قیمت خانه در مناطق مختلف تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فهرست قیمت خانه در مناطق مختلف تهران در این خبر بررسی می‎شود.
فهرست قیمت خانه

قیمت خانه در مناطق مختلف تهران؛ از گران ترین منطقه  تا ارزان ترین آن در آخرین ماه سال ۹۷ در این خبر بررسی می‎شود. از سال ۹۲ تا اسفند سال ۹۷ قیمت مسکن در تهران بالغ بر ۱۶۰.۵ درصد افزایش یافته است.

مطابق آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی در بهمن ماه سال ۹۲ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۳ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان و بالاترین آن، منطقه یک، با ۹ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان بود.

 در سال ۹۷  قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک بالغ بر ۲۱ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان بوده است و متوسط قیمت مسکن از مرز ۱۰ میلیون تومان عبور و برای اولین بار رقم ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار تومان را ثبت کرده است.

 قیمت خانه در مناطق مختلف تهران

به گزارش مجله دلتا به نقل از  خبرآنلاین، گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از وضعیت بازار مسکن در بهمن ماه امسال در شهر تهران نشان می دهد، بیشترین تعداد معاملات انجام شده به منطقه ۵، با هزار و ۱۷۹ مورد معامله اختصاص داشته و پس از آن مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با ۷۵۶ و ۶۴۹ مورد معامله مسکن در رتبه‎های بعدی قرار گرفته‎اند. کمترین تعداد معامله نیز به منطقه ۱۹ تهران با ۶۰ مورد اختصاص دارد و پس از آن مناطق ۲۲ و ۹ به ترتیب با ۹۲ و ۱۲۰ مورد معامله در رده‎های بعدی قرار گرفته‎اند.

فهرست قیمت خانه

اما گران‎ترین منطقه پایتخت از لحاظ قیمت مسکن در معاملات بهمن ماه، به منطقه یک با میانگین هر متر مربع  ۲۱ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان اختصاص یافته است.

پس از منطقه یک نیز، منطقه سه پایتخت با میانگین قیمت هر متر مربع ۱۷ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان قرار دارد و در رتبه سوم نیز منطقه دو تهران با میانگین هر مترمربع  ۱۵ میلیون و ۳۷۹ هزار تومان قرار گرفته است.

ارزان‌ترین منطقه تهران در معاملات بهمن ماه بازار مسکن پایتخت به منطقه ۱۸ با میانگین هر متر مربع ۴ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان اختصاص دارد. پس از منطقه ۱۸، منطقه ۲۰ با میانگین هر متر مربع ۴ میلیون و ۹۲۷ هزار تومان و منطقه ۱۷ با میانگین قیمت هر متر مربع ۵ میلیون و ۹۹ هزار تومان قرار دارد.

برای خواندن آخرین خبرهای مسکن از صفحه‎های خبر و گزارش  و اخبار مسکن  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…