روش مقابله با ویروس‌‌های موبایلی

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویروس‌های موبایلی با ورود به بدنه گوشی اختلالاتی ایجاد می‌کنند که گاهی منجر به مشکلات و از دسترس خارج شدن گوشی می‌شود‏‌‏‌. با چند راهکار ساده سیستم گوشی خود را ایمن کنید.
مقابله با ویروس‌ های موبایل

ویروس‌های موبایل با اهداف مختلفی تولید می‌شوند. برخی از آن‌ها اطلاعات را از دستگاه‌ها می‌دزدند و برخی دیگر با اهداف تبلیغاتی طراحی می‌شوند. خبر بد این است که برخی ویروس‌های موبایل مدت‌ها در دستگاه شما به فعالیت می‌پردازند بدون اینکه از وجود آن‌ها اطلاع داشته باشید. با چند روش ساده می‌توانید از شر ویروس‌های موبایلی در امان باشید. در این مطلب از مجله دلتا با جدیدترین راهکارهای مقابله با ویروس‌ های موبایل آشنا می‌شوید.

راهکار مقابله با ویروس‌ های موبایل

روش مقابله با ویروس‌ های موبایل

رمزگذاری

اولین راه برای ایمنی بیشتر تلفن همراه شما این است که سیستم‌ عاملی انتخاب کنید که رمزگذاری را پشتیبانی کند و امکانی وجود داشته باشد که بتوانید آن را رمزگذاری کنید. از سیستم‌های عامل‌ Apple ios و Rim Black Berry می‌توان به عنوان سیستم‌عامل مناسب در این زمینه یاد کرد.

فعال کردن کلمه عبور (Pin)

در گام بعدی بی‌شک فعال کردن یک کلمه عبور (Pin) نخستین اقدام دفاعی برای محافظت از اطلاعات شما خواهد بود. این کار کمک می‌کند که در صورت گم شدن، به سرقت رفتن یا جا ماندن دستگاه از برداشتن آن توسط دیگران و مشاهده و دست‌کاری محتویات آن درامان باشید.

فعال کردن از بین بردن خودکار داده‌ها

از بین بردن خودکار داده‌ها در Windows Phone7، Ios، Black Berry پشتیبانی می‌شود، اما اندروید برای این کار نیاز به یک برنامه متفرقه دارد. البته باید به خاطر داشته باشید که حتما از تمامی داده‌های خود به طور منظم یک نسخه پشتیبانی تهیه کنید و از راهکاری برای بازیابی داده‌های خود در یک دستگاه جدید بهره‌مند شوید.

فعال کردن از بین بردن خودکار داده‌ها

ردیابی و مدیریت از راه دور

پیش از اینکه گوشی شما گم شده یا به سرقت برود، باید راهکاری برای ردیابی و مدیریت از راه دور آن داشته باشید. استفاده از چنین راهکاری به شما اجازه می‌دهد که از راه دور همراه خود را قفل کرده و اجازه دستیابی دیگران به اطلاعات آن را ندهید. شما می‌توانید پیش از دسترسی دیگران، اطلاعات خود را از روی گوشی‌تان حذف کنید.

استفاده از Wi-Fi hotspot های ایمن

زمانی که شما از Wi-Fi hotspot هایی استفاده می‌کنید که رمزگذاری شده نیستند، تمامی ترافیک اینترنت شما از طریق بی­سیم منتقل شده و به راحتی می­‌تواند مورد نفوذ قرار گیرد. در نتیجه شنودکنندگان احتمالا می‌­توانند کلمات عبور و ترافیک مربوط به این سایت‌­ها را جمع آوری نمایند.

استفاده از آنتی ویروس یا برنامه امنیتی

ویروس‌­ها، بدافزارها و هک بر روی دستگاه‌­های موبایل کم کم در حال تبدیل شدن به یک مساله بزرگ هستند. شما باید یک برنامه امنیتی نصب کنید تا بتوانید از آلودگی و نفوذ جلوگیری نمایید. اغلب راهکارهای آنتی ویروس، ویژگی‌­های دیگری را نیز در اختیار شما قرار می­‌دهند که از آن جمله می­‌توان به حذف داده ها از راه دور، پشتیبان گیری و تعیین موقعیت مکانی دستگاه اشاره کرد.

روش مقابله با ویروس‌ های موبایل

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب نشانه‌های ویروسی شدن گوشی اندروید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…