شهری که قدیمی‌ترین ساعت زنده جهان را در خود جای داده است

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پراگ شهر آثار هنری مدرن، قدیمی‌ترین سیستم پستی جهان و قدیمی‌ترین ساعت نجومی زنده است.
جاذبه های گردشگری شهر پراگ

پراگ بزرگ‌ترین شهر و پایتخت جمهوری چک است. این شهر تاریخی پر است از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی که در نوع خود بسیار منحصربه‌فرد هستند و این شهر را در سراسر جهان بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر پراگ مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

تاریخچه

شهر پراگ در قرن ۹ میلادی توسط شاهزاده بورژیوی یکم که در آن زمان قلعه خود را در نزدیکی رودخانه ولتاوا ساخته بود، تاسیس شد. این شهر از نظر معماری و هنری بسیار اهمیت دارد. متاسفانه در سال ۱۶۸۹، پراگ به علت آتش‌سوزی سوخت و نابود شد. ولی مردم به تدریج آن را بازسازی کردند. در زمان قدیم این منطقه دارای ۴ قسمت به نام های شهر جدید، شهر قدیم، منطقه قلعه و سمت کوچک بود. به تدریج با گذشت زمان در سال ۱۷۸۴ این چهار قسمت به هم پیوستند و شهر پراگ را به وجود آوردند.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب ۵ جاذبه گردشگری آمریکا که نباید از دست دهید! را هم بخوانید.

جاهای دیدنی پراگ

جاذبه‌های گردشگری شهر پراگ

ساعت شگفت‌انگیز نجومی پراگ

ساعت نجومی پراگ، واقع در بافت قدیمی شهر، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این منطقه به شمار می‌رود که با افسانه‌هایش، از نقاط مهم دیدنی کشور چک به حساب می‌آید. این ساعت قدیمی‌ترین ساعت جهان است که همچنان در حال کارکردن است. رأس هر ساعت، صدها گردشگر از کل دنیا با دوربین‌هایی آماده روبه‌روی ساختمان شهرداری قدیمی جمع می‌شوند تا نمایش مکانیکی قرون وسطایی ساعت نجومی که یکی از شگفتی‌های جهان به‌شمار می‌رود را تماشا کنند. ساعت نجومی پراگ که به مدت ۶۰۰ سال جزو بزرگ‌ترین گنجینه‌های شهر محسوب می‌شد، هنوز هم مردم را به‌وجد می‌آورد. نمایش پیکره‌های متحرک و تصویرسازی زمان در این ساعت باعث شده ادعا کنیم که هیچ وسیله زمان‌سنج دیگری در دنیا به این خوبی نمی‌تواند زمان را نشان دهد.

جاهای دیدنی پراگ

کلیسای ویتوس مقدس

ساخت این کلیسای باشکوه تقریبا ۶۰۰ سال به طول انجامید. این بنای بزرگ درون قلعه پراگ در قسمت شیب‌دار جای گرفته است و در ساخت آن از سنگ‌های باستانی استفاده شده است. در درون کلیسا آرامگاه سنت جان نپوموک (St John of Nepomuck) به سبک باروک و از جنس نقره را خواهید دید. همچنین هنرهای نوین شیشه‌های رنگ‌آمیزی شده و موزائیک قرن ۱۴ میلادی و آرامگاه سنت وِنسِسلاس و چارلز چهارم، پادشاه بوهم چکی و امپراتوری مقدس روم در این کلیسا قرار دارند.

برج باروت

برج باروت یکی از دروازه‌‌های اصلی شهر قدیمی است که در قرن ۱۱ میلادی احداث شده است. در طول قرن ۱۷ میلادی، از این دروازه به‌عنوان محلی برای انبار کردن باروت استفاده می‌‌شد و به همین خاطر این دروازه را برج باروت می‌نامند.

کاخ پراگ

کاخ معروف پراگ بر فراز شهر قرار دارد که درون آن مجموعه‌ای بزرگ از دیگر جاذبه‌ها به‌چشم می‌خورد. ساختمان‌های درون این کاخ قدمتی طولانی دارند و می‌توان به مجموعه‌ای از یک قصر سلطنتی، یک کلیسای جامع و سه کلیسا، یک کاخ پادشاهی، یک صومعه، برج‌های دفاع، اصطبل‌های سلطنتی، یک مسیر باریک که صنعتگران و پیشه‌وران در آن کار می‌کردند و باغ‌های با عظمت اشاره کرد. این کاخ با عظمت مکان دفن پادشاهان و امپراطورها است.

پراگ کجاست

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به علاقه‌مندان به دنیای خودرو حتما از این جاذبه گردشگری دیدن کنند! بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۵۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۰۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…