این گیاهان آپارتمانی خانه شما را رنگی می‌کنند

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از اشخاص علاقه زیادی به انواع گل رنگی و نگهداری آن در منزل دارند. انواع گل رنگی انتخاب خاص و جذابی است، زیرا زیبایی و رنگ زیادی به منزل شما می‌بخشند.

نگهداری از انواع گل‌های رنگی در منزل علاوه بر لوکس شدن دکوراسیون منزل، شادی و نشاط را در منزل شما ایجاد کنند. در این مطلب از دلتامگ به معرفی انواع گیاهان آپارتمانی رنگی در منزل می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آشیانتوس

آشیانتوس برای رشد به دمای بالا و رطوبت خوبی نیاز دارد و باید در یک محل نورگیر خانه قرار گیرد تا نور مستقیم خورشید به آن بتابد. اگر حوصله به خرج دهید و  فقط در زمانی که خاک آن کاملا خشک شده است، آن را آبیاری کنید، روند گل‌دهی آن افزایش پیدا می‌کند. به‌طور میانگین آشیانتوس هفته‌ای یک بار به آبیاری نیاز دارد. این گیاه باید از یک خاک سبک و کود مناسب برخوردار باشد.

انواع گیاهان آپارتمانی رنگی در منزل

گل آناناسیان

آناناسیان بومی جنگل‌های استوایی بوده و داشتن به برگ‌های رنگی و گل‌های زیبا معروف است و می‌تواند جلوه زیبایی را به خانه شما بدهد. گل آپارتمانی آناناسیان با نور کم نیز رشد می‌کند و یک گیاه عالی برای محیط خانه به حساب می‌آید.

آناناسیان به آبیاری متوسط و در تابستان به مه پاشی نیاز دارد. خاک مورد نیاز آناناسیان، از نوع خاک برگ، پرلیت یا شن و خاک کوکوپیت است. در فصل رشد می‌توانید هر دو هفته یک بار از کودهای مایع برای برگ گیاه استفاده کنید.

انواع گیاهان آپارتمانی رنگی در منزل

کروتون

این گیاه بسیار نازدار و حساس بوده که باید در پرورش گل و گیاه آپارتمانی خیلی مهارت داشته باشید تا حریف رشد آن شوید. کروتون بومی اقیانوسیه است و برگ‌های وحشی آن به رنگ‌های سبز، زرد، قرمز و نارنجی هستند و به نور فراوان خورشید و خاک همواره مرطوب نیاز دارد. در فصل زمستان نیز به آبیاری کم و کود نیاز دارد

کروتون

گل حنا

یک گیاه همیشه سبز آپارتمانی که در بیشتر طول سال گل دارد. حنا به دمای نسبتا زیادی نیاز دارد و باید تمام روز در معرض تابش غیر مستقیم نور خورشید قرار داشته باشد. خاک مرطوب و آبیاری منظم و کود ورمی کمپوست از جمله نیازهای این گیاه هستند. تا زمانی که خاک رطوبت خود را از دست نداده، به گل حنا آب ندهید.

مطلب پیشنهادی:  این بار دلمه کلم را بدون گوشت بپزید

گل حنا

گل سنگ

یکی از انواع گیاهان آپارتمانی رنگی در منزل گل سنگ است. گل سنگ یک گیاه علفی با بوته کوچک و رنگ‌های مختلف است و به دلیل وجود لکه‌های موجود بر روی برگ آن به‌عنوان یک گیاه زینتی آپارتمانی استفاده می‌شود. ارتفاع گل سنگ گاه به ۴۰ سانتی‌متر هم می‌رسد و حتی گاهی به‌عنوان گیاه پوششی بر روی سطح خاک گلدان مورد استفاده قرار می‌گیرد. گل‌سنگ معمولا به رنگ صورتی است. اما رنگ‌های سفید و قرمز آن نیز مشاهده می‌شود. رطوبت بالا و نور غیر مستقیم و کمپوست، از الزامات شادابی این گیاه هستند.

گل سنگ

سینگونیوم

این گیاه بسیار زیبا و دلنشین است. سینگونیوم از جمله گیاهان رونده است که می‌تواند با اتکا به درختان و گیاهان دیگر تا چندین متر اوج بگیرد. سینگونیوم یک گزینه بسیار عالی برای تزیین تراس است. این گیاه در هر شرایط آب و هوایی رشد می‌کند، ولی نور کم موجب از بین رفتن شادابی برگ‌های آن می‌شود.

یاهان آپارتمانی رنگی

پیچک چشم سیاه

این گیاه که به آن پیچک سیاه چشم هم گفته می‌شود، دارای یک ظاهر پنج برگی و برگ‌های شاداب است. این گیاه چند ساله و همیشه سبز است و در داخل خانه به خوبی رشد می‌کند. پیچک چشم سیاه را در کنار پنجره‌های جنوبی تحت تابش نور مستقیم خورشید قرار دهید. هر چه بر سن پیچک سیاه چشم اضافه می‌شود، دوره آبیاری آن را کاهش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

نان گوشت ترکی، غذای لذیذ و خاص

نان گوشت ترکی یکی از نان‌های بسیار ساده و خوشمزه است. شما می‌توانید این نان را با مواد گوش…