سایت الکسا تعطیل شد! جایگزین آن چه خواهد بود؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق بیانیه‌ای در صفحه پشتیبانی وب سایت رتبه بندی الکسا، این سرویس از یکم می ۲۰۲۲ به فعالیت خود پایان داده است.
بسته شدن سایت الکسا

تمایل به رتبه بندی همیشه در میان ما انسان‌ها وجود داشته است. بخشی از این تمایل به رتبه بندی، در میل ذاتی ما به رقابت ریشه دارد و بخشی دیگر هم، استفاده از رتبه بندی برای مقایسه و تشخیص قوی‌ترها و ضعیف‌ترها است. یکی از این ابزارهای رتبه بندی در فضای آنلاین، سرویسی است که توسط سایت الکسا متعلق به شرکت آمازون ارائه می‌شود. با بسته شدن سایت الکسا چه اتفاقی رخ می‌دهد.با مجله دلتا همراه باشید.

بسته شدن سایت الکسا

شرکت آمازون در سال ۱۹۹۶ میلادی «الکسا اینترنت» را به عنوان یک وب سایت رتبه بندی ارائه کرد. سرویس‌های تحلیلی SEO این وب سایت براساس حق عضویت ارائه می‌شدند. در مدت زمان کوتاهی Alexa.com به دلیل تجزیه و تحلیل ترافیک وب و لیست محبوب‌ترین وب سایت‌ها در سراسر جهان به شهرت رسید.
اما در دسامبر ۲۰۲۱ میلادی آمازون اعلام کرد سرویس Alexa.com را پس از ۲۵ سال تعطیل می‌کند. در این بیانیه در صفحه پشتیبانی الکسا آمده است: ۲۵ سال قبل ما «الکسا اینترنت» را تاسیس کردیم. پس از ۲ دهه کمک به کاربران برای یافتن، رسیدن و تبدیل تماشاچیان دیجیتال خود، اکنون تصمیم گرفته‌ایم Alexa.com را در یک می ۲۰۲۲ تعطیل کنیم. از شما تشکر می‌کنیم که ما را به یک منبع تحقیق محتوا، تحلیل رقابتی، جستجوی کلیدواژه و غیره تبدیل کردید.
در این صفحه تیم الکسا توضیح داده‌اند که امکان خرید عضویت جدید در این وب سایت از ۸ دسامبر ۲۰۲۱ متوقف شده است. مشتریانی که عضو وب سایت بوده‌اند تا تاریخ یکم می ۲۰۲۲ به آن دسترسی دارند.

جایگزین الکسا

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های الکسا برای سئوکاران، یافتن کلمات کلیدی پر بازدید و بررسی عبارات کلیدی رقبا بود. در شرایط امروز و با توجه به بازنشسته شدن الکسا، بهترین جایگزین برای این ابزار سیمیلار وب (similar web) خواهد بود. البته که این ابزار کاربردی همزمان با الکسا نیز توسط کارشناسان سئو، مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما با وجود کاربردی‌تر بودن سیمیلار وب، ابزار الکسا در بین عوام جا افتاده‌تر بود.

سه دلیل اصلی سبب می‌شود که سیمیلار وب در میان افراد متخصص، محبوب‌تر از الکسا باشد. این ۳ دلیل عبارتند از:

  • عدم ارائه آمار دقیق توسط الکسا
  • هزینه‌های سنگین برای فعال کردن برخی خدمات در الکسا
  • امکان تقلب در رتبه الکسا

بر خلاف الکسا، سیمیلار وب آمار دقیق‌تری را در اختیار متخصصین قرار می‌دهد و انتظار می‌رود این ابزار، جانشین خوبی برای الکسا باشد. ابزاری تخصصی و کاربردی که به کیفیت حقیقی سایت اهمیت می‌دهد و امکان تقلب در آن وجود ندارد.

جایگزین الکسا

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب نشانه‌های ویروسی شدن گوشی اندروید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…