۵ جانور خطرناک و کشنده جهان را بشناسید!

۴
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در جهان پیرامون ما دنیای ناشناخته‌ای وجود دارد که با دانستن اسرار آن‌ لرزه بر اندام ما می‌افتد که به راستی دنیای ما بسیار شگفت‌انگیز و گاه ترسناک جلوه می‌کند.
جانور خطرناک و کشنده‌ جهان

در طبیعت بی‌کران حتی جاندارانی که در ظاهر بی‌گناه هستند نیز می‌توانند خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین جانداران باشند و بر عکس موجوداتی که خطرناک به نظر می‌رسند ممکن است به شما آسیب هم نرسانند. مجله دلتا در این مطلب قصد دارد تا ۵ جانور خطرناک و کشنده‌ جهان را به شما معرفی کند.

۵ جانور خطرناک و کشنده‌ جهان

پشه (Mosquito)

به نظر می‌رسد این جاندار، کوچک‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین موجود در جهان باشد. پشه‌ها مسئول بیش از ۳ میلیون مرگ و میر در سال هستند. اگرچه کم خونی ناشی از نیش پشه بسیار نادر است، اما بزاق پشه می‌تواند تحریک کننده باشد و سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. پشه‌ها عامل بیماری‌های زیادی از قبیل مالاریا، ویروس زیکا (Zika)، ویروس چیکونگونیا (Chikungunya)، تب زرد، تب دنگی و بسیاری دیگر هستند.

پشه

عقرب Deathstalker

این گونه‌ عقرب که از خانواده Buthidae است در واقع جز یکی از جانداران بسیار سمی و خطرناک در جهان به حساب می‌آید. این گونه‌ عقرب بیشتر در مناطق بیابانی آمریکای شمالی و خاورمیانه یافت می‌شوند. این عقرب مسئول بیش از ۷۵ درصد مرگ و میر‌های ناشی از گزش عقرب‌ها در سراسر جهان است. طول این عقرب می‌تواند تا ۷۷ میلی متر برسد. نیش آن بسیار دردناک بوده و سم آن می‌تواند باعث مرگ شود.

عقرب

فیل آفریقایی (African Elephant)

این مدل فیل آفریقایی نیز به عنوان یکی از خطرناک‌ترین حیوانات جهان شناخته می‌شود. آن‌ها بسیار بزرگ هستند و گرچه آرام به نظر می‌رسند، اما می‌توانند خطرناک باشند، زیرا بسیار تهاجمی عمل می‌کنند. آن‌ها قادر به کشتن حتی یک کرگدن هستند و می‌توانند به مردم حمله کنند. قدرت و توانایی آن‌ها بسیار حیرت انگیز است به طوری که قادر هستند یک دهکده را به طور کلی ویران کنند.

جانور خطرناک و کشنده‌ جهان را بشناسید

تمساح آب شور (Saltwater Crocodile)

این حیوان با نام تمساح رودخانه‌ای نیز شناخته می‌شود. این جانور تقریبا به عنوان یک موجود همه چیز خوار به دنیا معرفی شده است. این حیوان به گاومیش‌هایی که برای نوشیدن آب کنار رودخانه آمده‌اند حمله می‌کند. تمساح‌ها بزرگترین خزندگان جهان هستند و در شکار مهارت بالایی دارند و از نظر ماهیت تهاجمی هستند. آن‌ها بیشتر در تالاب‌ها و رودخانه‌ها یافت می‌شوند.

جانوران خطرناک و کشنده‌ جهان

بوفالو آفریقایی (African Buffalo)

با جانور خطرناک و کشنده‌ جهان آشنا شوید. بوفالو آفریقایی یکی از خطرناک‌ترین حیوانات جهان است. آن‌ها به دلیل حمله به مردم در آفریقا و همچنین حیوانات دیگر شناخته شده‌اند. سالانه بیش از ۲۰۰ نفر بر اثر حمله‌ این حیوانات در جهان کشته می‌شوند. آن‌ها حتی می‌توانند به مردم حمله کنند بدون اینکه کسی آن‌ها را تحریک کرده باشد. بوفالو‌ها شکارچیان کمی دارند، زیرا از قدرت دفاعی بالایی برخوردار هستند.

۵ جانور خطرناک و کشنده‌ جهان

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چگونه عمر یخچال و فریزر را زیاد کنید؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  3. احمدی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۴۰ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…