بهترین رنگ برای مبلمان نشیمن چیست؟

۷
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب رنگ مبلمان، چه مبل راحتی باشد چه سلطنتی، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که برای دکوراسیون منزل گرفته می‌شود.
انتخاب بهترین رنگ برای مبلمان راحتی

صرف هزینه و انرژی زیاد برای آوردن یک سرویس مبلمان به خانه باعث می‌شود افراد سعی کنند در انتخاب آن تا حد ممکن کمتر اشتباه کنند. مبلمان راحتی بیشتر مناسب فضاهای مدرن و مینیمال است. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی روش‌های مختلف انتخاب بهترین رنگ برای مبلمان راحتی می‌پردازیم.

چند روش جالب برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان راحتی

اگر انتخاب رنگ مبلمان راحتی برای شما سخت شده می‌توانید از چند تکنیک برای این کار استفاده کنید. این تکنیک‌ها از مفاهیم هنری برمی‌آیند و بارها امتحان خود را پس داده‌اند. بهترین مبل راحتی مبلی است که رنگ آن هوشمندانه انتخاب شده باشد.

انتخاب بهترین رنگ برای مبلمان راحتی

رنگ خنثی یا تاکیدی

اساسی‌ترین و کلی‌ترین سوال که می‌تواند کمک بسیار بزرگی در انتخاب رنگ مبل به شما کند این است که از خودتان بپرسید آیا تمایل دارید رنگ مبلمان شما خنثی باشد یا تاکیدی.

انتخاب رنگ خنثی برای مبل مدل راحتی ریسک کمتری دارد. در این صورت مبلمان نقش زمینه‌ای را در دکوراسیون به خود می‌گیرد. همچنین از سایر رنگ‌های سرد یا گرم دیگر در کوسن‌ها یا اشیای تزئینی یا سایر بخش‌های دکوراسیون استفاده می‌شود. انتخاب رنگ تاکیدی برای مبلمان راحتی ریسک بالاتری دارد و نیاز به دقت بیشتری در طراحی دکوراسیون دارد.

ایجاد تضاد در سرویس مبل راحتی

یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد یک دکوراسیون جذاب ایجاد تضاد در رنگ‌ها است. اغلب خانواده‌های ایرانی ترجیح می‌دهند ریسک نکرده مبلمان خود را کاملا یک رنگ و یک دست خریداری کنند. در چنین مواردی اگر تنوع رنگی کافی سایر اجزای دکوراسیون وجود نداشته باشد باعث خستگی و دلزدگی می‌شوند.

خوشبختانه اخیرا مبل‌های دو رنگ طرفداران زیادی در بازار ایران پیدا کرده‌اند. مبلمان دو رنگ یک مدل جدید مبلمان راحتی محسوب می‌شود. در این مدل مبل راحتی معمولا کاناپه‌ها یک رنگ و مبل‌های تک نفره یک رنگ متفاوت هستند. تضاد این دو رنگ در دکوراسیون منزل بسیار جذاب و چشم‌نواز است.

انتخاب بهترین رنگ برای مبلمان راحتی

ترکیب رنگ‌ها با سفید در سرویس مبل راحتی

استفاده از رنگ سفید تاثیر خیلی مثبتی در به تعادل رسیدن محیط دارد. اگر احساس می‌کنید بیش از حد از رنگ‌ها استفاده کرده‌اید می‌توانید دست به‌کار شوید و رنگ سفید را به دکوراسیون خود بیفزایید. ترکیب هر رنگی با سفید آن را چشم‌نوازتر و لطیف‌تر می‌کند.

از طرح‌ها و الگوها در مبلمان راحتی خود بهره ببرید

استفاده از طرح و نقش در اجزای مختلف دکوراسیون یکی از جذاب‌ترین راهکارها برای ایجاد تنوع بصری در محیط است. این موضوع در مورد مبلمان هم کاربرد دارد. خصوصا اگر رنگ مبلمان شما خنثی است می‌توانید با کوسن‌های طرح‌دار به آن رنگ و لعاب بدهید.

از طرح‌ها و الگوها در مبلمان راحتی

استفاده از مبل راحتی رنگ شاد

امروزه استفاده از رنگ‌های گرم و شاد در ترکیب رنگ مبلمان راحتی محبوب‌تر شده است. مبل راحتی رنگ شاد در ترکیب‌های نارنجی و قرمز و صورتی موجود هستند. انتخاب مبل راحتی رنگ شاد ریسک بالایی دارد اما دکوراسیون منزل شما را کاملا متفاوت می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید از مبل راحتی رنگ شاد در دکوراسیون اتاق کودکان و نوجوانان استفاده کنید.

از قانون 20-80 استفاده کنید

پیشنهاد مظالعه: مطلب کدام مدل کاغذ دیواری برای خانه شما بهتر است؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۴۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…