جاذبه‌های دیدنی جاده هراز

۵
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر رسیدن به مقصد برایتان اهمیت ندارد و به دنبال لذت بردن از مسیر و جاده هستید، جاهای دیدنی جاده هراز و بازدید از آن‌ها می‌تواند پیشنهاد مناسبی برایتان باشد.
جاهای دیدنی جاده هراز

جاده هراز یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین جاده‌های جهان است که از اصلی‌ترین شاهراه‌های ارتباطی تهران به مازندران شناخته می‌شود. در سال ۱۳۸۹ به انتخاب مردم، این جاده پس از جاده چالوس، به عنوان زیباترین جاده ایران معرفی شد. در اطراف این جاده، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد و باید گفت که دیدنی های جاده هراز فقط به یکی دو مورد محدود نمی‌شوند. با مجله دلتا همراه باشید تا جاهای دیدنی جاده هراز را با هم بشناسیم.

جاهای دیدنی جاده هراز با فاصله کمتر از یک ساعت

سد لتیان

سد لتیان در جنوب شهر لواسان قرار دارد و از میدان آزادی تا سد لتیان، بدون ترافیک حدود ۵۰ دقیقه فاصله است. آب و هوای مطبوع اطراف سد، رودخانه، ماهی‌گیری، عکاسی از طبیعت و سپری کردن زمان در ارتفاعات سرسبز سد لتیان برای طبیعت‌گردان بسیاری جذاب و محبوب است.

آبشار کمرد

آبشار کمرد در حوالی روستایی با همین نام واقع شده است. از میدان آزادی تا آبشار کمرد، بدون ترافیک حدود ۵۰ دقیقه فاصله است. آبشار کمرد که یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی این منطقه به‌شمار می‌رود، در انتهای یک دره قرار گرفته و اطراف آن پوشیده از درختان نارون، چنار و زرشک کوهی است.

دیدنی های جاده هراز

پارک ملی خجیر

از میدان آزادی تا پارک ملی خجیر، حدود ۴۵ دقیقه فاصله است. پارک ملی خجیر از مناطق محافظت‌شده اطراف تهران است که ۲۰۰ سال پیش به عنوان شکارگاه سلطنتی شناخته می‌شد. گونه‌های جانوری و گیاهی بسیاری در این منطقه قرار دارند و هم‌اکنون شکار در آن ممنوع است. این پارک، تنها منطقه در تهران است که تعدادی آهو در آن زندگی می‌کنند.

مسافت بیشتر از یک ساعت از تهران

دریاچه ماملو

دریاچه یا سد ماملو روی رودخانه جاجرود قرار گرفته است. از میدان آزادی تا تالاب و سد ماملو، بدون ترافیک حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه فاصله است. این سد هم مانند سد لتیان محل پرورش انواع ماهی‌ها است و به همین دلیل گردشگران بسیاری برای ماهیگیری به بازدید از این منطقه می‌روند.

دیدنی های جاده هراز

دژ باستانی گل خندان

دژ باستانی گل خندان که با نام دژ ساسانی هفت دختر بومهن هم شناخته می‌شود، در روستای گل خندان واقع شده است. از میدان آزادی تا دژ باستانی گل خندان، بدون ترافیک حدود یک ساعت و ۱۰ دقیقه فاصله است. بر اساس شواهد باستان‌شناسی، به‌نظر می‌رسد که از قرن دوم تا اوایل دوره صفوی (قرن دهم)، از این دژ استفاده می‌شده است.

غار گل زرد از جاهای دیدنی جاده هراز

غار گل زرد در جاده هراز و در فاصله ۶۵ کیلومتری از تهران قرار دارد. از میدان آزادی تا غار گل زرد بدون ترافیک حدود یک ساعت و ۵۰ دقیقه فاصله زمانی وجود دارد. این غار از غارهای رودخانه‌ای ایران محسوب می‌شود که سطح درون آن از کربنات کلسیم پوشیده شده است. در این غار چند حوضچه آب سرد هم وجود دارد که حدود چهار متر عمق دارند.

غار گل زرد

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، تعطیلات عید فطر کجا برویم؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۷ ب٫ظ

  2. رضا راد

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

    جاذبه های دیدنی جاده هراز همین بود!
    به شما دروغ گفتن ،گول تون زدن!
    شما را تا رودهن هم نبردن!

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۳۲ ب٫ظ

      در واقع فقط یک بخش کوچک از این طبیعت زیبا را معرفی کردیم. ممنون از نظر شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۴۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…