۷ ایده جذاب برای پارتیشن بندی خانه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در آستانه‎ی سال نو قصد دارید تا با هزینه اندک دکور خانه‎تان را عوض کنید حتما به پارتیشن‎های جذاب موجود در بازار فکر کنید.
پارتیشن بندی خانه

در خانه‎های کوچک امروزی گاهی مجبور می‎شویم فضای موجود را به بخش‎های مختلفی تقسیم کنیم. زیرا پارتیشن بندی خانه و جدا کردن فضاهای مختلف به ما این امکان را می‎دهد تا بتوانیم در زمان‎های مختلف از تمام محیط خانه استفاده کنیم. پارتیشن‎ها انواع مختلفی دارند اما باید قبل از انتخاب آن به عواملی مانند متراژ خانه توجه داشته باشید.

 دیوار جداکننده چند منظوره

این نوع جداکننده ها می‎توانند در تفکیک فضای مابین اتاق خواب و نشیمن نقش مهمی را ایفا کنند. در اغلب خانه‎های کم‎متراژی که به‎صورت فِلت ساخته می‎شوند هیچ تفکیک فضای مرسومی شکل نمی‎گیرد و این صاحب‎خانه است که باید بر اساس نیازهای خود دست به تغییر فضا بزند. اما یکی از محاسن بارزی که این پارتیشن‎های چند منظوره دارند میز افقی متصل به آنهاست که از آن می توان بعنوان فضایی بهینه برای صرف قهوه یا مطالعه کتاب استفاده کرد.

پارتیشن بندی خانه

جداکننده های قفسه ای

از این دیوارهای مشبک قفسه‎ای، هم بعنوان جداکننده‎ها و هم بعنوان فضایی برای نگهداری کتاب‎ها و اشیا تزیینی می‎توان استفاده کرد.

دیوارهای قفسه‎ای جای زیادی را در خانه اشغال نمی‎کنند بلکه با این فضای تفکیک شده جای وسیع‎تری را نیز برای قرار دادن وسیله هایتان بوجود می آورند.

پارتیشن

استفاده از اِلمان ها

گاهی اوقات به علت کوچک بودن فضا، کم نور بودن خانه یا داشتن اسباب و وسیله‎ی زیاد نمی‎توان از پارتیشن‎های رایج در جداسازی خانه استفاده کرد. در چنین مواقعی استفاده از اِلمان‎های مختلفی مانند چوب‎های بامبو، میله‎های فلزی، قفسه‎های کوتاه و… می‎تواند راهگشا باشد. در این شیوه جایی از محیط خانه‎ی شما اشغال نمی‎شود و به راحتی می‎توانید با نصب این جداکننده ها هم صاحب بخش‎های گوناگونی در خانه شوید و هم به زیبایی وصف ناپذیری دست پیدا کنید.

پارتیشن خانه

جدا کننده شیشه ای

گاهی اوقات هدف از پارتیشن بندی خانه و استفاده از دیوارهای جدا کننده تنها ایجاد تنوع و زیبایی است. در چنین مواردی دیوارهای شیشه‎ای می‎توانند بهترین انتخاب باشند. پنل‎های شیشه‎ای در رنگ‎ها و طرح‎های مختلف در بازار موجود است و شما می‎توانید با توجه به سلیقه و هماهنگی با سایر وسایل خانه‎تان از آنها استفاده کنید.

دیوار کاذب

جداکننده های پرده ای

یکی از کم هزینه‎ترین نمونه‎های جداکننده‎ها پرده‎ها هستند. این پرده های جداکننده دارای متراژ و طرح های مختلفی هستند که با نصب راحت به آسانی بخش‎های مورد نظرتان را از یکدیگر جدا می‎کنند. این نوع پرده‎ها جزو ایده‎های خلاقانه و مدرن جداکننده ها محسوب می‎شوند.

پارتیشن جدا کننده اتاق

باکس ها در پارتیشن بندی خانه

باکس‎ها یکی دیگر از انواع جداکننده ها هستند که در شکل‎های مختلف ساخته می‎شوند و اغلب در محیط هایی مانند حمام و سرویس‎های بهداشتی مورد استفاده قرار می‎گیرند. داخل این باکس‎ها غالبا به‎صورت فضای(منفی) یا خالی طراحی می‎شود که می‎توان از آنها بعنوان جایی برای گذاشتن گیاهان نیز استفاده کرد.

پارتیشن جدا کننده متحرک

پنل های تلویزیون

یکی از متداول‎ترین نوع جداکننده‎هایی که امروزه از آنها به وفور در پارتیشن بندی خانه استفاده می‎شود پنل‎های نگهدارنده‎ی تلویزیون و شومینه‎ها است. این نوع از پارتیشن‎ها به‎صورت پرتابل و قابل حمل با یک یا دو نقطه‎ی اتصال به سقف یا دیوارها نصب شده و قابلیت تغییر جهت را دارند. اگرشما نیز جزو افرادی هستید که  دوست دارند در فواصل زمانی اندک دکور خانه‎شان را عوض کنند، می‎توانید با استفاده از این پنل‎ها جهت تلویزیون یا شومینه‎تان را عوض کرده و سایر مبلمان را بر اساس تغییر جهت آن بچینید. در این صورت با کمترین جابه‎جایی دکور خانه‎تان تغییر خواهد کرد.

پارتیشن جدا کننده اتاق

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…