بهترین مدل مو مناسب انواع صورت

۸
12
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید مدل موی خود را عوض کنید مهم‌ترین موردی که باید به آن توجه کنید فرم صورت شما است.
مدل مو مناسب فرم صورت

درصورتی‌که صورت شما شکل مستطیل، بیضی، مربعی، دایره‌ای، مثلثی، قلبی یا لوزی باشد، می‌توانید مدل موی مناسب فرم صورت خود را انتخاب کنید. در این مطلب از مجله دلتا انواع مدل مو مناسب فرم صورت را بیان خواهیم کرد.

انواع مدل مو مناسب فرم صورت

مدل مو برای صورت مستطیلی

این افراد باید موهای خود را به‌گونه‌ای کوتاه کنند که از تیزی گوشه‌های فک و پیشانی خود کم کنند، بدون اینکه صورت را کشیده‌تر نشان دهند. به‌عنوان مثال برش‌های مو روی استخوان زیر گونه می‌تواند تیزی گوشه‌های صورت را پنهان کند. توجه داشته باشید که از مدل‌های بلند مو برای جلوی صورت اجتناب کنید که صورت شما را کشیده‌تر نشان دهد. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب ۵ عادت غلط که موهای شما را نازک‌تر می‌کند را بخوانید.

مدل مو مناسب فرم صورت

مدل مو برای صورت بیضی

این افراد خیلی خوش شانس هستند زیرا می‌توانند از انواع مدل مو برای این نوع فرم صورت استفاده کنند. برای خانم‌هایی که صورت بیضی شکل دارند و دوست دارند موهای کوتاه داشته باشند مدل باب کوتاه پیشنهاد خوبی است زیرا از کشیدگی صورت آن‌ها هم کم می‌کند. خانم‌هایی هم که دوست دارند موهای بلند داشته باشند می‌توانند مدل لیر یا لایه‌ای کوتاه به موهای خود بدهند تا از کشیدگی صورت خود کم کنند.

مدل مو برای صورت مربعی

یک چهره مربع شکل دارای خط پیشانی، فک عریض‌تر و گونه‌های پهن‌تر است. بنابراین باید مدل مو مناسبی را انتخاب کنید که از پهنای صورت کم شود و مربعی و تیزبودن آن در گوشه‌ها نمایان نباشد. لایه‌های بلند مو در جلوی صورت می‌تواند به پنهان کردن زوایای تیز صورت کمک کند. لایه‌های مو در کنار صورت شما می‌تواند به‌جای خط فک توجه را به گونه‌های شما جلب کند.

مدل مو مناسب فرم صورت

صورت قلبی

اگر صورت قلبی داشته باشید، ساختار صورت شما دارای پیشانی و گونه‌های پهن با یک فک و چانه باریک خواهد بود. بنابراین باید مدل مو مناسبی انتخاب کنید که برش‌های مو باعث کاهش عرض پیشانی و ابروهای شما و افزایش عرض نیمه پایینی صورت شما شود.

مدل مو برای صورت لوزی

صورت لوزی شکل فرمی از صورت است که دارای پیشانی و خط فک باریک است ولی گونه‌ها پهن هستند به‌گونه‌ای که خط استخوان گونه‌ها پهن‌ترین قسمت از صورت است. برای ظریف‌تر کردن و متعادل کردن صورت باید مدل مو مناسبی انتخاب کنید که گونه‌های صورت شما را بپوشاند. برای این کار باید با برش‌های لایه‌ای بلند و متوسط  در جلوی صورت قسمت‌های کناری پهن صورت را باریک‌تر نشان دهید.

مدل مو مناسب فرم صورت

صورت گرد

جالب‌ترین مدل‌های مو زنانه برای چهره‌های گرد مدل‌هایی هستند که شکل و فرم خاصی به صورت می‌دهند. مدل مو لایه‌ای یا لیر بلند گزینه مناسبی برای این نوع فرم صورت است. علاوه‌بر آن اگر می‌خواهید موهای کوتاه داشته باشید می‌توانید از مدل پیکسی بلند هم استفاده کنید که فرم خاصی به صورت شما بدهد.

 مدل مو برای صورت مثلثی

در صورت مثلثی خط چانه و قسمت پایینی صورت پهن‌تر از قسمت پیشانی صورت است. بنابراین خانم‌هایی که دارای این مدل صورت هستند حتما باید مدل مو مناسبی انتخاب کنند که این عدم تعادل در چهره را جبران کند. شما باید از مدل‌های مثل باب که توجه را به چانه‌ها جلب می‌کند پرهیز کنید.

صورت مثلثی شکل

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ساده‌ترین روش داشتن مژه‌های پرپشت و جذاب را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. معصومه

    ۱۵ دی ۱۴۰۱ در ۷:۲۱ ق٫ظ

    خیلی هم خوب نبود یعنی چه صورت مثلثی😐🤮

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ دی ۱۴۰۱ در ۹:۳۹ ق٫ظ

      دوست عزیز صورت‌ها شکل‌های متفاوتی دارند. کتاب‌هایی که درباره انواع صورت و آرایش آن نوشته شده، کاملا این مسائل را توضیح داده است.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۲۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۴۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…