تغییر شکل ناخن نشانه کدام بیماری است؟

۶
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تغییر شکل ناخن‌ها می‌تواند نشانه بیماری و کمبودی در بدن باشد که باید آن را جدی گرفت.
دلیل تغییر شکل ناخن

برخی بیماری‌ها با تغییر شکل ناخن همراه هستند. گاهی تغییر جدیدی که در شکل ظاهری ناخن‌های دست ایجاد می‌شود می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ریزمغذی‌ها در بدن باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا دلیل تغییر شکل ناخن و راه‌حل درمان آن را بررسی کنیم.

شیارهای روی ناخن

اگر ناخن شما اخیرا دچار شیارهای برجسته عمودی شده، بهتر است مصرف سبزیجات برگ‌سبز را افزایش دهید. برای حفظ حداکثری مواد این سبزیجات بهتر است آن‌ها را به شکل بخارپز مصرف کنید. استفاده از مکمل‌های ویتامین D و B نیز مفید خواهد بود. گاهی این شیارها به‌صورت همیشگی و طبیعی روی ناخن‌ها وجود دارند که در این صورت عواملی مانند وراثت و ژنتیک در آن دخیل هستند.

ناخن شیاردار

قاشقی شدن ناخن‌ها

قاشقی شدن ناخن‌ها نیز یادآوری می‌کند که از مکمل آهن استفاده کنید. بررسی اختلالات احتمالی قلبی-ریوی را هم در نظر بگیرید و فراموش نکنید که همیشه مشورت با پزشک بهترین راه است.

دلیل تغییر شکل ناخن ، ناخن قاشقی

سرعت‌پایین رشد ناخن‌ها

رشد کم ناخن‌ها نیز می‌تواند با مصرف روزانه هویج، کدوحلوایی، جوانه شبدر و مکمل آهن افزایش یابد.

دلیل تغییر شکل ناخن را بدانید

لکه‌های سفیدروی ناخن

اکثر مردم فکر می‌کنند وجود لکه‌های سفید روی ناخن به دلیل کمبود کلسیم است. در واقعیت پیدا شدن لکه‌های سفیدرنگ روی سطح ناخن برخلاف تصور عموم، نشان‌دهنده کمبود پروتئین در بدن است که با مصرف انواع گوشت، تخم‌مرغ و حبوبات قابل جبران است.

حفظ سلامت ناخن‌ها

برای حفظ سلامت ناخن‌های خود، همیشه آن‌ها را تمیز نگه‌دارید. معمولا مشکلات ناخن از میکروب‌ها و باکتری‌ها شروع می‌شوند، پس اگر قصد دارید ناخن‌های بلند و سالمی داشته باشید باید به‌صورت روزانه ناخن‌های خود را تمیز کنید و پس از شست‌وشو دست‌ها حتما ناخن‌ها را خشک کنید. البته در این کار زیاده‌روی نکنید؛ ناخن‌هایی که دائما با آب شسته می‌شوند، به‌راحتی قابل شکستن هستند. برای مثال بهتر است برای شست‌وشوی ظروف از دستکش استفاده کنید.

دلیل تغییر شکل ناخن چیست

پیشنهاد مطالعه: ازشما دعوت می‌کنیم مطلب چرا کلیه‌ها کوچک می‌شوند؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۵۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۴۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۱۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…