درمان‌های خانگی معجزه‌آسا برای ترش کردن معده

۱۴
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترش کردن معده، معروف به سوءهاضمه، یک بیماری شایع است. می‌توانید علائم آن را در ادامه بخوانید.
درمان ترش کردن معده

اگر به‌طور مداوم نفخ، آروغ و ناراحتی شکمی دارید یا درد شدید در ناحیه شکم تا سینه را تجربه می‌کنید ممکن است به مشکل ترش کردن معده مبتلا شده باشید. این وضعیت به دلیل تجمع بیش‌ازحد اسیدکلریدریک در دستگاه گوارش و معده ایجاد می‌شود که نتیجه آن افزایش PH معده و سوزش معده است. در این مطلب از مجله دلتا با بهترین روش‌های خانگی درمان ترش کردن معده آشنا می‌شوید.

مشکلات گوارشی

سرکه سیب

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان آب مخلوط کرده و این مخلوط را بنوشید. در صورت لزوم بعد از چند ساعت این کار را تکرار کنید.

سرکه سیب

موز

به نظر می‌رسد مصرف موز برای درمان ناراحتی‌های معده ازجمله سوءهاضمه موثر است. در طول روز ۲-۳ عدد موز قبل یا بعد از غذا بخورید.

چای بابونه

ترکیبات فنلی و ترپنوئیدهای موجود در بابونه منجر به تسکین علائم سیستم گوارشی می‌شود. این چای به رفع گرفتگی معده، نفخ، حالت تهوع و سوءهاضمه کمک می‌کند. نصف قاشق چای‌خوری بابونه خشک‌شده یا یک کیسه چای را با یک فنجان آب گرم مخلوط‌کنید. این جوشانده را در حالی‌که گرم است صاف‌کرده و بنوشید. در روز ۲-۳ فنجان چای بابونه بنوشید.

درمان ترش کردن معده با چای

دارچین

در سنین مختلف از دارچین برای درمان سوءهاضمه، گرفتگی شکم، حالت تهوع و نفخ شکم استفاده می‌شود. یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین را با یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و این ترکیب را میل کنید. در صورت نیاز این کار را مجددا بعد از یک ساعت تکرار کنید.

چای سبز

یکی از موارد درمان خانگی برای ترش کردن معده چای سبز است این چای سرشار از آنتی‌اکسیدان است. مصرف هرروز چای سبز می‌تواند از بروز اختلالات دستگاه گوارش جلوگیری کند. نصف قاشق چای‌خوری برگ چای سبز یا یک کیسه چای را به مدت ۵-۱۰ دقیقه در یک فنجان آب گرم خیس کرده و صاف کنید. این چای را در حالی‌که گرم است بنوشید. همچنین می‌توانید کمی عسل یا لیمو به این ترکیب اضافه کنید. در روز ۲-۳ فنجان چای سبز بنوشید.

آب سیب

سیب حاوی پکتین است. پکتین فیبری است که می‌تواند به هضم و بهبود سلامت روده کمک کند و منجر به‌ سلامت دستگاه گوارش می‌شود. یک فنجان آب سیب بنوشید. اگر احساس می‌کنید خیلی غلیظ است می‌توانید آن را به نسبت مساوی با آب رقیق کنید.

آب‌لیمو

آب‌لیمو اثر ضد اسیدی دارد و می‌تواند به رفع نفخ، گاز و سوزش معده کمک کند. دو قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و میل کنید. در صورت نیاز بعد از چند ساعت یک فنجان دیگر بنوشید.

روش درمان ترش کردن معده

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر در تسکین مشکلات معده موثر است. یک فنجان بلغور جو دوسر را با آب گرم مخلوط کنید سپس نصف قاشق چای‌خوری عسل یا میوه‌هایی مانند توت و موز را به‌دلخواه خود به آن اضافه کرده و به‌عنوان وعده غذایی میل کنید. یک یا دو کاسه بلغور جو دوسر در روز بخورید.

روغن‌زیتون

بررسی‌ها نشان داده که روغن‌زیتون برای رفع یبوست در بیماران موثر است. یک قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون بکر را نیم ساعت قبل از وعده‌های غذایی خود مصرف کنید. این کار را قبل از هر وعده غذایی انجام دهید.

ماست

ماست حاوی پروبیوتیک‌هایی است که رشد بیش‌ازحد باکتری‌های ناسالم معده را کنترل می‌کند. در طول روز ۲-۳ فنجان ماست ساده بخورید. همچنین می‌توانید آن را قبل از غذا یا در وعده‌های غذایی به‌عنوان میان‌وعده میل کنید.

درمان ترش کردن معده چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب این نوشیدنی را اول صبح بخورید تا پرانرژی بمانید را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۰۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۳۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۱۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۲۶ ب٫ظ

  10. سعیدی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۱۶ ب٫ظ

    فوق‌العاده عالی و بسیار خوشمزه

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ق٫ظ

      با سپاس از همراهی شما 🌹

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۱۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۴۷ ق٫ظ

      ممنون از شما🌹

      پاسخ

  12. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…