هر قسمت از خانه را چگونه فرش کنیم؟

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از نکات مهم در چیدمان منزل این است که هر قسمت منزل را چگونه فرش کنیم؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
نکات پهن کردن فرش در منزل

اگر فرش‌ها را به درستی در هر فضایی از خانه انتخاب کنید، زیبایی و هماهنگی دکوراسیون منزل شما دوچندان می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات پهن کردن فرش در منزل می‌پردازیم.

پایه‌های جلویی مبل روی فرش و پایه‌های عقب روی زمین باشد

مهم نیست ابعاد خانه شما کوچک یا بزرگ است، در هر صورت باید به ابعاد فرش توجه کنید. حتما توجه کنید که پایه‌های جلویی مبل روی فرش بوده و پایه‌هایی عقبی روی زمین قرار بگیرند. در غیر این صورت فاصله مبلمان از هم زیاد می‌شود و ظاهر نابسامانی به فضا می‌دهد.

نکات پهن کردن فرش در منزل

فقط تعدادی از پایه‌های جلو روی فرش باشد

زمانی که مبلمان شما یکدست نیستند و یک یا چند عدد از صندلی‌ها یا مبلمان شما طرح‌دار است، می‌توانید فرش را به‌گونه‌ای پهن کنید که بعضی از پایه‌های مبلمان روی آن باشد. در این صورت فضای شما کوچک و بزرگ می‌شود و قابلیت تغییر بیشتری خواهید داشت.

هر چهار پایه روی فرش باشد

در بعضی موارد ابعاد فرش شما بزرگ بوده و شما می‌توانید هر چهار پایه مبل را روی آن قرار دهید. اما به این نکته هم توجه کنید که این کار فضا را شلوغ می‌کند و باعث می‌شود که کوچک‌تر به‌نظر برسد.

نکات پهن کردن فرش در منزل

پایه هیچ مبلی روی فرش نباشد

در صورتی که در خانه خود از قالیچه‌های کوچک می‌خواهید استفاده کنید، نیازی نیست که پایه‌های مبلمان بر روی فرش قرار بگیرد. زیرا که فرش به اندازه‌ای کوچک است که اگر شما پایه‌های جلویی مبلمان را بر روی آن بگذارید، طرح فرش دیده نمی‌شود. برای اینکه خانه خود را زیباتر کنید به مطلب چگونه خانه‌ای شیک و باکلاس داشته باشیم؟ سر بزنید.

پایه هیچ مبلی روی فرش نباشد

فرش از لبه دیوار ۴۵ سانتی‌متر فاصله داشته باشد

یکی از نکات پهن کردن فرش در منزل این است که اگر فرش بزرگی در خانه پهن می‌کنید باید اندازه‌اش را طوری در نظر بگیرید که حتما از لبه دیوارها دست کم ۴۵ سانتی‌متر فاصله داشته باشد. اگر خانه شما کوچک است، در این صورت باید به جای فاصله ۴۵ سانتی‌متری، قانون فاصله ۲۰ سانتی‌متر تا لبه دیوار را رعایت کنید.

فرش از لبه دیوار 45 سانتی‌متر فاصله داشته باشد

کفپوش‌ها را فرش نکنید

لزومی ندارد که همه فضای اتاق‌ها را به بهانه سردی سنگ‌ها یا خالی بودن پارکت‌ها از فرش بپوشانید. اگر هم زمانی این کار را کردید، حداقل فرش را چند سانتی‌متر کوچک‌تر از متراژ اتاق در نظر بگیرید تا کمی از زمین و کفپوش هم دیده شود.

فرش از تختخواب ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر بزرگ‌تر باشد

فرش اتاق خواب بهتر است طوری انتخاب شود که از هر طرف اطراف حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر بزرگ‌تر از اندازه تخت باشد. البته این مساله بستگی به اندازه تخت دارد. برای تختخواب‌های دونفره بهتر است ۴۵ سانتی‌متر و برای تختخواب‌های تک نفره ۳۰ سانتی‌متر از فرش معلوم باشد. اگر قالی شما کوچک است آن را پایین تخت پهن کنید. فقط یادتان باشد قالیچه باید از عرض تخت بیشتر باشد تا فضا هماهنگ به‌نظر برسد.

فرش از تختخواب 30 تا 45 سانتی‌متر بزرگ‌تر باشد

فرش زیر میز ناهارخوری حدود ۶۰ سانتی‌متر از هر طرف معلوم باشد

اگر به قدر کافی فضا دارید و یک میز ناهارخوری بزرگ که می‌خواهید زیر آن فرش پهن کنید، باید حواستان باشد که فرش از هر طرف میز به اندازه ۶۰ سانتی‌متر بیرون آمده باشد. این طوری حتی در زمانی که صندلی استفاده می‌شوند باز هم تمامی پایه‌های آن‌ها روی فرش است و نه صندلی کسی کج و راست می‌شود و نه پاها روی زمین می‌مانند.

فرش زیر میز ناهارخوری

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اشتباه رایج که گیاهان آپارتمانی را نابود می‌کند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۵۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…