استرس و اضطراب را با چای از خود دور کنید

۷
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
احتمالا همه‌ ما دچار اضطراب و استرس شده‌ایم، در چنین شرایطی تنها کاری که باید انجام داد، کاهش اضطراب و استرس است. یکی از روش‌های رایج برای کاهش اضطراب و استرس نوشیدن چای و دمنوش‌های گیاهی است.
کاهش اضطراب و استرس

اگر دچار اضطراب و استرس هستید، در این مطلب از مجله دلتا با ۸ چای برای کاهش اضطراب و استرس آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید. در هر روی این استرس و اضطراب به هر علتی که به وجود آمده باشد، نوشیدن چای می‌تواند به شما در کاهش اضطراب و استرس کمک کند.

چای نعناع

دمنوش و چای نعناع به دلیل نداشتن کافئین، خواص ضد‌التهابی و خواص آرامش‌بخش طبیعی که دارد، باعث می‌شود تا میزان اضطراب کاهش پیدا کند تا آرامش بیشتری داشته باشید و کمتر نگران باشید.

چای نعناع

چای بابونه

نوشیدن چای بابونه به آرامش عضلات و داشتن خواب راحت کمک می‌کند. ذهن شما را پاک می‌گرداند و ماهیچه‌های شما را ریلکس می‌نماید و به شما کمک می‌کند تا به راحتی به خواب بروید.

چای بادرنجبویه

مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن چای بادرنجبویه می‌تواند به طور مستقیم بر میزان هورمون‌های استرس خاص موجود در خون شما تاثیر بگذارد و در عین حال باعث بهبود خلق و خو و ایجاد انرژی سالم شود. نوشیدن چای بادرنجبویه از بروز انرژی عصبی یا محرکی مانند انرژی کافئین جلوگیری کند.

کاهش اضطراب و استرس چیست

چای گل ساعتی

برخی از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات فعال موجود در چای گل ساعتی می‌توانند به کاهش فشار هورمون‌ها و کاهش اضطراب کمک کنند، و در عین حال به شما کمک کنند تا بتوانید بر هر گونه مشکلات خواب غلبه نمایید. با این حال، این چای نباید با سایر داروهای ضد اضطراب ترکیب شود، زیرا ممکن است عوارض جانبی زیادی داشته باشد.

چای سبز

چای سبز به علت اثرات ضد التهابی که دارد، روشی عالی برای کاهش اضطراب و استرس و نوسانات هورمونی بدن است. نوشیدن چای سبز باعث تنظیم خلق و خو و سلامت ذهن خواهد شد.

چای گل سرخ

اثر آرام بخشی چای گل سرخ، زبان زد عام و خاص است. اکثر متخصصان پیشنهاد می‌کنند چای گل سرخ را قبل از خواب بنوشید تا خوابی آرام داشته باشید.

چای اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس توانایی کاهش تغییرات هورمونی بخصوص در بانوان را دارد. به همین دلیل مصرف چای این گیاه در دوران قاعدگی و زمانی‌که مضطرب هستید به شما کمک می‌کند.

چای زنجبیل

زنجبیل از دسته گیاهانی است که خواص بسیاری دارد. طبق نتایج تحقیقات از بین بردن استرس یکی از خواص شگفت‌انگیز نوشیدن چای زنجبیل است.

روش کاهش اضطراب و استرس

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب از شر معده درد ماه رمضان خلاص شوید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۱۶ ق٫ظ

  2. ...

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۴ ق٫ظ

    اگه اینترنت صیانت بشه استرس من هم تموم میشه.
    از وقتی گوشی خریدم شبها درست نمی تونم بخوابم.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      استرس و اضطراب از شما دور باد.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۲۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…