این وسایل هرگز مناسب خانه اجاره‌ای نیست

۱۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای اینکه چیدمان بهتری را در منزل خود داشته باشید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
نکات چیدمان در خانه های اجاره ای

با توجه به بالا رفتن قیمت ملک تمایل تقاضای خرید خانه کاهش یافته و تمایل افراد بیشتر به اجاره‌نشینی است. در چنین شرایطی نوع وسایل و مبلمان مورد استفاده در دکور منزل اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی نکات چیدمان در خانه های اجاره ای می‌پردازیم.

بوفه و ویترین بزرگ

یکی از نکات چیدمان در خانه های اجاره ای این است که از وسایل مهم و کاربردی استفاده کنیم. در این میان وسایلی مانند بوفه‌ها و ویترین‌ها دیگر مانند گذشته در منزل طرفدار ندارند. از طرفی در هنگام اسباب‌کشی باعث اذیت و دردسر برای شما می‌شوند. پس می‌توانید این وسیله را از دکور خانه حذف کنید.

نکات چیدمان در خانه های اجاره ای

جاکفشی کمدی بزرگ و جاگیر

یکی از وسایل ضروری برای دکور منزل انتخاب جاکفشی مناسب است. در انتخاب جاکفشی حتما به ابعاد و اندازه آن توجه کرده و متناسب با ابعاد خانه خود آن را انتخاب کنید. جاکفشی‌های بزرگ جای بیشتری را در خانه شما اشغال می‌کند. پس هرگز این مدل را انتخاب نکنید.

نکات چیدمان در خانه های اجاره ای

گلدان‌های متعدد و زیاد

وجود گیاهان در دکور منزل زیبایی خانه را دوچندان می‌کند. اما همیشه باید تعادل را در نظر داشته باشید. استفاده بیش از حد از گیاهان در خانه‌ای که کوچک و اجاره‌ای است باعث آسیب‌رسانی بیش از حد به گیاهان می‌شود چراکه شاید نتوانند نور کافی را دریافت کنند.

گلدان‌های متعدد و زیاد

میز تلویزیون دیواری

این مدل میز تلویزیون با وجود اینکه بسیار شیک و زیباست اما مناسب خانه اجاره‌ای نیست. چراکه امکان استفاده از این میزها در هر خانه‌ای فراهم نیست. پیشنهاد ما به شما این است که از میز تلویزیونی کمددار استفاده کنید تا از کمدها بتوانید برای قرار دادن وسایل استفاده کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب بدون این کارها خانه‌ای زیبا نخواهید داشت سر بزنید.

میز تلویزیون دیواری

پرده زبرا

پرده‌های زبرا مناسب خانه اجاره‌ای نیستند. چرا که این پرده‌ها متناسب با ابعاد و اندازه پنجره‌ها دوخته می‌شوند. در صورتی‌که شما خانه خود را عوض کنید دیگر قابل استفاده نیستند. بهتر است به‌جای این پرده‌ها از پرده پانچ استفاده کنید که به‌راحتی قابلیت تغییر و بزرگ شدن داشته باشد. شما با دوختن نوار کش‌دار برای پرده پانچ می‌توانید عرض آن را متناسب با پنجره تنظیم کنید.

پرده زبرا

فرش گرد

یکی از لوازم مهم در دکور منزل استفاده از فرش است. مستاجرها بهتر است به جای فرش‌های بزرگ از فرش‌های ۶ متری کوچک استفاده کنند. نکته مهم اینکه از فرش گرد در چیدمان منزل استفاده نکنید زیرا این فرش را نمی‌توانید با دکور هر خانه‌ای هماهنگ کنید. همچنین بهتر است رنگ فرش‌ها روشن و خنثی باشد که با هر نوع کفپوشی قابلیت ست شدن داشته باشد. برای آشنایی با انواع فرش در چیدمان منزل به مطلب بهترین مدل‌های فرش برای خانه شما سر بزنید.

فرش گرد

مبلمان بزرگ و پرحجم

در انتخاب مبلمان باید دقت زیادی داشته باشید و آن‌ها را متناسب با دکور منزل خود انتخاب کنید. اگر اجاره‌نشین هستید بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که جای بسیار کمی را اشغال می‌کند. همچنین از خرید مبل‌های رنگی پرهیز کرده و مبلی را انتخاب کنید که دارای رنگی خنثی باشد.

لوازم دکوری و تزئینی

با وجود اینکه لوازم تزیینی تاثیر زیادی در چیدمان منزل دارد. اما استفاده بیش از حد از لوازم دکوری به دلیل جابجایی‌ها موجب شکستگی و خرابی این وسایل می‌شود. پس حتی‌الامکان از کمترین وسایل دکوری در منزل استفاده کنید.

لوازم دکوری و تزئینی

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه دیوار پشت تلویزیون را طراحی و تزیین کنیم؟ را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. پرستو

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۱۷ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۴۷ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۰۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۵ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۵ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ب٫ظ

    🙏🌹

    پاسخ

  13. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…