اتاق پذیرایی را به بهترین شکل چیدمان کنید

۳
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهم‌ترین بخش در دکور هر خانه‌ای اتاق پذیرایی است. افراد بیشترین وقت خود را در این اتاق سپری می‌کنند.
انواع چیدمان در اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی جزو اصلی‌ترین فضاها در هر خانه‌ای است که چیدمان آن باید به زیبایی هر چه تمام‌تر انجام شود. عوامل زیادی در چیدمان زیبای پذیرایی نقش دارند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان انواع چیدمان در اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

چیدمان پذیرایی مستطیلی

یکی از رایج‌ترین شکل‌ها برای اتاق پذیرایی شکل مستطیلی است. درچیدمان این فضا به اندازه عرض آن توجه داشته باشید و نوع مبلمان خود را با توجه به آن تعیین کنید تا چیدمان زیبایی درآن داشته باشید.

انواع چیدمان در اتاق پذیرایی

چیدمان پذیرایی مستطیل باریک

زمانی که اتاق مستطیلی شما باریک است آن را به دو قسمت تقسیم کنید. در یک بخش مبلمان پذیرایی خود بچینید . در بخش دیگر میز غذاخوری یا ست مبلمان نشیمن را قرار دهید. در انتخاب مبلمان به عرض پذیرایی هم توجه کنید.

چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک

زمانی که اتاق پذیرایی شما کوچک است کمی بیشتر در چیدمان آن دقت کنید. بهتر است از مبلمان ۵ نفره و در صورت امکان ۷ نفره استفاده کنید. هرگز مبلمان ۹ نفره در اتاق پذیرایی قرار ندهید چراکه فضای شما را بسته و شلوغ می‌کند. برای اینکه چیدمان زیباتری را در خانه خود داشته باشید به مطلب چگونه منزل خود را گران‌قیمت جلوه دهیم؟ سر بزنید.

انواع چیدمان در اتاق پذیرایی

چیدمان پذیرایی مربع

یکی از نکات مهم در چیدمان پذیرایی مربعی شکل این است که فاصله بین مبلمان با دیوار را رعایت کنید.

  • در چیدمان پذیرایی مربع شکل بهتر است بدانید که خیالتان بابت نورپردازی پذیرایی راحت است و پنجره می­تواند به‌عنوان نقطه عطفی برای چیدمان مبلمان باشد.
  • اگر پذیرایی مربع شکل شما فاقد پنجره است بهتر است از عناصری استفاده کنید که نور فضا را بیشتر کرده و پذیرایی را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند. برای این کار می‌­توانید از رنگ‌های روشن و آینه در چیدمان پذیرایی استفاده کنید.

چیدمان پذیرایی مربع

چیدمان پذیرایی ال شکل

یکی از انواع چیدمان در اتاق پذیرایی چیدمان پذیرایی ال شکل است. اگر پذیرایی شما ال‌شکل است بدانید که بهترین چیدمان را در آن می‌توانید داشته باشید. در این حالت شما به‌راحتی می‌توانید فضای بین نشیمن و اتاق پذیرایی یا فضای بین پذیرایی و غذاخوری را تفکیک کنید. در این نوع چیدمان اگر فضای کافی وجود داشته باشد شما به‌راحتی می‌توانید دو دست مبل در آن قرار دهید.

چیدمان پذیرایی ال شکل

 چیدمان پذیرایی به سبک مدرن

اگر می‌خواهید اتاق پذیرایی را به روش مدرن چیدمان کنید به سراغ رنگ‌های خنثی بروید. در کنار این رنگ‌های خنثی از پرده‌های شیک و مدرن استفاده کرده و جذابین فضا را دوچندان کنید.

 چیدمان پذیرایی به سبک مدرن

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…