با جذاب‌ترین ربات‌های سال ۲۰۲۱ آشنا شوید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سال ۲۰۲۱ زمان خوبی برای ربات بودن است. زمانی که دنیا وضعیت نابسامانی دارد و ربات‌ها می‌توانند زندگی را برای انسان‌ها ساده‌تر یا حتی گاهی دلنشین‌تر کنند.
جذاب ترین ربات های سال

امسال در نمایشگاه CES از ربات‌هایی برای امن نگه داشتن فضای کار و زندگی، ربات‌هایی برای سرگرمی و شوخی، ربات‌هایی برای انجام کارهای خانه و ربات‌هایی برای آموزش رونمایی شد. در ادامه با چند نمونه از جذاب ترین ربات های سال ۲۰۲۱ آشنا می‌شوید، ربات‌هایی مفید، عجیب و دوست‌داشتنی که شایان ستایش و تحسین هستند. با مجله دلتا همراه باشید.

پتی کوبو، گربه‌ خانگی آرام و مهربان

کمپانی ژاپنی مهندسی یوکایی (Yukai Engineering) با نسخه‌ بزرگ‌تر ربات پتی کوبو (Petit Qoobo) در سال‌های پیش هم در نمایشگاه CES شرکت کرده بود؛ با این حال حضور دوباره‌ این ربات در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ معنای تازه‌ای داشت. پتی بو بالشی هوشمند به شکل گربه است که به حس‌گرهای هوشمند مجهز است و می‌تواند احساسات کاربر را درک کند. این ربات می‌تواند برای کسانی که شرایط نگهداری از حیوان خانگی را ندارند، همراهی دوست‌داشتنی و مهربان باشد و تنهایی و افسردگی ناشی از بیماری کرونا را در افراد تسکین دهد.

گربه‌ خانگی آرام و مهربان

مافلین، دوست‌داشتنی‌ترین ربات دنیا

ربات‌های زیادی در قالب حیوان خانگی در نمایشگاه‌های CES رونمایی می‌شوند؛ اما مافلین (Moflin) توانسته مانند یک حیوان خانگی واقعی، محبت و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. مافلین شبیه به یک خوکچه‌ هندی کرکی و خاکستری‌ است که با چشم‌های مهره‌ای مشکی و براق‌اش می‌تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. این ربات کوچک و جمع‌وجور از خز نرم و زیبایی پوشیده شده و در برابر محرک‌های محیطی از خود واکنش نشان می‌دهد، خرخر می‌کند، می‌لرزد و دم‌اش را تکان می‌دهد. مافلین حتی می‌تواند با حس کردن حضور افراد مختلف، آن‌ها را شناسایی کند. این ربات به قابلیت‌های احساسی منحصربه‌فردی مجهز شده که با الگوریتم‌ها و حس‌گرهای داخلی، محبت کردن را می‌آموزد. مافلین یکی از محبوب‌ترین ربات‌های ساخت شرکت ژاپنی ونگارد (Vanguard Industries) است.

دوست‌داشتنی‌ترین ربات دنیا

موکسی، یک دوست جدید برای کودکان

شرکت امبادید (Embodied) با رونمایی از موکسی (Moxie) توانسته خیال بسیاری از والدین و معلم‌ها را آسوده کند. این ربات با ظاهری جذاب و چهره‌ای کارتونی هم‌نشین مناسبی برای کودکان خواهد بود. البته جای نگرانی نیست؛ فرزندتان همچنان به زندگی اجتماعی و بازی کردن در کوچه علاقه خواهد داشت. موکسی برای آموزش انواع مهارت‌های اجتماعی، عاطفی و شناختی طراحی شده و به کودکان در یادگیری درس‌هایشان هم کمک می‌کند. از این گذشته، موکسی به انواع بازی‌ها، داستان‌ها و برنامه‌های مدیتیشن مجهز است.

جذاب ترین ربات های سال را بشناسید

روبوراک S7، نظافت به سبک هوشمند

روبوراک S7 (Roborock S7) یک جاروبرقی رباتیک است که به صورت خودکار خانه را نظافت می‌کند. این جاروبرقی ظاهر بسیار کوچک و جمع‌وجوری دارد و می‌تواند فضاهای خارج از دسترس را هم تمیز کند. روبوراک S7 از طریق اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های هوشمند قابل برنامه‌ریزی است و قابلیت هماهنگ شدن با سایر لوازم هوشمند خانه را هم دارد؛ به‌ این ترتیب می‌توانید حتی زمانی که در منزل نیستید، ساعت و نحوه‌ نظافت را در این ربات برنامه‌ریزی کنید، تا هنگام برگشتن به خانه کار چندانی برای انجام دادن نداشته باشید. نگران اصابت به دیوار یا سقوط روبوراک S7 نباشید؛ این ربات به سنسورهایی مجهز است که می‌تواند با تشخیص موانع و پله‌ها تغییر مسیر دهد و به کار نظافت خود ادامه دهد. روبوراک S7 محصولی از شرکت تکنولوژی روبوراک پکن (Beijing Roborock Technology) است.

جذاب ترین ربات های سال 2021

موروبات اسکات، نگهبان همیشه بیدار خانه

موروبات اسکات (Moorebot Scout) تنها یک وظیفه‌ مشخص و تخصصی دارد؛ مانیتورینگ و تحت نظر گرفتن خانه. این ربات با ابعاد بسیار کوچک و لاستیک‌های قدرتمند خود مدام در حال گشت‌زنی در خانه است. موروبات اسکات از سنسورهای پیشرفته و الگوریتم‌های هوش مصنوعی بسیاری بهره‌مند است و به‌عنوان اولین ربات خانگی برای نظارت هوشمند شناخته می‌شود.

جذاب ترین ربات های سال 2021

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب شما به خواب اعتیاد دارید؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۵۶ ب٫ظ

  2. افشین

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

    عالییییی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۳۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۲۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…