جاذبه های گردشگری اطراف شیراز

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تعداد جاهای تفریحی اطراف شیراز بسیار زیاد است؛ با این حال، در این بخش از مجله دلتا به گوشه‌ای از این جاذبه‌ها اشاره خواهیم کرد تا در برنامه‌ریزی سفرتان از آن‌ها استفاده کنید.
جاذبه های گردشگری اطراف شیراز

از اولین گزینه‌هایی که در فصل بهار و اردیبهشت برای سفر به ذهن همه می‌رسد شیراز و وصف بی‌مثالش است. این روزها دیدن شکوفه‌‌های بهاری در کنار جوانه‌‌های سبز درختان یک سفر هر چند کوتاه را به این شهر تداعی‌ می‌کند. شاید بد نباشد از فرصت دو سه روزه هفته آینده استفاده کنید و سری به این شهر بی‌نظیر با جاذبه‌‌های گردشگری خارق‌العاده‌اش بزنید و از این هوا لذت ببرید. با مجله دلتا همراه باشید تا جاذبه های گردشگری اطراف شیراز را با هم بشناسیم.

دشت ارژن از جاذبه های گردشگری اطراف شیراز

دشت ارژن، دشتی وسیع در دامنه رشته‌کوه زاگرس است که به‌ لطف تنوع گیاهی و جانوری‌، طبیعت فوق‌العاده زیبایی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. وقتی هوا گرم‌ می‌شود، عشایر در حوالی این دشت چادر می‌زنند و به راحتی‌ می‌توانید آن‌‌ها را ببینید و حتی به چادرهایشان سر بزنید. از اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت، دشت ارژن با لاله‌های واژگون تزیین می‌شود و منظره‌ای خیره‌کننده به وجود می‌آورد.

دشت ارژن

آبشار کوهمره

آبشار کوهمره سرخی یا آبشار رمقان بیش از ۶۰ متر ارتفاع دارد و در جنوب غرب شیراز در جاده شیراز به کازرون قرار دارد. اگر دوست دارید از بین درخت‌‌های پر شاخ و برگ بلوط و چنار رد شوید و به این آبشار زیبا برسید یک مسیر ۳۰ دقیقه‌ای از روستای رمقان را باید پیاده‌روی کنید.

 گردشگری شیراز

دریاچه سد تنگاب

این سد که با نام‌های دیگری همچون سد ساسانیان، سد اردشیر و سد آریوبرزن شناخته می‌شود، در ۱۲ کیلومتری شمال غرب شهر فیروزآباد، روی رودخانه فیروزآباد قرار دارد.

با فرارسیدن بهار، این دریاچه مکانی تفریحی برای تعداد زیادی از گردشگران به‌شمار‌ می‌رود. فراموش نکنید که شنا در این دریاچه ممنوع و خطرناک است.

صدها چشمه در بالای آبشار وجود دارد و به همین دلیل از این آبشار به‌عنوان بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای دنیا یاد می‌کنند. اطراف این آبشار پر از باغ‌های سیب، درختان زالزالک و بوته‌های زرشک‌ است.

اگر به جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران علاقه دارید، بهشتی گمشده در نزدیکی تهران را بخوانید.

جاذبه های گردشگری شیراز

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری چشم کره زمین اینجاست را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…