۶ توصیه کاربردی برای دکوراسیون آشپزخانه‌ اپن

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آن‎جا که آشپزخانه‌های اپن از اتاق نشیمن دیده می‎شوند، برای جلوگیری از دیدن پاره ای بی نظمی ها در آشپزخانه بایدبرخی نکته های ضروری را رعایت کرد.
دکوراسیون آشپزخانه اپن

آشپزخانه یکی از قسمت‌های مهم خانه و در واقع قلب خانه محسوب می‌شود. دکوراسیون آشپزخانه‌ اپن باید طوری باشد که به زیباسازی دکوراسیون منزل خدشه وارد نکند. از آن‎جا که افراد درون آشپزخانه را می‌بینند، چیدمان منظم آن باید به‌گونه‌ای باشد که آلودگی بصری ایجاد نکند و اعضای خانواده در آن احساس راحتی کنند. در این مطلب نکاتی بیان می‌شود که شاید برای‌تان مفید واقع شود.

دکور آشپزخانه‌ اپن

آشپزخانه اپن

اگر آشپزخانه اپن دارید، باید هنگام چیدمان و مرتب کردن وسایل آن به برخی نکات، توجه داشته باشید. این آشپزخانه‌ها برخلاف آشپزخانه‌های قدیمی، از سمت سالن پذیرایی دید دارند و به‌‌همین علت، چیدن منظم وسایل آشپزخانه در دکوراسیون پذیرایی هم تاثیرگذار است.

۱) برای بهتر کردن دکوراسیون آشپزخانه اپن خانه خود رنگی که برای کابینت‌ها و دیوارهای آن انتخاب می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که لکه ها را  نشان ندهد. کف آشپزخانه هم باید از جنسی باشد که به آسانی تمیز شود. نور‌پردازی درست و هود مناسب که بتواند به خوبی هوای آشپزخانه را تهویه کند نیز از ضروریات آشپزخانه‌های اپن است.

۲) از گذاشتن ظروفی مثل قابلمه‌ها و وسایل برقی در محل‌هایی که از محل استقرار مبلمان قابل دیدن هستند، خودداری کنید. بهتر است قابلمه‌ها و وسایل برقی را درون کابینت‌ها جاسازی کنید. این کار به دکوراسیون آشپزخانه اپن نظم بیشتری می‌دهد.

۳) هر آشپزخانه‌ سه نقطه اصلی دارد؛ جایگاه مقابل گاز، ظرف شویی و میز کار یا پیشخوان یا کابینتی که اکثر کار‌ها روی آن انجام می‌شود. وسایل در دکوراسیون آشپزخانه اپن باید به گونه‌ای چیده شود که فضای کافی برای حرکت و کار مقابل این سه نقطه وجود داشته باشد. وسایل مورد نیاز هریک از این مناطق را در اطراف‌‌ همان قسمت جاسازی کنید تا مجبور به تحرک زیاد حین انجام کار نباشید. ادویه‌ها، روغن و قابلمه‌ها را نزدیک گاز و بشقاب و لیوان‌ها را کنار ظرف شویی مرتب کنید.

۴) حین انتخاب رنگ پرده یا رنگ کاشی یا کابینت برای دکوراسیون آشپزخانه اپن باید بتوانید بین آن‌ها و سالن پذیرایی هارمونی ایجاد کنید؛ درغیر این‌صورت این محل از سوی افرادی که در پذیرایی می‌نشینند، نقطه تمرکز و توجه می‌شود. به لحاظ اصول چیدمان درست نیست نقطه کانونی به داخل آشپزخانه اپن منتقل شود. می‌توانید از پرده‌های حصیری یا کاغذی متحرک روی اُپن استفاده کنید تا در صورت تمایل، مانع از دیده شدن داخل آشپزخانه شوید. برای پرده و کابینت نیز انتخاب رنگ‌های روشن مانع از تمرکز نگاه مهمانان می‌شود.

۵) برای نور‌پردازی آشپزخانه اُپن بهتر است از نورهای مهتابی زیر کابینت برای روشن شدن میز کار استفاده کنید. نصب یک لوستر نیز برای روشن شدن کل فضا مفید است. استفاده از لامپ‌های هالوژن نیز به زیبایی آشپزخانه می‌افزاید.

۶) لازم نیست کفپوشی که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید، با کفپوش پذیرایی، یکی باشد. اگر پذیرایی شما با موکت پوشیده شده، آشپزخانه شما می‌تواند سرامیک باشد. اما اگر کفپوش تمام خانه سرامیک یا پارکت است، می‌توانید آشپزخانه را هم با‌‌ همان کفپوش بپوشانید اما حتما توجه داشته باشید که فرش یا قالیچه‌ای که در آشپزخانه می‌اندازید، به خوبی روی زمین محکم شود تا روی آن لیز نخورید.

دکوراسیون آشپزخانه‌ اپن به شیوه صحیح

decore ashoaz khane open 6 توصیه کاربردی برای دکوراسیون آشپزخانه‌ اپن

آشپزخانه‌های امروزی بیشتر به شکل اپن طراحی می‌شوند و این مسئله  مزایا  و معایبی هم دارد. بزرگ‎ترین مشکل آشپزخانه اپن این است که مثل گذشته از نظر دید، بو و جریان هوا پوشیده نیستند؛ .  آشپزخانه‌های اپن به سه دسته تقسیم می‌شوند:

۱- مدل اپن کاملا باز

۲- اپن نیمه باز

۳- اپن با قابلیت بسته شدن

 وقتی درباره اپن آشپزخانه سخن می گوییم  باید در نظر داشته باشیم که انواع مختلفی دارد که متناسب با سلیقه صاحب‌خانه و اصول معماری خانه انتخاب می‎شود.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

منبع: پرشین وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…