آیا ماه فرزند زمین است؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا ماه تکه‌ای از زمین است؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از دوست‌داران فضا و محققین را درگیر کرده است.
ماه تکه ای از زمین

بیش از ۷۰ سال پیش یک انفجار اتمی منجر به گشایش عصر اتم گردید و اکنون به دانشمندان کمک کرده که از چگونگی شکل‌گیری ماه درک واضح‌تری داشته باشند. با مجله دلتا همراه شوید تا به بررسی نظریه آیا ماه تکه ای از زمین است بپردازیم.

اولین آزمایش هسته‌ای جهان

گیزمودو اعلام کرده که در ۱۶ جولای ۱۹۴۵، ارتش آمریکا برای اولین بار انفجار اتمی را در محل آزمایش ترینیتی در قسمت جنوبی نیومکزیکو انجام داد. حرارت بسیار زیادی که از انفجار حاصل شد، باعث ذوب شدن لایه‌های بالایی خاک شنی محیط اطراف به شکل یک شیشه سبز رادیواکتیو موسوم به ترینیتیت گردید. ترینیتیت تا شعاع حدود ۳۵۰ متر در تمام جهات گسترش یافته‌بود.

آزمایش ترینیتی

ارتباط آزمایش ترینیتی و پیداش ماه

بررسی‌هایی که به تازگی انجام‌شده حاکی از آن است که آب و سایر ترکیبات فرار در ترینیتیت به‌وجود‌آمده کاملا مشابه سنگ‌های بسیار نادر در کره‌ ماه است.

خیلی از ستاره‌شناسان براین باورند که ماه از عناصری ساخته‌شده که حدود ۴٫۵ میلیارد سال پیش در نتیجه یک یا چند برخورد بزرگ با اجرامی مانند زمین یا سیاراتی هم اندازه مریخ در فضا پرتاب شده‌اند.

طبق این نظریه احتمالا این برخوردها باعث به‌وجود‌آمدن حرارت بسیار زیادی‌شده که در نتیجه ترکیبات فرار را از سنگ‌های تشکیل‌‌دهنده‌ جدا کرده است. بررسی‌هایی که اخیرا توسط محققان موسسه اقیانوس‌شناسی استریپس در دانشگاه کالیفرنیا سان‌دیگو بر روی ترینیتیت انجام شده نیز نظریه‌ فوق را تایید کرده است.

به وجود آمدن ماه

ماه فرزند زمین است!

جیمز دی، مولف ارشد این تحقیق بیان کرد: این تحقیق در واقع به ارائه شواهد تجربی در مورد شکل‌گیری علائم مشاهده‌شده در ماه توسط فرآیندهای فوق داغی مشابه انفجار اتمی ترینیتی پرداخته است.

محققین در این مطالعه، تکه‌هایی از ترینیتیت را در بخش‌های مختلف این سایت تحلیل کردند. با سنجش ایزوتوپ‌های مختلف مس در این شیشه اتمی به نتایج مذکور دست پیدا کردند. مس در اثر دمای بالا سریع تبخیر می‌شود.

این نتیجه جدید به محققان اطمینان داده که تفسیر آن‌ها از سنگ‌های ماه درست بوده است، این سنگ‌ها طی ماموریت آپولو به زمین آورده‌شده بودند.

سخن آخر

تشکیل ماه، نتیجه یک تصادف و برخورد بوده است. دانشمندان عقیده دارند که ماه، تکه‌ای جدا‌شده در اثر برخورد زمین با یک جسم آسمانی به اندازه مریخ است.

ماه تکه ای از زمین است؟

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب آیا شما به خواب معتاد هستید؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…