از کارت اعتباری مصالح ساختمانی چه خبر؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارت اعتباری مصالح ساختمانی در حالی به عنوان جدیدترین راهکاری دولت در ارتباط با رونق بازار مسکن تهیه شده که رئیس کانون انبوه سازان می گوید کارشناسان این اتحادیه در جلسات مربوط به تدوین طرح شرکت نداشته‌اند.
کارت اعتباری مصالح ساختمانی

بازار مسکن چند سالی است که دستخوش تغییراتی شده که افزایش قیمت ملک و بالارفتن هزینه ساخت از جمله این تغییرات به ویژه در ماه های اخیر است. در این بین راهکارهایی مثل اعطای کارت اعتباری مصالح ساختمانی  و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی دولت برای رونق در بازار مطرح شده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین، برهم خوردن توازن ساخت و عرضه در سال های اخیر سبب شده است تا تعداد مسکن‌های ساخته شده همواره از میزان نیاز واقعی کمتر باشد.

نابسامانی این بازار در ماه های اخیر و همچنین گلایه هموطنان در بخش مسکن باعث شده است تا وزیر راه و شهرسازی طرح هایی از جمله ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ و اجرای طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی را به منظور تقویت عرضه و همچنین ایجاد آرامش بازار مسکن ارائه دهد که در هفته های گذشته مراحل اجرایی آنها آغاز شده است.

یکی از این طرح ها همان طور که ذکر شد؛ طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی است که به گفته برخی از مسوولان وزارت راه و شهرسازی، با اجرای این طرح، بازار مسکن به کارگاه ها و کارخانه های تولید مصالح ساختمانی متصل می شود و  عرضه مصالح به انبوه سازان ارزان تر صورت می گیرد که در نتیجه، این کاهش قیمت منجر به کاهش هزینه های تمام شده برای ساخت مسکن می شود.

اعطای کارت اعتباری مصالح به شهروندان

در همین باره رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی تهران درباره فروش اعتباری مصالح ساختمانی گفت: جزییات زیادی این طرح از زبان مسوولان شنیده نشده و ما به عنوان اتحادیه مصالح ساختمانی در جلسات مربوط به تدوین این طرح شرکت نداشته‎ایم.

اسماعیل کاظمی افزود: اعتقاد دارم که دولت باید به گونه ای تصمیم بگیرد که شهروند مختار باشد نه اینکه عنان کار را به دست فروشنده مصالح  یا انبوه ساز بدهد. نظیر این مساله را در ادوار گذشته هم مشاهده کرده‎ایم.

وی گفت: اگر این کارت های اعتباری در دست متقاضیان قرار گیرد و نحوه بازپرداخت از طرف متقاضی با بانک عامل متناسب با درآمد او احراز شود ، متقاضی راحت تر و سهل تر می تواند نسبت به انتخاب سرپناه مناسب خود وارد بازار شود.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…