این رنگ‌ها خانه شما را تاریک می‌کنند

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر احساس می‌کنید خانه شما تاریک و کم‌نور به‌نظر می‌رسد نگران نباشید با چند تغییر کوچک می‌توانید فضای خود را روشن و پرنور کنید.
رنگ هایی که خانه را تاریک می کنندرنگ هایی که خانه را تاریک می کنند

اگر جزو افرادی هستید که دکوراسیون‌هایی با سبک روشن را می‌پسندید، زندگی در خانه‌ای که فاقد نور طبیعی باشد به‌طور حتم برای شما آزاردهنده خواهد بود. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی رنگ هایی که خانه را تاریک می کنند می‌پردازیم.

انتخاب اشتباه رنگ برای اتاق کم‌نور

در اتاق‌هایی که نور آن‌ها کم است استفاده از رنگ‌هایی که تند و تیره هستند، اصلا مناسب نیست. این رنگ‌ها شاید به تنهایی یا برای یک اتاق پرنور، زیبا به‌نظر برسند. اما مطمئن باشید اتاق کم‌نور شما را تاریک‌تر و دلگیرتر خواهند ساخت. به همین علت است که هیچ‌گاه در چنین فضایی آن‌ها را به‌صورت خام و تک رنگ به‌کار نمی‌بریم و با میزان زیادی از رنگ سفید، آن‌ها را ترکیب می‌کنیم.

رنگ هایی که خانه را تاریک می کنند

استفاده از رنگ‌های تند و تیره

رنگ‌های تند و تیره، حتی در فضاهای نورگیر و پنجره‌دار هم هیچ‌گاه نباید به‌صورت رنگ غالب در فضا، مورد استفاده قرار گیرند و فقط به‌صورت تاکید روی یک دیوار و نهایتا چند اکسسوری مورد استفاده در اتاق به‌کار روند.

اتاق‌های تاریک را چه رنگی کنیم؟

در ادامه به معرفی رنگ‌هایی می‌پردازیم که خانه شما را روشن می‌کنند.

زرد کمرنگ

چه چیزی از این بهتر که از نور طبیعی الهام بگیریم و دیوارهای خانه را به رنگ زرد کنیم؟ زرد کمرنگ مانند نور مصنوعی عمل و اتاق شما را روشن می‌کند. این رنگ در کنار سفید و رنگ چوب فضایی کلاسیک و گرم به‌وجود می‌آورند.

رنگ هایی که خانه را تاریک می کنند

بنفش کمرنگ

شما می‌توانید از درجه رنگ‌های مختلف این رنگ برای دیوارها استفاده کنید. برای تاثیر بیشتر، آن را در کنار رنگ طوسی، سیاه و سفید به‌کار برید. بنفش کمرنگ هنگامی که با رنگ بنفش پر رنگ و آبی همراه می‌شود، بسیار شادی‌بخش است. برای آشنایی بیشتر با رنگ در دکور منزل به مطلب بهترین رنگ برای دیوار اتاق پذیرایی سر بزنید.

خاکستری

این رنگ به‌عنوان رنگی خنثی بوده که به‌صورت مرتب در دکور خانه استفاده می‌شود. این رنگ قابلیت زیادی در روشن کردن فضاهای خانه دارد. شما می‌توانید درجات مختلفی از این رنگ را در بخش‌های مختلف خانه از جمله دیوارها، مبلمان، اکسسوری‌ها و غیره به‌کار ببرید.

خاکستری

آبی آسمانی

این رنگ همیشه بوده و فضای خانه شما را روشن می‌کند. این رنگ زمانی که با رنگ سفید و چوب تیره‌رنگ ترکیب می‌شود، ترکیب بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. برای اینکه زیبایی آن را بیشتر کنید کمی سبز فسفری یا آلبالویی به آن اضافه کنید. نکات بیشتر در مورد رنگ‌آمیزی منزل را در مطلب چه رنگی را برای کجا استفاده کنیم؟ بخوانید.

صورتی

انتخاب رنگ صورتی برای اتاق‌های کم‌نور، انتخاب درستی است. برای دیوارها رنگ صورتی کمرنگ را انتخاب کنید و برای سایر لوازم از رنگ صورتی پررنگ استفاده کنید.

صورتی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اشتباه رایج که گیاهان آپارتمانی را نابود می‌کند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

  3. سعیدی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۲۴ ب٫ظ

    فوق‌العاده عالی و نورانی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۳۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…