جزیره قشم بهتر است یا هرمز؟

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این دو جزیره از لحاظ جغرافیایی، فاصله کمی از یکدیگر دارند، بنابراین تقریبا شرایط مشابهی را می‌توان برای آن‌ها در نظر گرفت.
مقایسه جزیره قشم و هرمز

قشم بهتر است یا هرمز یا اینکه اصلا برای سفر بهتر است به قشم برویم یا هرمز؟ شاید سوال خیلی از کسانی باشد که می‌خواهند برای تعطیلات خود سفری را به جزایر جنوبی کشور ترتیب دهند. هر دوی این جزیره‌ها از لحاظ منابع طبیعی بسیار غنی هستند، اما اینکه از لحاظ امکانات مختلف در چه سطحی قرار دارند هم بسیار اهمیت دارد. در مقایسه جزیره قشم و هرمز از موارد مختلفی مثل اقامتگاه، رستوران، جاهای دیدنی و مواردی از این دست می‌گوییم تا انتخاب برایتان ساده‌تر شود. با مجله دلتا همراه باشید.

مقایسه جزیره قشم و هرمز

خوشبختانه هر دوی این جزیره‌ها از نظر منابع طبیعی و جاذبه‌های گردشگری بسیار غنی هستند. می‌توانید به راحتی روزها سرگرم گشت و گذار در آن‌ها باشید. در مقام مقایسه، جزیره قشم با توجه به مساحت بیشتری که دارد، جاذبه‌های بیشتری را هم در خود جای داده و از منابع تفریحی و گردشگری مختلفی نیز بهره‌مند است. این بدان معناست که شاید لازم باشد برای بازدید از جاهای دیدنی قشم تعداد روزهای بیشتری را در نظر بگیرید.

جزیره هرمز

دیدنی‌های قشم

دیدن دلفین‌ها با قایق، از جزیره قشم انجام می‌شود و برای این کار شما باید از جزیره قشم با قایق به سمت جزیره هنگام بروید و آن‌ها را بازدید کنید. روستای لافت، دره ستارگان و خیلی از جاذبه‌های دیگری که در ژئوپارک قشم وجود دارند، کاملا منحصر به فرد هستند. از طرفی فاصله بین جاذبه‌ها شما را مجبور می‌کنند تا هزینه‌ای جداگانه را برای رسیدن به هر مقصد در نظر داشته باشید.

جزیره قشم و هرمز

دیدنی‌های جزیره هرمز

جزیره هرمز هم مانند جزیره قشم، دیدنی‌های مخصوص به خود را دارد. از میان آن‌ها می‌توان به دره تندیس‌ها، دره رنگین‌کمان، ساحل سرخ و غیره اشاره کرد. اما این نکته هم حائز اهمیت است که هرمز وسعت خیلی کمتری نسبت به قشم دارد و این سبب شده تا جاذبه‌های آن متمرکزتر باشند. با توجه به این مقایسه قطعا به نتیجه رسیده‌اید که هر کدام از جزایر، زیبایی‌ها و شگفتی‌های خاص خود را دارند. پس با جست‌وجوی جاذبه‌های هر یک می‌توانید تصمیم‌گیری خیلی بهتری را داشته باشید.

اگر به سفرهای کوتاه علاقه دارید، مطلب مقصدی زیبا برای سفر کوتاه یک‌روزه را بخوانید.

مقایسه جزیره قشم و هرمز

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، مطلب لذت سفر با قطارهای گردشگری ایران را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۴۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…