چربی شکمی را با این ۵ راه نابود کنید

۱۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش مصرف شکر تا حدود یک قوطی نوشابه و افزودن روزانه نصف فنجان غذاهای غنی از فیبر، چربی شکمی و خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.
از بین بردن چربی شکمی

خطرناک‌ترین چربی اضافی در بدن، چربی‌های قسمت شکمی هستند. به طور کلی چربی اضافی بدن می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی زیادی مانند حملات قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، سرطان، دیابت، استئوآرتریت، کبد چرب و افسردگی و در نهایت مرگ شود. با مجله دلتا همراه باشید تا با ۵ روش از بین بردن چربی شکمی آشنا شوید.

روش از بین بردن چربی شکمی

قند و شکر، دشمن بدن

از مصرف قند و شکر و نوشیدنی‌های شیرین خودداری کنید. غذاهای دارای قند زیاد برای سلامتی مضر هستند. خوردن مقادیر زیاد این نوع غذاها منجربه‌ اضافه وزن خواهد شد. طبق نتایج مطالعات مصرف بیش‌ازحد شکر منجر به تجمع چربی اطراف شکم و کبد خواهد شد. ممکن است عامل اصلی تجمع چربی اطراف شکم و کبد، مصرف زیاد قند باشد.

قند و شکر ، دشمن سلامتی

متخصص چربی شکمی، پروتئین

پروتئین بیشتری بخورید. پروتئین مهم‌ترین ماده مغذی موثر در کاهش وزن است. تحقیقات نشان داده‌اند، پروتئین می‌تواند اشتها را تا ۶۰% کاهش دهد و سوخت‌وساز بدن را (به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز) تقویت و تحریک کند. پروتئین به‌طور اختصاصی روی از بین بردن چربی شکمی تاثیر می‌گذارد.

از بین بردن چربی شکمی با پروتیین

چاقی شکمی و کربوهیدرات‌ها

کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. کاهش مصرف کربوهیدرات یکی از موثرترین راه‌ها برای آب‌کردن چربی است. وقتی مصرف کربوهیدرات متوقف شود، اشتها کاهش می‌یابد و وقتی اشتها کم شود، وزن هم شروع به پائین آمدن می‌کند. کافی است فقط از مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده – مثل شکر، آب‌نبات و نان سفید – دور بمانید. اگر مصرف پروتئین را هم بالا ببرید که عالی می‌شود.

از بین بردن چربی شکمی با کربوهیدرات

مصرف فیبر و چربی دور شکم

غذاهای سرشار از فیبر مصرف کنید. فیبر، یک ماده گیاهی-رژیمی است که بیشتر آن قابل‌هضم است. مصرف مقادیر زیاد فیبر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. البته نوع فیبر مصرفی هم بسیار مهم است. بهترین راه برای دریافت فیبر بیشتر، خوردن غذاهای گیاهی بیشتر، ازجمله سبزیجات و میوه است. حبوبات و غلات نیز از دیگر منابع خوب فیبر محسوب می‌شوند.

فیبر

ورزش دشمن چربی شکمی

مرتبا ورزش کنید. ورزش کردن ازجمله بهترین اقداماتی است که می‌توانید برای افزایش طول عمر، بهبود سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها انجام دهید. کمک به کاهش چربی شکم ازجمله مزایای شگفت‌انگیز ورزش کردن است. تمرینات هوازی، مانند پیاده‌روی، دویدن و شنا کردن، به‌طور چشمگیری روی کاهش چربی‌های اطراف شکم موثر هستند. طبق نتایج تحقیقات، ورزش کردن به‌طور کامل مانع بازگشت مجدد چربی شکم بعد از کاهش وزن شده است. ورزش کردن منجر به کاهش التهاب، کاهش سطح قند خون و بهبود بسیاری از دیگر مشکلات متابولیک وابسته به‌اضافه وزن شکم خواهد شد.

از بین بردن چربی شکمی با ورزش

سخن آخر

چربی شکم، ممکن است منجر به ابتلا به برخی بیماری‌های خطرناک برای سلامت شود. اکثر افراد می‌توانند با استفاده از تغییرات اساسی در عادات زندگی خود، میزان چربی شکمشان را کمتر کنند؛ برای شروع یک رژیم غذایی سالم و پر از پروتئین (بدون چربی) را دنبال کنید، هرروز ورزش کنید و تا می‌توانید میوه و سبزیجات و حبوبات مصرف کنید.

ترفند از بین بردن چربی شکمی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ترفندهای کاهش کلسترول خون را بشناسید! را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ساهارا

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۱۶ ب٫ظ

    👍🏻

    پاسخ

  2. 👍👍👍👍

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۵۸ ب٫ظ

  3. 👍👍👍👍

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۲۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۵۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۴۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۳۴ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۳ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۱۸ ق٫ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  12. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۴۰ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…