بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا کجاست؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای ساخت چرخ و فلک عین دبی یک تلاش جهانی صورت گرفته است! بیش از 10 کشور برای جفت و جور کردن این غول فولادی گرد هم آمده‌اند تا آن را بسازند.

وقتی صحبت از ساخت و ساز در دبی و امارات به میان می‌آید همیشه باید به دنبال رکورد زدن آن سازه باشیم؛ از بلند‌ترین ساختمان و بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان گرفته تا بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا. پس اگر خبر برسد که بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی ساخته شده هم جای تعجب نیست. با دلتامگ همراه باشید تا بزرگترین چرخ و فلک دنیا را با هم ببینیم.

ارتفاع بزرگترین چرخ و فلک دنیا

«چشم دبی» الهام گرفته از چرخ و فلک معروف «چشم لندن» است. اما این چرخ و فلک با ارتفاع بیش از ۲۵۰ متر (۸۲۰ فوت) از چرخ و فلک لندن و همچنین چرخ و فلک لاس وگاس نوادا با ارتفاع ۱۶۷ متر ( ۵۴۸ فوت) بلندتر است.

چرخ و فلک دبی

ویژگی بزرگترین چرخ و فلک دنیا

در چرخ و فلک عین دبی ۴۸ اتاقک یا کپسول ساخته شده است که مجموعا ظرفیت ۱۷۵۰ مسافر را به‌طور هم‌زمان دارد. این بزرگی سبب شده است تا هر دور کامل چرخ و فلک دبی حدود ۳۸ دقیقه طول بکشد. این اتاقک‌ها به نحوی هستند که به‌توان چشم‌اندازی زیبا و کامل از آسمان خراش‌های دبی را به صورت ۳۶۰ درجه مشاهده کرد. همچنین تمامی این اتاقک‌ها سیستم تهویه کننده هوا، وای فای رایگان و کفپوش چوبی دارند.

مطلب پیشنهادی:  اسپند و خواص معجزه آسای آن

قیمت بزرگترین چرخ و فلک دنیا

قیمت چرخ و فلک دبی نسبت به سایر چرخ و فلک‌های معمولی که می‌شناسیم گران‌تر است. گردشگران به طور معمول ۷ روز هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب می‌توانند از آن‌ استفاده کنند.

بزرگترین چرخ و فلک

حقایقی جالب از چرخ و فلک عین دبی

طول تمامی کابل‌های سیمی به کار رفته در چرخ و فلک عین دبی به حدود ۲۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. برای درک بزرگی این رقم می‌توانید به این موضوع فکر کنید که فاصله بین قاهره و دبی نیز ۲۴۰۰ کیلومتر است.

وزن هر کدام از اسپوک‌های (پره چرخ) چرخ فلک دبی، ۵ تن است و طول هر کدام از آن‌ها بیشتر از یک زمین فوتبال است. در ساخت چرخ و فلک عین دبی، ۳۳ درصد فلز بیشتری نسبت به برج ایفل به کار گرفته شده است.

بزرگترین چرخ و فلک دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

مراحل مهم برای داشتن آرایش زیبا

امروزه آرایش شیک و ساده بسیار پرطرفدار بوده و افراد برعکس گذشته که آرایش‌های غلیظ دوست داش…