ساده‌ترین ماسک موهای آبرسان در خانه

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موهای شما بسیار حساس هستند. بنابراین با توجه به نوع و جنس موهای‌تان بهترین ماسک را برای موهای خود انتخاب کنید.
ماسک مو آبرسان

فراموش نکنید که هر کسی با توجه به نوع مویی که دارد به ماسک موی متفاوتی احتیاج دارد. بنابراین سعی کنید ماسک موی مناسب خود را پیدا کنید. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما را با انواع ماسک مو آبرسان که می‌توانید در خانه تهیه کنید، آشنا کنیم.

تهیه ماسک مو آبرسان در خانه

شیر و عسل

عسل به‌دلیل اینکه حاوی کراتین است برای موهای نازک و آسیب‌دیده مفید است. عسل به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد پوست سر را بازسازی می‌کند. از طرفی شیر حاوی پروتئین، ویتامین B12، زینک و آهن است. از این‌رو این ترکیب می‌تواند بافت مو را تقویت کند و باعث صافی موها می‌شود. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب ترفندهای معجزه‌آسا برای مراقبت از موهای فر را بخوانید.

ماسک مو آبرسان

ماسک مو آبرسان با موز و روغن زیتون

موز حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که باعث آبرسانی به موهای خشک می‌شود. همچنین روغن زیتون به‌دلیل دارا بودن چربی‌های مفید و ویتامین E به‌عنوان معجزه موهای آسیب‌دیده شناخته می‌شود.

آووکادو و روغن زیتون

استفاده از هرگونه ابزارهای حرارتی باعث شکستن کوتیکول‌های مو و ایجاد موخوره می‌شود. زیرا موخوره نتیجه ضعیف شدن کوتیکول مو است. در حقیقت بهترین را برای رهایی از موخوره، کوتاه کردن مو است اما ماسک آووکادو و روغن زیتون جلوی پیش‌روی موخوره را می‌گیرد. اگر به‌طور مداوم از این ماسک استفاده کنید می‌توانید جلوی بروز موخوره را بگیرید.

ماسک مو آبرسان

تخم‌مرغ

همان‌طور که می‌دانید تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است که این مواد از موها در برابر آسیب محافظت می‌کنند. همچنین تخم‌مرغ سرشار از ویتامین A ،E، بیوتین و فولات است که به افزایش رشد مو کمک می‌کند. مالیدن تخم‌مرغ بر کف سر باعث می‌شود این املاح جذب ریشه موها شود.

ماست پرچرب و روغن زیتون

ماست ترکیباتی دارد که می‌تواند وزی مو را تا حدی از بین ببرد. اسید لاکتیک ماست یک آبرسان قوی است و با مرطوب نگه‌داشتن مو، از آسیب‌دیدگی و وزی مو جلوگیری می‌کند. همچنین ماست پوست‌های مرده کف سر را جدا کرده و موقع آبکشی با خود می‌برد.

ماسک مو آبرسان

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب باورهای غلط پوستی را بدانید! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۵۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۱۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…