بازسازی کلیسا در قالب خانه ای مدرن(+ویدئو)

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بناهای قدیمی دربردارنده‎ی خاطرات زندگی گذشتگان است.
بازسازی کلیسا

حفظ و به‎کارگیری مجدد بناهای قدیمی امری بسیار مهم است. زیرا این بناها جزو اسناد تاریخی هر کشوری به شمار می‎روند که می‎توانند خصوصیات زمان گذشته و نحوه‎ی زندگی مردم را به شکل مستقیم به مخاطب عصر حاضر نشان دهند. در این شیوه به جای تخریب بنای قدیمی و از بین بردن آن با احیا و بازسازی می‎توان دوباره از آن استفاده کرد و جان دوباره‎ای به آن بخشید.

یکی از کلیساهای شهر شیگاکو نمونه بارزی از این نوع است که هم اکنون به یک منزل مسکونی برای سکونت یک خانواده ۵ نفره تبدیل شده است. پروژه بازسازی و احیای این کلیسا توسط دو تن از طراحان و معماران داخلی مطرح به نام‎های لینک تلن و اسکرفنو شکل گرفته است.

لینک تلن طراح این اثر خارق العاده در طی ۱۳ سال با کسب مهارت‎های بی‎شماری در زمینه معماری، طراحی داخلی و هنرهای تجسمی توانست تا با تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن این بنای زیبا را طراحی کند و با فضاسازی‎های زیبا و چشم‎گیر آن، روح دوباره‎ای به این پروژه بدمد.

 کلیسا در سال ۲۰۱۵ باتغییر کاربری بازسازی و به خانه‌ای بزرگ تبدیل شد که دارای هفت اتاق خواب و شش سرویس بهداشتی است. فضای بزرگ این ساختمان به نحوی ساخته شده که به راحتی می‎تواند نیاز هر خانواده‎ای را برطرف کرده و مکان زیبایی را برای زندگی به ارمغان بیاورد.

این ساختمان با طراحی قدیمی و زیبای خود فضایی مناسب را برای جایگزین کردن نیازهای زندگی کنونی فراهم کرده است. مثلا بزرگترین اتاق این بنا دارای سقفی بسیار بلند بوده و قسمتی از آن که در گذشته برای نگهداری چوب و روشن کردن آتش استفاده می‎شد، در بازسازی جدید نیز با حفظ همان کاربری شومینه‎ای زیبا برای آن طراحی شده است. طرحی جدید با ایده‎ای نو که می‎تواند به عنوان نقطه کانونی خانه محسوب شده و اهالی منزل را دورهم جمع کند.

در این شیوه بازسازی بنا برخی از قسمت‌هایی که بسیار خاص بوده‎اند دست نخورده مانده‎اند که برای مثال می‎توان به پنجره‎های شیشه‌ای و رنگین، برج ناقوس و دیوارهای آجری آن اشاره کرد. با حفظ اصالت این بنای قدیمی و اضافه کردن اِلمان هایی از طراحی های مدرن، زیبایی این ساختمان چند برابر شده است.

همچنین استفاده از رنگ‎های روشن و خاص در کنار عناصر مختلف در بازسازی کلیسا، روح تازه‎ای به این بنا بخشیده و در طراحی اتاق کودک از این عنصر مهم به زیبایی استفاده شده است.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. وارتانیان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

    سلام خیلی پست جالبی بود ولی چرا کیفیت ویدئو زیاد خوب نبود ؟

    پاسخ

    • پیروی

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

      سلام، سپاس از توجه شما.
      متاسفانه کیفیت تمام عکس های موجود از این بنا پایین بود. امیدواریم بتوانیم در ویدئوهای آتی رضایت خاطر تون رو جلب کنیم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…