طریقه استفاده درست از کاغذ دیواری در خانه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید در زمان اندک و با کمترین هزینه بخشی از خانه‎تان را تغییر دهید، در این صورت ما استفاده از کاغذ دیواری را به شما پیشنهاد می‎کنیم.
کاغذ دیواری

در گذشته برای ساخت و ساز و یا بازسازی دیوار خانه‎ها تنها از گچ سفید یا رنگ استفاده می‎شد، اما از زمانی‎که کاغذ دیواری ‎ها وارد بازار شدند خانه‎ها شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفتند. کاغذهایی با طرح و رنگ متفاوت که علاوه بر زیبا کردن منازل به سرعت ترمیم و بازسازی ساختمان‎ها نیز افزودند. اما در این میان باید با طریقه استفاده درست و اصولی از این کاغذها آشنا شده و بدانیم چه نوع طرح و جنسی از این کاغذها برای استفاده در خانه‎مان مناسب است.

کاغذ دیواری پوستری

در انتخاب کاغذ مناسب برای اتاق بچه‎ها می‎توانید از رنگ‎های شاد و روشن و طرح‎های متنوع عروسکی استفاده کنید. کاغذ دیواری پوستری یکی از پرکاربردترین نوع از این کاغذ‎ها است که در اتاق کودکان نیز کاربرد بسیاری دارد. فقط باید توجه داشته باشید که با استفاده بیش از اندازه این طرح‎ها آرامش اتاق کودکتان را از بین نبرید.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پذیرایی

اگر سقف خانه‎تان کوتاه و متراژ فضای زندگی‎تان کم است می‎توانید با انتخاب کاغذهایی که طرح عمودی دارند، دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حس را القا کنید که انگار سقف و فضای داخلی خانه بزرگتر است. اما اگر خانه‎تان کم عرض است باید عکس شیوه قبلی اقدام کنید. یعنی با استفاده از کاغذ دیواری با طرح های افقی، می‎توانید خانه را وسیع‎تر و پهن تر از آنچه که هست، نشان داده و در عین حال ارتفاع بین سقف و کف را کمتر نشان دهید. همچنین استفاده از کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و گُل دار برای خانه‎های بزرگ و کاغذ دیواری های ساده و روشن برای خانه‎های کوچک مناسب‎تر هستند؛ بنابراین شما می‎توانید با استفاده درست از کاغذ دیواری‎ها فضای خانه‎تان را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید.

کاغذ دیواری پذیرایی

کاغذ دیواری طرح دار

خطوط قطری، مربعی و زیگزاگ جزو آن دسته از خطوطی هستند که می‎توانند محیط را زنده و پویا جلوه دهند. چنین طرح‎هایی به عنوان طرح‎های انرژی زا شناخته می‎شوند؛ بنابراین می‎توانید با انتخاب و نصب کاغذ دیواری هایی که چنین ویژگی‎هایی دارند به شاداب بودن محیط زندگی‎تان بیفزایید.

کاغذ دیواری اتاق خواب

هماهنگی بین کاغذ دیواری و اشیا منزل

توجه داشته باشید که هماهنگی بین بافت و رنگ کاغذ دیواری با دیگر زیر مجموعه ها مانند مبلمان، میز و صندلی و… از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین منظور پیشنهاد می‎کنیم تا برای زیبایی و جذابیت بیشتر به هماهنگی اقلام ذکر شده حتما دقت کنید. همچنین بهتر است قبل از انتخاب کاغذ دیواری، مطالعه‎ای کوتاه درباره‎ی تاثیر رنگ ها بر محیط و موارد استفاده‎شان در مکان‎های مختلف داشته باشید تا بتوانید با انتخابی مناسب بهترین گزینه را برای خانه خود به ارمغان بیاورید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…