خرید خانه در جمهوری؛ محله‌ای در قلب تهران

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جمهوری از محله‌های مرکزی تهران است که قیمت ملک در این محله، در مقایسه با محله‌های دیگر تهران، در سطح مناسب‌تری قرار دارد.
خرید خانه در جمهوری

محله جمهوری از محله‌های قدیمی تهران در منطقه ۱۱ است که دسترسی مناسب و البته پرتردد، قرار گرفتن در مرکز تهران و سطح قیمت معقول و مناسب آن موجب شده تا متقاضیان مصرفی مسکن به‌طور جدی به خرید خانه در جمهوری فکر کنند. این محله با بافت مسکونی_تجاری خود از شمال با خیابان آزادی، از غرب با بزرگراه نواب، از شرق با خیابان‌های زارع و گلشن و از جنوب با خیابان آذربایجان همسایه است. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به سراغ محله جمهوری رفته است. با ما همراه باشید.

خیابان جمهوری از معروف‌ترین خیابان‌های مرکزی تهران در این محله، خیابانی غربی_شرقی است که از خیابان رودکی آغاز شده و با گذر از میدان جمهوری و خیابان گلشن از این محله خارج شده و به میدان بهارستان می‌رسد. علاوه بر دسترسی مناسب و وجود آپارتمان‌های نوساز در کنار خانه‌های چندسال ساخت، محله جمهوری ظرفیت‌های دیگری نیز دارد که تمایل به سکونت در این منطقه را در بین خریداران خانه افزایش داده است.

دسترسی به جمهوری

محله جمهوری به بسیاری از مناطق و معابر مهم و مرکزی شهر تهران مانند خیابان آزادی و خیابان جمهوری اسلامی دسترسی دارد؛ اما پیش از تردد با خودروی شخصی در این محدوده باید توجه داشت که این محله در طرح زوج و فرد است و در مراسم‌های خاص ملی و برخی از گردهمایی‌ها، محدودیت‌های ترافیکی در آن برقرار می‌شود.

از لحاظ حمل و نقل عمومی این محله مرکزیت دارد و علاوه بر اینکه سامانه اتوبوس تندرو در دو خط پایانه جنوب- پایانه شهید افشار و پایانه آزادی- چهارراه تهرانپارس در این محله ایستگاه دارد، اتوبوس‌های عادی نیز بین میدان بهارستان و میدان جمهوری رفت‌و‌آمد می کنند. دو ایستگاه متروی شهید نواب صفوی و توحید در محله جمهوری نیز بخشی از حمل‌و‌نقل عمومی این منطقه را پوشش می‌دهند.

مراکز تجاری و تفریحی

خیابان جمهوری مراکز خرید بسیاری از فروشگاه‌های پوشاک گرفته تا قهوه‌فروشی‌های معروف را در خود جای داده است؛ اما تهرانی‌ها این خیابان را بیشتر مرکزی برای فروش لوازم صوتی و تصویری و ارتباطی و وسایل آشپزخانه‌های صنعتی و کارگاهی می‌شناسند. به دلیل قیمت مناسب؛ فروشگاه‌های محله جمهوری پذیرای خریداران بسیاری از نقاط دیگر شهر. این محله به دو مرکز خرید علاالدین و چارسو، بزرگترین مراکز خرید و فروش تلفن همراه، بسیار نزدیک است و همچنین دسترسی خوبی به شانزه لیزه، بورس خرید لباس زنانه و مجلسی دارد.

سرانه فضای سبز در محدوده جمهوری در سطح پایینی قرار دارد و ساکنان این محله برای گذران اوقات فراغت لازم است به محله‌های اطراف مراجعه کنند. مجتمع چارسو در نزدیکی این محله، یکی از مجهزترین سینماهای ایران را دارد و از مهم‌ترین مراکز تفریحی، فرهنگی محسوب می‌شود.

خرید خانه در جمهوری

بافت خیابان‌های جمهوری را بیشتر املاک تجاری تشکیل داده‌اند و ساختمان‌های مسکونی اغلب در فرعی‌های منتهی به خیابان جمهوری قرار دارند. به دلیل وجود ساختمان‌هایی با معماری ویژه در خیابان جمهوری، قیمت ملک در این منطقه اندکی از میانگین قیمت بالاتر است. برای اطلاع از قیمت دقیق خانه در جمهوری و سایر مناطق تهران، به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  2. رفیعی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

    بسیار عالی ممنونم محله خوبی نیست شلوغ و طرح

    پاسخ

  3. میرعبدالباقی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۲۶ ب٫ظ

    در محدوده طرح است

    پاسخ

  4. هوشمند

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

    خیلی خوب بود ممنون

    پاسخ

  5. بهلولی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

    خیلی ممنون از مطالب خوب

    پاسخ

  6. بابک

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  7. روزبهاني

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

    محله شلوغی است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…