خرید خانه با تخفیف در نمایشگاه املاک سال ۹۷

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات از 10 تا 13 اسفند در محل دائمی نمایشگاه تهران برگزار خواهدشد و متقاضیان می‌توانند خرید خانه ارزان را تجربه کنند.
خرید خانه ارزان

نمایشگاه املاک و مستغلات که در روزهای آینده برگزار می‌شود فرصت مغتنمی است که متقاضیان نسبت به خرید خانه با تخفیف اقدام کنند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، مصطفی قلی خسروی در نشست خبری ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات اظهار کرد: در ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات که از ۱۰ تا ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود سعی کرده‌ایم مشاوران املاک، سازندگان و بانک‌ها را با یکدیگر عجین کنیم تا بتوانند املاک خود را عرضه کنند. البته وزارت صنعت، معدن و تجارت، ما را از فروش در محل نمایشگاه منع کرده اما خریداران می‌توانند هماهنگی لازم را انجام دهند و قراردادها را خارج از نمایشگاه منعقد کنند.

وی افزود: قرار شده سازندگان، املاک خود را اعم از مسکونی و تجاری با تخفیف ۸ تا ۱۰ درصد در این نمایشگاه عرضه کنند.

قیمت مسکن در سال آینده به ثبات می‌رسد

خسروی درباره پیش بینی از قیمت مسکن در سال آینده گفت: تجربه نشان می‌دهد که بعد از انقلاب چهار بار در سال‌های ۱۳۶۸، ۱۳۸۶، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۷ قیمت مسکن جهش داشته است. چهار مؤلفه اصلی هم باعث این جهش می‌شود که حامل انرژی، ارز، طلا و بورس است که هرگاه حرکت کند قیمت‌ها بالا می‌رود. در سال ۱۳۹۱ رشد یکباره نرخ ارز باعث افزایش قیمت مسکن شد، بعد به تدریج به ثبات رسید. در ۱۳۹۷ نیز همین اتفاق افتاد و انتظار داریم از این به بعد قیمت مسکن به ثبات می‌رسد. البته ممکن است بالا برود اما کمتر از شاخص تورم خواهد بود.

خرید خانه با تخفیف 10 درصد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: مسؤولان دولتی و نمایندگان مجلس در تلاش هستند که بازار مسکن را به تعادل برسانند. با توجه به اینکه نگاه مهندس اسلامی هم در وزارت راه و شهرسازی به ساخت و ساز است، انتظار داریم ۱۷۴ شغل کلیدی نیز که مرتبط با بخش مسکن است به حرکت دربیاید. لذا نسبت به سال آینده خوش‎بین هستم.

حمایت از اجاره نشین ها با الگو برداری صحیح

وی در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی از بازار اجاره در سال آینده گفت: ابتدا لازم است از سنتی سازی به صنعتی سازی برویم و صنعت اجاره را فعال کنیم؛ چرا که صنعت اجاره بسیار می‌تواند در تعادل بخشی در بازار مسکن کارساز باشد. در ترکیه نیز تأمین اجتماعی با شهرداری ساختمان‌ها را تجمیع سازی کرده و به خانه اولی‌ها اجاره می‌دهد. ما نیز باید از تجارب دیگر کشورها در این خصوص استفاده کنیم.

بررسی های دلتا نشان می‌دهد که طی یک سال اخیر بازار مسکن با نوسانات شدیدی مواجه شده و از طرفی در بخش معاملات کاهش داشته است. عدم عرضه مسکن مناسب و افزایش قیمت باعث شده تا خرید خانه با تخفیف عملا امکان پذیر نباشد. از این رو نمایشگاه اخیر را می‌توان فرصت خوبی در جهت خانه دار شدن خریداران واقعی دانست.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…