خانه شناور (+ویدئو)

۲
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه شناور، 92 مترمربع مساحت دارد و ۹۸ درصد از ساختار این خانه از مواد برگشت‎پذیر مثل چوب و آلومینیوم بازیافتی؛ استفاده شده است.
خانه شناور

خانه شناور از مواد بازیافتی ساخته شده است و با انرژی خورشیدی کار می‌کند. برق مصرفی آن از طریق پنل‎های خورشیدی با مساحت ۶۰ متر مربع در بام آن تولید می‌شود و سقف آن به طور کامل از سلول های خورشیدی تشکیل شده است.

این خانه شناور و زیبا از آب باران برای تامین آب استفاده می‎کند. ظرفیت پنل خورشیدی آن ۳۰ کیلووات است و انرژی مورد نیاز باتری لیتیومی قایق را تامین می‌‏کند. پنل‎های خورشیدی از نوع مات «Amorphous» هستند، که شکل آن با سقف منحنی شکل ساختمان نیز مطابقت دارد. توان کل این پنل‎ها ۴ کیلووات است.

خانه شناور ۹۲ مترمربع مساحت دارد و ۹۸ درصد از ساختار این خانه از مواد برگشت‎پذیر مثل چوب و آلومینیوم بازیافتی؛ استفاده شده است. در نمای آن چند بالکن و پنجره های بزرگ و شیشه‎ای و با چشم اندازی بی‎نظیر  برای دیدن محیط زیبای اطراف آن در نظر گرفته شده است.

خانه شناور

همچنین  در خانه شناور، یک سیستم تهویه کوچک با مصرف انرژی کم و هزینه پایین سرویس و نگهداری با سیستم کنترل درجه حرارت خودکار، برای تنظیم هوا استفاده شده است.

با استفاده از انرژی ذخیره شده خورشیدی در طول روز، نمای این خانه در شب روشنایی خیره کننده‎ای دارد.

«Waternest 100» را می‎توان در امتداد رودخانه‎ها، دریاچه‎ها و مناطق دریایی با آب‎های آرام قرار داد. همچنین می‎توان فضای داخلی  این خانه را به‎طور دلخواه طراحی و پارتیشن‎بندی کرد. در حالت کلی برای یک خانواده چهار نفری، فضایی مناسب دارد و با دو اتاق خواب قابل استفاده خواهد بود. همچنین در این خانه از سیستم اتوماسیون و روشنایی هوشمند استفاده می‎شود.

 شرکت «Ecoflolife» یک شرکت انگلیسی است که این خانه شناور را به نام «Waternest 100» به مرحله تولید رسانده و با صرف سال‎های زیاد  توانسته خانه‎ای بسازد که ضمن مصرف انرژی پایین، با شرایط رو به تغییر زمین نیز همخوانی داشته باشد.

در آینده با گرم شدن روز افزون دمای کره زمین و بالا آمدن سطح آب دریاها، شرایط زندگی انسان‎ها نیز دستخوش تغییرات فراوان خواهد شد و در آن زمان استفاده از خانه های شناور خورشیدی بیشتر خواهد بود.

برای خواندن  مطالب گوناگون  از  مجله دلتا دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. خادمی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    خیلی خوب بودمررسی

    پاسخ

    • زهرا دُرّی

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      سلام دوست گرامی. از اینکه مطلب خانه شناور را خواندید و مورد پسند شما قرار گرفته است، خوشحالیم. باز هم به مجله دلتا سر بزنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…