افزایش تاثیر پیاده روی با درست خوردن!

۶
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سوالات رایج در بین کسانی‌که ورزش می‌کنند این است که بعد از پیاده روی چه بخوریم؟ قبل از پیاده روی چه بخوریم؟ آیا در هنگام پیاده روی آب بخوریم یا نه؟ و کلی سوال دیگر!
بعد از پیاده روی چی بخوریم

داشتن یک رژیم غذایی مناسب شما را در رسیدن به وزن ایده‌آل یاری می‌کند. در کنار رژیم غذایی مناسب داشتن یک برنامه ورزشی سبک مانند پیاده روی به کاهش وزن شما سرعت می‌بخشد. مصرف کدام مواد غذایی بعد از پیاده روی به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر لاغر شوید یا کدام خوراکی‌ها شما را چاق می‌کنند؟ در این مطلب از مجله دلتا به بررسی پاسخ سوال بعد از پیاده روی چی بخوریم می‌پردازیم.

خوردن آب

بعد از پیاده روی چی بخوریم؟

بعد از پیاده روی بهتر است یک میان وعده را در نظر داشته باشید که حاوی قند و پروتئین باشد. خوراکی‌هایی مانند سیب زمینی یا برنج قهوه‌ای بسیار مناسب است.

خوردن پروتئین‌هایی مانند تخم مرغ آبپز، موز یا دانه‌های آجیل نیز سبب می‌شود که الکترولیت‌های بدن به خوبی جایگزین شوند و میزان اسپاسم عضلانی به حداقل میزان خود برسد.

نوشیدن مایعات به اندازه کافی بعد از پیاده روی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

غذا خوردن بلافاصله بعد از پیاده روی سبب چاقی شما می شود البته افراد دیابتی در نظر داشته باشند که نباید مدت زمان زیادی گرسنه بمانند و باید میان وعده‌های سبکی را با خود به همراه داشته باشند. بین ۱۵ دقیقه تا سه ساعت بعد از پیاده روی مناسب‌ترین زمان برای دریافت مواد مغذی از طریق مواد غذایی است.

بعد از پیاده روی چی بخوریم؟

خوراکی‌های ممنوعه!

خوراکی‌هایی را که در ادامه ذکر می‌کنیم اصلا به سراغشان نروید زیرا آسیب زیادی را به بدن شما وارد می‌کنند.

  • غذاهای فراوری شده نمک‌دار
  • شیرینی و شکلات
  • سبزیجات خام
  • فست فودها
  • نوشیدنی‌های انرژی‌زا
  • پنیر
  • نیمرو
  • شیر کاکائو و نوشابه

بعد از پیاده روی چی بخوریم ؟

قبل از پیاده روی چی بخوریم؟

غذاهای حاوی قند

گلوکز سوخت اصلی سلول‌ها است. برای فعالیت‌های عضلانی حین پیاده روی اصولی لازم است که کربوهیدرات را تامین کنیم. اگر گلوکز خون پایین باشد بدن از ذخیره گلیکوژن داخل سلول‌ها استفاده می‌کند. استفاده از میوه‌های خشک، یک تکه میوه یا نان تست می‌تواند انتخاب یکی از پاسخ‌های درست برای سوال قبل از پیاده روی چی بخوریم؟ باشد.

خوراکی‌های حاوی پروتئین

در این مورد پرخوری نکنید. انتخاب کمی آجیل، یک تکه بوقلمون، شیر و سویا می‌تواند به افزایش حجم عضلانی شما کمک نماید. تخم مرغ نیز حاوی آمینو‌اسیدهای ضروری است که می‌تواند برای بدنتان بسیار مفید باشد البته اگر به صورت آبپز مورد استفاده قرار بگیرد.

زمان مناسب

زمان مناسب برای خوردن خوراکی مناسب قبل از پیاده روی ۳ ساعت تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع پیاده روی است. اگر خوراکی مناسب برای سوال قبل از پیاده روی چی بخوریم؟ را انتخاب کنید اما زمان مناسب برای استفاده از آن را ندانید، سبب می‌شود که در حین پیاده روی دچار افت انرژی شوید.

خوردن نوشیدنی

بهتر است قبل از شروع پیاده روی، بدن خود را هیدراته کنید. رنگ ادرار نشان دهنده مناسبی برای وضعیت بدنی شما است. اگر رنگ ادرارتان روشن است بدین معنی است که هیدراته شدن به خوبی صورت گرفته است. مصرف ۲ لیوان آب، ۲ تا ۳ ساعت قبل از پیاده روی سبب کم شدن میزان اسپاسم عضلانی شما می‌شود.

بعد از پیاده روی چی بخوریم؟

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب پادزهرهای خوراکی سرطان را بشناسید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

  3. علی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۲ ب٫ظ

    مقالات خوبی دارید بیشتر بنویسید و مقالات کامل تر باشد.

    پاسخ

  4. اسیه

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

    مث همیشه آموزنده وعالی بودید

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…