غذاهای مضر قبل از خواب را بشناسید

۹
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مصرف برخی موادغذایی، به خصوص شب و قبل از خواب می‌تواند برای سلامت بدن و آرامش شما مضر باشد.
غذاهای مضر قبل از خواب

بعضی از غذا‌ها و خوراکی‌ها وجود دارند که ما آن‌ها را دوست داریم و مفید و مغذی هستند، اما اگر آن‌ها را درست قبل از خواب بخوریم، ممکن است نتیجه عکس داشته باشند. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره غذاهای مضر قبل از خواب بخوانید.

خوردن بعضی از انواع مواد غذایی خیلی نزدیک به زمان خواب می‌تواند خواب ما را دشوار کند، زیرا این غذا‌ها می‌توانند در شب عامل دل درد یا سوء هاضمه و در نتیجه باعث بی‌خوابی ما شوند و از خواب آرام در ساعات شب جلوگیری کنند.

غذاهای مضر قبل از خواب بخوانید

غذا‌هایی که بهتر است قبل از خواب آن‌ها را مصرف نکنید

غذا‌های پر آب

سعی کنید از مصرف غذا‌هایی که آب زیادی دارند مانند غذاهایی با کرفس، قبل از خواب پرهیز کنید. خوردن این غذا‌ها در نزدیکی زمان خواب به معنای خوابیدن با مثانه پر است و می‌تواند باعث بیدار شدن شما برای رفتن به دستشویی در نیمه شب شود.

غذاهای پرآب

غذای تند

خوردن غذا‌های پرادویه درست قبل از خواب می‌تواند منجر به سوءهاضمه، تحریک و سوزش معده شود. کپسایسین ترکیبی که در غذا‌های پرادویه وجود دارد و ممکن است دمای بدن شما را افزایش دهد و خواب شما را مختل کند.

موز

از خوردن موز در شب خودداری کنید، زیرا موز دارای مقدار زیادی پتاسیم است که برای سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست مفید است، اما خوردن این میوه در وعده شام ​​یا بعد از آن ممکن است منجر به تشکیل مخاط و سوء هاضمه شود.

سیب

پکتین، نوعی فیبر موجود در سیب است و به کنترل سطح قند خون و کلسترول کمک می‌کند اما هضم آن در شب دشوار است و در نتیجه می‌تواند منجر به سوزش معده شود. متخصصان تغذیه همچنین توصیه می‌کنند از خوردن این میوه در وعده شام ​​خودداری کنید.

غذاهای مضر قبل از خواب را بشناسید

کلم بروکلی و گل کلم

کلم بروکلی و گل کلم سبزیجاتی پر از ویتامین هستند، اما حاوی مقدار زیادی فیبر نامحلول هستند که هضم آن‌ها طولانی‌تر می‌شود و خوردن این سبزیجات قبل از خواب به این معنی است که بدن شما برای هضم آن‌ها در حین خواب به کار خود ادامه دهد و این فرآیند از خواب راحت شما جلوگیری می‌کند.

آجیل

آجیل‌هایی مانند بادام، پسته و گردو می‌توانند به حفظ فشار خون طبیعی کمک و سلامت قلب را تقویت کنند، اما از آنجا که سرشار از چربی و کالری هستند، این غذا‌های مغذی در صورت مصرف بعد از شام منجر به افزایش وزن می‌شوند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ دارای آنتی اکسیدان زیادی است و به کاهش پیری و خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، اما حاوی کافئین و اسید‌های آمینه است که باعث بهبود هوشیاری می‌شود؛ بنابراین، خوردن شکلات تلخ نزدیک زمان خواب ممکن است شما را در تمام شب بیدار نگه دارد.

غذاهای مضر قبل از خواب چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب آیا غذاهای تند منجر به مرگ می‌شوند؟ را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

  2. 😋😋😋

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۵۹ ب٫ظ

  3. 😋😋😋

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۵۹ ب٫ظ

  4. دهقان روزی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۱۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۴۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۱۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…