این وسیله را در دکور منزل خود دست کم نگیرید

۳
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از عناصر مهم در طراحی و چیدمان منزل فرش است. شما با انتخاب درست می‌‌توانید دکور خانه خود را دگرگون کنید.
نکات چیدمان فرش در دکور منزل

فرش‌ها در چیدمان منزل علاوه بر اینکه ظاهر و حال و هوای اتاق را تغییر می‌دهند، مزایای دیگری از گرم کردن فضای منزل تا کاهش سر و صدا در آن را دارند. در این مطلب از مجله دلتا به نکات چیدمان فرش در دکور منزل می‌پردازیم.

فرش می‌تواند اتاق تاریک را روشن کند

در دکوراسیون خانه‌های امروزی اغلب از کفپوش‌های چوبی تیره استفاده می‌شود که باعث تیرگی فضای خانه می‌شود. شما با انتخاب یک فرش روشن می‌توانید به فضای تیره خود روشنایی ببخشید. حال اگر این فرش روشن دارای طرح و نقش و نگار هم باشد زیبایی فضا را دوچندان می‌کند.

نکات چیدمان فرش در دکور منزل

خوشامدگویی به مهمانان

فضای بین ورودی اصلی خانه و فضای نشیمن، همیشه یکی از سخت‌ترین بخش‌های خانه برای دیزاین بوده است. می‌توانید از فرش‌ها برای دیزاین این بخش استفاده کنید. فرش این منطقه بسیار اهمیت دارد. زیرا کنار در ورودی است و باید به درستی انتخاب شود. یادتان نرود که فرش‌ ورودی راهی عالی برای خوشامدگویی به مهمانان هم هست.

فرش‌ها تم رنگی فضا را تغییر می‌دهند

فرش‌ها در دکور منزل می‌توانند فضایی گرم و آرامش‌بخش ایجاد کنند. یک فرش می‌تواند کاربردهای مختلفی در یک اتاق داشته باشد. آن‌ها می‌توانند اتاق را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و نقطه کانونی ایجاد کنند و در کنار فرش‌های دیگر تم خاصی به اتاق‌ شما بدهند. فرش‌ها قدرت بازی زیادی دارند و به راحتی می‌توانید با کمک آن‌ها، جانی تازه به فضا بدمید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با کمترین هزینه منزل خود را نو کنید سر بزنید.

نکات چیدمان فرش در دکور منزل

دکوراسیون خود را بهبود ببخشید

یکی از معمول‌ترین روش‌های بهتر کردن فضای داخل خانه، تغییر فرش است. دلیل خوبی هم پشت این قضیه وجود دارد. فرش‌ها تقریبا در هر رنگ، طرح و شکلی که تصور کنید وجود دارند.

یک فرش با رنگ روشن می‌تواند به دیزاین خانه شما حس قدرت ببخشد. فرش‌های طرح‌دار خنثی یا سنتی مکمل باقی وسایل اتاق هستند. این نکته را هم از یاد نبرید که فرش تیره را روی یک سطح روشن قرار دهید یا برعکس. در این صورت می‌توانید تضاد ایجاد کنید.

افزایش ایمنی

یکی از نکات چیدمان فرش در دکور منزل افزایش ایمنی است. آیا از آن دسته افراد هستید که وقتی کودکتان مشغول بازی می‌شود، نگران امنیتش می‌شوید؟ یادتان باشد که فرش‌ها گزینه‌ مناسبی برای محافظت از سر، زانوها و دست‌های ظریف کودکتان هستند و از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

فرش‌ها برای محافظت از ما، کاهش خطر لیزخوردگی و به حداقل رساندن صدمات هنگام افتادن گزینه‌ای ایده‌آل هستند. این ویژگی برای خانواده‌هایی که بچه کوچک یا فرد مسنی در خانواده دارند، بسیار حائز اهمیت هست.

افزایش ایمنی

پوشاندن ایرادات خانه

استفاده از فرش یک راه عالی برای پنهان کردن نواقص و ایرادات کفپوش شما است. اگر کفپوش شما دچار مشکل شده مثلا اگر سرامیک‌های کف خانه ترک خورده‌اند، یک راه‌حل سریع این است که آن را با استفاده از فرش بپوشانید. در حالت کلی، این فرش‌ها به خوبی با بقیه وسایل و اکسسوری‌های خانه هماهنگ می‌شوند و فضای دلپذیری به‌وجود می‌آورند و بعدا هم اگر جابه‌جا شدید، می‌توانید فرش‌ها را با خود ببرید.

پیوند اتاق‌ها

بسیاری از مردم فرش را مکمل پایانی اتاق می‌دانند. اما به یاد داشته باشید، فرش‌ها می‌توانند یک پالت رنگی خوب را برای شروع به شما ارائه دهند. آن‌ها می‌توانند فضاهای مختلف مانند ناهارخوری، پذیرایی، اتاق خواب وغیره را جداسازی کنند. آن‌ها می‌توانند اتاق‌هایی که هیچ دیوار مشخصی ندارند را جدا کرده و فضاسازی کنند.

پیوند اتاق‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مبلمان در دکور منزل قدیمی شده‌اند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…