راهنمای کامل سفر به وان

۴
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای ایرانیان، سفر به وان همانند سایر نقاط ترکیه بدون ویزا انجام می‌گیرد و فقط با داشتن یک پاسپورت معتبر می‌توانید حتی تا 6 ماه در این شهر اقامت داشته باشید.
راهنمای کامل سفر به وان ترکیه

اگر به‌ دنبال یک سفر خارجی مقرون به صرفه باشید، احتمالا تور وان یکی از گزینه‌های شما خواهد بود، شهری در شرق کشور ترکیه که با فاصله نسبتا مناسبی از شهرهای مرزی ایران قرار گرفته و علاوه بر آن به دلایل متعددی ارزش حداقل یک بار سفر را دارد. وان به دلایل مختلفی سالیانه میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران ایرانی است، به همین خاطر باید شناختی کافی از آن داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید تا راهنمای کامل سفر به وان ترکیه را بدانید.

بهترین زمان سفر به وان

بهترین فصل سفر به وان از اواسط ماه خرداد شروع می‌شود و تا اواسط تیر ادامه می‌یابد. اما به‌طور کلی از اواسط فروردین تا اواسط مهر می‌توانید انتظار آب و هوای مناسبی را در وان داشته باشید.

راهنمای سفر به وان ترکیه

در وان کجا اقامت داشته باشم؟

وان برخلاف شهرهای توریستی و غربی ترکیه (مانند ازمیر و استانبول) هتل‌های لوکس و پنج ستاره زیادی ندارد، اما در هتل‌های وان می‌توانید هزینه‌های بسیار مناسب‌تری را انتظار داشته باشید. شما با خودرو شخصی خود هم می‌توانید به وان سفر کنید.

قلعه وان

قلعه وان، قلعه‌ای بر فراز کوه‌های ساحل شرقی دریاچه وان در ترکیه است که امروزه به شکل ‏مخروبه‌ای با ستون‌های عظیم و دیوارهای سر به فلک کشیده درآمده‌ است، قدمت این بنا به ‏‏۹۰ سال قبل از میلاد می‌رسد.‏

قلعه وان

دریاچه وان

دریاچه وان در غرب شهر وان قرار دارد. ‏آب دریاچه وان از جویبارهایی که از کوه‌ها سرازیر هستند، تامین می‌شود. این دریاچه ۱۲۰ کیلومتر طول و ‏‏۸۰ کیلومتر پهنا دارد و عمق میانگین آن ۱۷۱ متر است (عمیق‌ترین بخش آن ۴۵۱ متر است).

 آبشار مرادیه

آبشار مرادیه در ۸۸ کیلومتری شمال وان قرار دارد و نام آن برگرفته از ششمین فرمانروای حکومت عثمانی است. دیدن این آبشار مخصوصا در فصل بهار و تابستان توصیه می‌شود. شاید فاصله آبشار مرادیه نسبت به شهر وان کمی زیاد باشد، اما بدون شک یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی است که می‌توانید در این شهر تماشا کنید.

آبشار مرادیه

در وان چه چیزهایی بخریم؟

وان یکی از شهر‌های تاریخی و فرهنگی کشور ترکیه محسوب می‌شود و وجود صنایع دستی آن مانند نقره، فرش، قالیچه و انواع وسایل چوبی حکاکی‌شده نشانگر اصالت این شهر است. البته غیر از صنایع دستی، گردو، پنیر گیاهی و عسل هم از دیگر سوغات وان به‌شمار می‌‎روند. در این شهر به‌راحتی می‌توانید انواع پوشاک با کیفیت از برندهای مطرح ترک و بین‌المللی را با قیمت فوق‌العاده خریداری کنید.

در این مطلب تا حدودی راهنمای کامل سفر به وان ترکیه را با هم خواندیم. امیدواریم که بتوانید برای یک سفر دوست‌داشتنی برنامه ویژه‌ای بریزید.

راهنمای کامل سفر به وان ترکیه

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، جزیره قشم بهتر است یا هرمز را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…