آرامش در یک قدمی خانه شماست!

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید در خانه خود آرامش را تجربه کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
چیدمان و دکوراسیون سبک بوهو در منزل

با توجه به شرایط روز جامعه و اضطراب و استرسی که بر آن حکمفرماست، همه افراد به دنبال جایی برای آرامش هستند. چه چیزی بهتر از اینکه خانه شما جایی برای آرامش و امنیت باشد. اما چگونه آرامش را به خانه خود بیاوریم؟ پیشنهاد ویژه‌ای برای شما داریم. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان و دکوراسیون سبک بوهو در منزل می‌پردازیم.

چیدمان سبک بوهو

سبک بوهو یا بوهمیان یکی از سبک‌های رایج در دکوراسیون منزل بوده که امروزه طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از بارزترین ویژگی های این سبک سادگی وسایل و تزییناتی است که در آن دیده می‌شود. شما به سادگی و با هر آن چیزی که در خانه خود دارید می‌توانید این سبک را در منزل پیاده کنید. در ادامه به عناصر مورد استفاده در این سبک بیشتر می‌پردازیم.

رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون بوهمیان

با توجه به این در سبک بوهو تقریبا هیچ قاعده و قانونی برای انتخاب رنگ وجود ندارد اما بیشترین رنگ‌هایی که در آن دیده می‌شود، رنگ خاکستری و رنگ‌های گرم است. این رنگ‌ها بی‌شباهت به ترکیب فلزات یا جواهرت نیستند. به‌عنوان مثال رنگ‌هایی شامل قهوه‌ای تیره یا روشن، چوب‌های روغن خورده درخانه، طیف‌های مختلف رنگ چوب، سبز و خاکستری با رنگ پرتقالی روشن و آبی یخی می‌توانند حال و هوای دکوراسیون بوهو را در منزل شما پدیدار کنند.

چیدمان و دکوراسیون سبک بوهو در منزل

پارچه‌های رنگی و شلوغ

یکی از ویژگی‌های بارز چیدمان و دکوراسیون سبک بوهو در منزل استفاده از پارچه‌های رنگی و شلوغ است. این لایه‌های رنگی به زیبایی بیشتر دکور خانه کمک کرده و چشمان شما را به خود خیره می‌کنند. به‌طوری‌که دیگر چیز دیگری را نمی‌بینید. رنگ غالبی که در این سبک بیشتر از همه چیز دیده می‌شود رنگ سفید است و این پارچه‌های رنگی در زمینه‌ای سفید به زیبایی هر چه تمام‌تر خودنمایی می‌کنند. برای اینکه خانه خود را زیباتر کنید به مطلب چیدمانی شاد و هیجان‌انگیز را در منزل تجربه کنید سر بزنید.

چیدمان و دکوراسیون سبک بوهو در منزل

جنس لوازم در چیدمان سبک بوهو

یکی از نکات جالب در دکوراسیون سبک بوهو جنس وسایلی است که به‌کار برده می‌شود. بوهمیان عاشق فلزات هستند و به‌شدت از فلز در دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنند. وسایل و لوازم تزیینی به‌گونه‌ای هماهنگ و زیبا در کنار هم به‌کار می‌روند که شما هیچ وقت از نگاه کردن به آن‌ها دلزده نخواهید شد. در کنار فلزات از مواد طبیعی مانند پارچه‌هایی که از کیسه دوخته شده و همین‌طور فیبرهای جنگلی و پارچه‌های دست‌دوز استفاده می‌شود. کوسن ‌های زیبا و خلاق به همراه بالش‌هایی که قلاب‌دوزی شده‌اند جزو جدا نشدنی این دکوراسیون هستند.

مبلمان به سبک بوهمیان

مبلمانی که در سبک بوهو استفاده می‌شود را شما در هیچ فروشگاهی نمی‌توانید پیدا کنید. در این سبک بیشتر از مبلمان کارکرده و دست‌دوم استفاده می‌شود. کسانی که از سبک بوهو استفاده می‌کنند بر این باور هستند که تمامی بخش‌های مبلمان زیبا و جذاب بوده و هر قسمت حرفی برای گفتن دارند.

مبلمان به سبک بوهمیان

نقوش تزئینی در سبک بوهمیان

تنوع نقوش تزیینی در این سبک بسیار زیاد است. این نقوش را می‌توانید در گلیم‌ یا جاجیم، نقوش قلم‌کاری در پارچه‌ها و پته‌دوزی‌ها یافت. این پارچه هم به‌عنوان تزیین دیوار و هم به‌عنوان پتو یا پارچه‌هایی که بر روی مبلمان انداخته می‌شود قابل استفاده هستند. همچنین به عنوان فرش یا رومیزی هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

نورپردازی و اکسسوری‌های بوهمیان

در سبک بوهمیان به دنبال ایجاد گوشه‌ای دنج و آرام که کمی تاریک است هستیم. بنابراین برای نورپردازی این فضا نیازی به استفاده از لوسترهای بزرگ نیستیم. کافی است که نور را در فضای خود پخش کنید. برای این کار می‌توانید نور را بر روی میز یا زمین بگذارید.

نورپردازی و اکسسوری‌های بوهمیان

پیشنهاد مطالعه: مطلب جای این وسیله در دکور خانه شما خالی است را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۰۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…