگ کنار هم، رنگ طوسی رنگ زمینه باشد و رنگ زرد مکمل و به‌صورت جزئی در حد چند لکه رنگ برای روح بخشیدن و دلنشین کردن فضا باشد.

ترکیب خاکستری و زرد

 ترکیب طوسی با سبز

در این حالت فضای داخلی طبیعی است. این به این دلیل است که سبز رنگ طبیعت است. در اینجا می‌توانید از گیاهان آپارتمانی با برگ‌های پهن، یک پرده یا فرش با همان رنگ استفاده کنید. مهم است که به یاد داشته باشید که در رنگ سبز نیازی به استفاده بیش از حد از آن نیست. از بین این طیف رنگی، زیتونی، سبز مالاکیت (مرمرسبز)، رنگ سبز لیمویی و غیره را انتخاب کنید.

خاکستری و تناژهای آبی و آبی پر رنگ

ترکیب این دو نوع رنگ به اتاق نشیمن آرامش می‌بخشد. با انتخاب خاکستری به‌عنوان رنگ دیوار، سعی کنید وسایل و مبلمان را از آبی روشن‌تری از دیوار انتخاب کنید. همچنین با استفاده از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای به‌عنوان تزئینات کوچک دکوراسیون می‌توان جلوه بصری زیبایی ایجاد کرد. این تزئینات می‌تواند شامل پرده‌ها یا کوسن و اکسسوری‌ها باشد. کسانی که علاقه‌مند به تزئینات طلایی و نقره‌ای هستند و در عین حال می‌خواهند خانه‌ای مدرن داشته باشند، این ترکیب بسیار مناسب است.

خاکستری و تناژهای آبی و آبی پر رنگ

خاکستری با آبی روشن

وجود رنگ آبی روشن همانند هوای تازه برای اتاق عمل می‌کند، و اتاق را تازه و مطبوع می‌کند. بر اساس این دو ترکیب خاکستری و آبی روشن، می‌توانید یک اتاق را به سبک مدیترانه‌ای طراحی کنید. هنگام استفاده از ترکیب این دو رنگ، دیوارها را به رنگ خاکستری و مبلمان را به رنگ آبی یا برعکس آن را انجام دهید.

خاکستری با آبی روشن

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روش‌ها آشپزخانه خود را روشن‌تر کنید! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…