این کارها خانه شما را زیبا و مجلل می‌کند

۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید که خانه‌ شما زیباتر و مجلل‌تر جلوه کند تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
چیدمان شیک و مجلل در منزل

اکثر افراد دوست دارند که در خانه‌ای زیبا و مجلل زندگی کنند. اما اغلب فکر می‌کنند که این کار نشدنی است و هزینه بسیار زیادی را باید صرف آن کنند. نگران نباشید در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای چیدمان شیک و مجلل در منزل می‌پردازیم.

از فرش غافل نشوید

وجود یک فرش در منزل شما کافی است تا دکور خانه شما را مجلل و شیک کند. فرش مانند یک تابلوی زمینی عمل کرده و دنیایی از نقش و نگار را به خانه اضافه می‌کند. نیازی نیست که برای این کار هزینه زیادی صرف کنید، می‌توانید از فرش‌های ماشینی استفاده کنید.‌

چیدمان شیک و مجلل در منزل

انتخاب لوستر مناسب

یکی از نکات چیدمان شیک و مجلل در منزل استفاده از لوستر مناسب است. لوسترها در شکل‌ها و طرح‌های مختلفی موجود هستند که هرکدام حس و حال خاصی را به منزل شما وارد می‌کنند. بهتر است سراغ لوسترهایی برود که ابهت منزل را بیشتر کنند. یکی از بهترین مدل‌ها برای خانه‌های بزرگ و مجلل لوسترهای چند شاخه کریستالی است. به طور کلی لوستری که شیشه تراش خورده داشته باشد و مات نباشد، می‌تواند با انعکاس نور، فضایی رویایی و جذاب ایجاد کند که با استفاده از لوسترهای کم شاخه و مات امکان پذیر نخواهد بود. لوستر کریستالی واجد همه این ویژگی‌ها هست.

چیدمان شیک و مجلل در منزل

استفاده از وسایل قدیمی

یکی از نکات چیدمان شیک و مجلل در منزل استفاده از وسایل قدیمی است. به‌جای آنکه این وسایل را در انباری خود بگذارید بهتر است جای مشخصی را در دکور منزل به آن‌ها اختصاص دهید. این وسایل را در معرض دید بگذارید و چیدمان خانه خود را جذاب کنید. به‌عنوان مثال اگر یک گرامافون قدیمی دارید، آن را روی یک میز زیبا قرار دهید که مرکز توجه است و اطراف آن را با قطعات کوچک دکوری، تزئین کنید.

استفاده از وسایل قدیمی

کدام ظروف مجلل هستند؟

ظروفی که در خانه خود استفاده می‌کنید نقش زیادی در ایجاد شکوه و احساس مجلل بودن ایفا می‌کنند. معمولا ظروف مجلل را شامل ظروف نقره، مس و کریستال قرار می‌دهند. اما با توجه به اینکه ظروف نقره هزینه زیادی به خودشان اختصاص می‌دهند و غذا پختن یا خوردن در ظروف مسی هم خطرهای خاص خودش را دارد، این دو گزینه عملا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کدام ظروف مجلل هستند؟

اهمیت استفاده از تابلو فرش

یکی از وسایلی که شکوه زیادی به خانه شما اضافه می‌کند، تابلو فرش است. این تابلوها در شکل‌ها و طرح‌های مختلفی موجود هستند.  نکته مهمی که خوب است موقع انتخاب تابلو فرش به آن دقت کنید، هماهنگی آن با تم کلی خانه، رنگ فرش‌ها و مبلمان است.

اهمیت استفاده از تابلو فرش

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسایل هرگز مناسب خانه اجاره‌ای نیست را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۴۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…