این مبل خانه شما را خاص و دیدنی می‌کند

۲
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه افراد می‌خواهند که خانه‌ای زیبا داشته باشند اما نمی‌دانندکه چگونه این کار را انجام دهند. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
مبل چپندر در دکور منزل

راه‌های زیادی برای زیبایی دکوراسیون شما وجود دارد. در این بین مبلمان نقش خیلی مهمی در زیبایی چیدمان منزل ایفا می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مبل چپندر در دکور منزل می‌پردازیم.

متریال مبل چپندر

در ابتدا مبلمان به سبک چیپندل از چوب ماهون ساخته می‌شد که از غرب هندوستان وارد انگلیس می‌شد. اگرچه کابینت سازها از این چوب برای ساخت روکش درها استفاده می‌کردند اما با آمدن سبک چیپندل در انگلستان از این چوب به‌طور وسیعی در صنعت مبلمان استفاده شد. چوب ماهون برای حکاکی‌های پیچیده و ظریف سبک چیپندل بسیار کارآمد بود. در ادامه به معرفی انواع این مبلمان می‌پردازیم.

مبل چپندر دسته عصایی

مدل مبل‌ چپندر دسته عصایی جزو محبوب‌ترین و معروف‌ترین‌ مبلمان است که علاوه بر قدمت بالا بسیار جذاب و زیبا است. در این مدل مبل دسته‌ها شبیه به عصا طراحی شده و پارچه مبل نیز از متریالی مرغوب و با کیفیت بالا تهیه می‌شود.

مبل چپندر یونانی

مدل مبل چپندر یونانی، مبلی مدرن با پشتی‌های قوس‌دار و دسته‌های بلند در کاناپه طراحی شده است. البته اکثر مبل‌های یونانی از این سبک طراحی استفاده می‌کنند. رنگ مبل چپندر یونانی بسیار جذاب و خاص است و به راحتی با دیگر اجزای دکوراسیون منزل هماهنگ می‌شود.

مبل چپندر در دکور منزل

مبل راحتی چپندر

مبل‌های راحتی چپندر، شکل و طرحی ساده و شیک دارند و می‌توان آن‌ها را در سالن پذیرایی یا نشیمن استفاده کرد. پایه‌های صندلی ها و فرم این مبلمان به سبک چیپندل طراحی می‌شود. پارچه مبل چپندر راحتی می‌تواند حتی با متریال چرم باشد و به‌عنوان سبکی مدرن و اسپرت در دکوراسیون منزل استفاده شود.

مبل چپندر در دکور منزل

مبل چپندر طلایی

این مبل با درخشش خود تمامی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند و اگر این رنگ با روکش طلا ایجاد شده باشد، مبلی بی‌نظیر خواهید داشت. مبل چپندر طلایی در انواع مدل‌های سلطنتی و یونانی طراحی و تولید می‌شود. البته توجه داشته باشید که این رنگ بیشتر مناسب سبک دکوراسیون کلاسیک است.

مبل سلطنتی چپندر

مدل مبل سلطنتی یا استیل چپندر از محبوب‌ترین‌ مبلمان این سبک در ایران است. رنگ مبل چپندر سلطنتی معمولا روشن است و گاه با ورق طلا هم تزیین می‌شود. در این مبل منبت‌کاری‌های زیادی به‌کار رفته و معمولا قیمت بالایی دارد.

مبل سلطنتی چپندر

مبل چپندر برگی

مدل مبل چپندر برگی به شکل برگ طراحی شده است. این مدل مبل چپندر نیز یکی از محبوب‌ترین‌ و زیباترین‌ها در بین مبلمان سبک چیپندل است. توجه داشته باشید که به‌دلیل کار کمتر هزینه خرید مبل چپندر برگی به نسبت مبل چپندر سلطنتی پایین‌تر است.

مبل چپندر معرق کاری

هنر معرق کاری می‌تواند با هنرهای دیگر ترکیب شده و طرح‌های زیبایی به‌وجود بیاورد. از مهم‌ترین و زیباترین آن‌ها، ترکیب هنر معرق ‌کاری با هنر و حرفه نجاری و مبل‌سازی است. این مبل معرق‌کاری شده با طرح‌های زیبای خود جلوه زیبا و کم نظیری در دکوراسیون داخلی شما ایجاد می‌کند.

مبل چپندر معرق کاری

پیشنهاد مطالعه: مطلب گلدان‌های خود را زیبا و جذاب کنید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…