کدام مدل پرده را برای خانه انتخاب کنیم؟

۴
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب پرده‌ مناسب فضا بسیار اهمیت دارد و نقش قابل اهمیتی در نمای داخلی خانه را ایفا می کند. بنابراین باید پرده مناسب را برای خانه خود انتخاب کنید.
انواع پرده در دکوراسیون منزل

اهمیت وجود پرده‌ها دو بعد دارد. یکی جنبه امنیت و حفاظت از خانه و دیگری نقش تزئینی آن در زیبایی دکوراسیون خانه را به همراه دارد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی انواع پرده در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

انتخاب پرده مناسب فضا

پرده مناسبی که شما برای اتاق خود انتخاب می‌کنید باید مانند جزئی طبیعی از دکوراسیون اتاق خواب دیده شود. بهتر است برای هر اتاقی از پرده متفاوتی استفاده کنید زیرا در خانه‌های امروزی عموما هرکدام از اتاق‌ها، سبک طراحی متفاوتی دارند و به همین خاطر انتخاب مدلی هماهنگ با همان سبک به‌کار رفته در اتاق، انتخاب درست‌تری خواهد بود.

انواع پرده در دکوراسیون منزل

پرده مناسب خانه کوچک

اگر منزل شما کوچک است و از طرفی پنجره‌های بزرگی در خانه دارید باید از این فرصت استفاده کرده و هر چه بیشتر نور طبیعی را وارد منزل خود کنید. نصب نکردن پرده برای پنجره‌ها، تمام نور بیرون را وارد خانه کرده و فضا را بزرگ و دلباز نشان می‌دهد، اما از طرفی پنجره بدون پرده، هم نازیبا به‌نظر می‌رسد و هم اینکه ممکن است فضای داخل را در دید افراد غریبه قرار دهد. در چنین شرایطی استفاده از پرده‌های نازک بهترین گزینه است زیرا هم زیبا هستند و هم دید افراد خارجی را محدود می‌کنند.

انواع پرده در دکوراسیون منزل

پرده نامناسب برای فضاهای مختلف

انتخاب پرده نامناسب می‌تواند تمام جذابیت دکوراسیون اتاق نشیمن یا اتاق خواب شما را از بین ببرد و بنوعی فضا را افسرده و دلتنگ نشان دهد. اگر از لحاظ مالی در مضیقه هستید، می‌توانید از پارچه‌های ارزان‌تر استفاده کنید اما همیشه به عامل کیفیت توجه داشته باشید زیرا پارچه‌های ارزان قیمت با کیفیت مناسب نیز در بازار موجود هستند فقط باید اندکی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر به جزئیات نگاه کنید تا بنوانید پرده مناسب منزل خود را انتخاب کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این کارها خانه شما را زیبا و مجلل می‌کند سر بزنید.

پرده آشپزخانه

پرده مناسب آشپزخانه هم از نظر رنگ و هم از نظر جنس بسیار اهمیت دارد. از نظر جنس به دلیل اینکه پخت و پزی که در آشپزخانه انجام می شود باعث ایجاد آلودی بر روی پرده می شود پس شست وشوی آن باید کار راحتی باشد علا.ه بر این که از رنگی باید استفاده شود که مناسب با دکوراسیون آشپزخانه و رنگ آن باشد. مورد بعدی که اهمیت دارد این است که برای باز کردن پنجره آشپزخانه مشکلی وجود نداشته باشد و پرده جلوی این کار را نگیرد. زیرا آشپزخانه قلب خانه است و نیاز به تهویه دارد.

پرده آشپزخانه

پرده اتاق خواب و پذیرایی

یکی از  انواع پرده در دکوراسیون منزل اینکه به صورتی باشد که یک هماهنگی و هارمونی با دیگر وسایل منزل داشته باشد و ساز ناکوکی برای چیدمان منزل نباشد هم از نظر رنگ و هم از نظر مدل و سبک باید هماهنگ باشد.

پرده اتاق خواب و پذیرایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب با مهره‌های چوبی لوستر بسازید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۰۸ ب٫ظ

  2. وحیدزمان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۳۸ ب٫ظ

    عالی است

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…